Izolarea asta prea lungă poate duce la o criză economică care să facă cu mult mai mulți morți decât Covid.
Cred că înțelegeți lucrurile. Unii spun că 8 săptămâni cu economia oprită rezistăm. Eu nu cred. Dar dacă vorbim de câteva luni cum spun unii virusologi, atunci o să fie mai rău decât la mare criză din 1929-1939 (Great Depression)! Deja sunt semne că va fi mai rău.
Aproape toți sunt prea concentrați pe numărul de morți și nu pe rata de mortalitate. La nivelul global e în jur de 4,6% din cazurile cunoscute. Cine știe câte sute de mii sau milioane de cazuri sunt necunoscute - în cazul ăsta ar fi o rată de mortalitate de 1%, hai poate maxim 2%.
Prin urmare, mai bine să fie izolată populația cu risc mare (bătrâni, cei cu boli preexistente), iar cei sănătoși să iasă și să țină economia. Altfel va fi rău de tot.
Și dacă economia crapă, după ce ieșim din case la ce ne vom întoarce? La ce locuri de muncă? La alea care au dispărut? Credeți că ieșim din case după 2-3 luni și gata economia continuă la fel cum era când am oprit-o? Nici vorbă de așa ceva. Avem un mare risc ca atunci când ne întoarcem să o găsim devastată. Cum am spus, nu vom avea la ce să ne întoarcem!
Trump a început să fie conștient de asta și acționează. În Europa e lipsă de viziune...
Mă bucur că mai dați știri cu mașini de pe alte continente. Chiar dacă suntem în Europa și poate nu ne interesează în mod direct, ajută la creșterea culturii auto a urmăritorilor site-ului.
Eu mai intru pe site-urile din diferite zone ale diferitor mărci auto ca să văd ce modele vând în America de Sud, Rusia, China, India, Africa de Sud etc. E foarte interesant câte modele diferite au, dar și câte rebadge-uri (vedeți VW în China care are parteneriat cu doi producători locali pe nume SAIC și FAW care fac cam aceleași mașini, dar oarecum diferite și care mai și concurează între ei).
P.S. În China, Jetta a devenit marcă de sine stătătoare. Vinde un sedan bazat pe Rapid și 2 SUV-uri bazate pe Ateca.
Așa e. Taică-miu face transport în Germania pentru uzina Porsche și vor mai lucra azi, având apoi liber până sâmbătă. Asta pentru că mochetele mașinilor vin din Italia, la fel ca și frânele Brembo. Cum granițele sunt închise, fabricile nu prea mai au ce face.
50.000 de modele vândute pentru varianta de pasageri e un număr frumos în condițiile în care MPV-urile nu mai au căutarea pe care o aveau odată. Să vedem și noul Dokker cu ce va veni.
Ultimele comentarii
805 in total