Edică, nu e vorba că Europa și SUA sunt la coadă, ci că avem încă niveluri de poluare scăzute comparativ cu China. Cred și eu că au scutere și autobuze electrice când acolo abia respiri din cauza smogului și îl tai cu cuțitul.
Mi-a venit greață de cei de la Cavaleria când am văzut cum laudă China, o țară totalitară unde cetățenii sunt monitorizați și primesc note în funcție de felul în care își trăiesc viața, adică pe placul partidului sau nu. Și dacă nu, li se taie din beneficii (mers cu tren, mers cu avion etc.)
Ca să nu mai zic de neocolonialismul pe care China îl desfășoară în Africa și cum președintele lor Xi Jinping a declarat, diplomat e adevărat, că unul din scopurile lor este ca modelul chinez de comunist să fie preluat și de alte țări.
Așa că nu mai admira atât China că nu e nimic de admirat. Decât dacă vrei să trăiești într-un regim totalitar. Și unii, din păcate, chiar vor asta...
@ mr.k
Am avut Ford. Dar din 2008. Mondeo. Fiabilitate așa și așa spre pozitiv. Cam 50-60% mulțumit de el. Întreținerea mi s-a părut cam scumpă.
Dar modelele noi... șeful mamei mele are un Transit Custom de persoane (de ăla dotat, cu jante etc.). La 12.000 km i s-au stricat injectoarele. Un client de-al lor a rămas în curtea firmei cu Ranger-ul. S-a stricat.
Acum, știm că fiabilitatea mașinilor e pe un trend descendent la general.
De aia există regula de aur: cu cât o mașină e mai simplă, cu atât e mai fiabilă.
Dar populația și ”șăfii” acestei populații nu vor simplitate.
@adi_10
Da, și ar crește automat și prețurile. De fapt, după cum vezi, tot mai mulți producători fac invers, adică bag plastice tari. Vezi VW T-Cross, VW T-Roc, Seat Ibiza, Seat Arona. Asta unele ce îmi vin în minte dintre cele mai noi. Spre comparație, mai știți ce plastice moi avea Astra G? Nu doar pe bord și pe fețele de uși față, ci și pe topedou (!) și chiar și la ușile din spate. Ceea ce în ziua de azi e foarte rar la majoritatea modelelor. Da, au băgat tehnologie în dauna calității materialelor. Și prețurile tot au crescut... probabil dacă băgau plastice moi sau materiale mai de calitate dădeai vreo 40.000 pe un T-Roc.
În altă ordine de idei, eu am Lodgy. Plasticul e net superior Loganului. De fapt, în afară de faptul că e tare, e foarte solid și bine asamblat. Nu am greierași și nimic nu se clatină. Am văzut unii jurnaliști auto cum clatină consola pe care se regăsește de obicei schimbătorul de viteze să vadă cât de solidă e. Am făcut și eu asta la Lodgy - e foarte solidă. Trebuie s-o scutur rău ca să se miște puțin.
Înghițiți pe nemestecate faza cu ecranele, voi cei care vă considerați ”pro-tehnologie.” Eu am ajuns să port ochelari la 29 de ani și unul din motive este acela că lucrez de la 20 ani la computer. Confirmat de medic. Plus ceilalți ani din adolescență petrecuți la computer. Și zilele trecute citisem cum unii cercetători din SUA au arătat că lumina artificială a ecranelor telefoanelor poate provoca și leziuni pe creier. Ca să nu mai zic că îți provoacă oboseală psihică destul de multă. Și știu ce zic pentru că în cei 9 ani de când am un loc de muncă, am muncit doar cu ochii în ecran. Și ăsta e unul din motivele pentru care vreau să mă îndrept către un job care nu presupune prea multă interacțiune cu ecranele și mai multă mișcare fizică.
Ce vreau să spun cu astea? Luând în considerare situația prezentată mai sus avem așa: ecran la telefon, ecran la muncă, ecran în mașină etc. etc. Alegerea e a voastră. Eu unul o să caut să reduc interacțiunea cu ecranele pentru binele meu.
P.S. Mulți nu spun adevărul în legătură cu ecranele pentru că asta se vinde acum și pentru că finanțele depind de acești producători. Alții se tem să o zică direct și o zic așa cu juma de gură. Eu am văzut diferența în dreptul meu și argumentele celor ca @vali nu mă conving cu nimic.
Doar pentru că istoria se scrie acum într-o direcție, asta nu înseamnă neapărat că e o direcție benefică. Mai ales pentru sănătatea noastră psihică și fizică.
Ultimele comentarii
805 in total