100% de acord cu nenea din Zărnești.
Electricele vor deveni alegerea evidentă pentru marea majoritate atunci când vor oferi o autonomie care să acopere nu doar 90% din drumuri ci 99%, și încărcarea durează 10-15 minute max.
Asta aproape că se întâmplă deja în zona high-end, chiar dacă momentan mai mult teoretic, în condiții perfecte.
Însa trebuie să se întâmple în zona mass-market. Observăm deja pași în direcția asta făcuți de Renault, Stellantis, Kia. Dar va mai dura. Technology trickle down se întâmplă atunci când și-a scos banii investiți și există ceva mai bun cu care să fie atrași clienții high-end.
Îndrăznesc să fac o predicție: în maxim 10 ani mașinile premium și luxury vor avea baterii solid-state și modelele mid-range din zona mass-market vor folosi actualele soluții high-end (800km, 350kw+).
In multe cazuri se poate și fără metale rare dar necesită cercetare și investiții. A fost mai simplu să importe din China.
Problema majoră nu e că resursele minerale rare sunt controlate de China ci mai degrabă că inclusiv cercetarea și avansul tehnologic se întâmplă în China.
Occidentul s-a axat pe soft-skill, a externalizat ingineria, cercetarea (de producție nici nu mai zic) și riscă să ajungă doar o piață de desfacere.
Și nici nu văd cum s-ar putea rezolva situația în condițiile în care toți elevii și studenții occidentali fug de matematică, fizică și chimie și toți vor să fie manageri, sfătuitoti și consultanți pe bani multi, mult mai mulți decât primesc cei care fac cercetarea și ingineria.
Îl pot face oricând să sune ca un Ferrari. E mai greu să îl facă să se simtă ca un Ferrari pentru că la partea dinamică e complet diferit: putere, când și cât cuplu e disponibil, greutatea și centrul de greutate, torque vectoring și altele.
Ultimele comentarii
921 in total