Trebuie sa pună și niște radare, altfel schimba un marcaj rutier cu altul, bani aruncați.
In UK sunt discuții aprinse pe tema asta. În mod normal limita la 20mph era doar în zone rezidențiale cu risc, de exemplu în jurul școlilor sau a căminelor pentru bătrâni. În unele locuri sunt niște semafoare speciale care îți spun dacă limita e la 20 sau la 30, ca sa se aplice doar atunci când sunt elevii la școală.
Dar în ultimii ani au început sa fie extinse și permanetizate, cuprinzând uneori toată zona centrala a orașelor și satelor.
Țara Galilor a mers și mai departe și a făcut 20mph limita obișnuită in toate zonele rezidențiale, 30mph devenind excepția.
N-aș intra în politica dar trebuie spus că masurile astea au fost luate de parlamentul local, dominat de partide progresiste, și autorități locale progresiste din Anglia.
Și bineînțeles ca au stârnit încă un război cultural, dreapta, în special extremiștii Reform, sărind imediat sa apere "libertățile" șoferilor.
Statisticile arata că măsura funcționează, în Țara Galilor. Numărul victimelor rutiere în zonele în care s-a redus limita de viteza a scăzut cu 28%, la cele mai mici nivele de când se măsoară! Iar numărul de morți și accidentați grav a scăzut cu 23%.
Dar statisticile arată și că măsura a fost aplicată excesiv, în unele locuri crescând congestia in centrele urbane.
Acum încep să dea înapoi și să reintroduca 30mph în unele zone.
Concluzia mea e că e ok, dar limita asta trebuie introdusă cu cap, acolo unde e cazul.
Mai menționez și ca în UK sunt foarte multe speed cameras, și, in general, șoferii respectă codul rutier și limitele de viteză.
Ultimele comentarii
637 in total