Feedback

Ford a prezentat noul SUV electric Mustang Mach-E: versiunea GT propune tracțiune integrală și 465 CP, iar variantele cu roți motrice spate promit o autonomie de până la 600 de kilometri

Publicat Luni, 18.11.2019
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 31
Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Mustang Mach-E. SUV-ul electric al companiei va fi disponibil atât cu roți motrice spate, cât și în variantă cu tracțiune integrală. Cea mai generoasă versiune va oferi o autonomie de până la 600 de kilometri, în timp ce varianta orientată către performanță Mach-E GT va dezvolta 465 de cai putere.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford are o strategie clară în ceea ce privește viitorul gamei de modele: până în 2020, constructorul american își dorește să aibă în gamă 14 modele electrice. Iar SUV-ul Mustang Mach-E este modelul care deschide seria lansărilor electrice în gama Ford.

Anunțat încă de acum câteva luni, noul Ford Mustang Mach-E a fost expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. SUV-ul electric pregătit de constructorul american va ajunge pe piață în a doua parte a anului 2020, iar listele de precomenzi au fost deja deschise.

Ford Mustang Mach-E: date esențiale

● Noul Ford Mustang Mach-E va fi disponibil atât în versiune cu roți motrice spate, cât și în versiune cu tracțiune integrală. Totodată, producătorul american anunță că bateria va fi disponibilă în două versiuni: Standard Range și Extended Range.

● Versiunea de bază a lui Ford Mustang Mach-E va fi echipată cu o baterie cu capacitatea de 75.7 kWh (Standard Range) și roți motrice spate (258 CP și 416 Nm). Pentru versiunea cu bateria de 98.8 kWh (Extended Range) și roți motrice spate, Ford spune că Mustang Mach-E va putea oferi o autonomie de până la 600 de kilometri, valoare măsurată conform standardului WLTP. Conform oficialilor Ford, această variantă (roți motrice spate și baterie de top) va oferi 337 de cai putere și 565 Nm.

● Cei care vor și mai multă sportivitate din partea SUV-ului electric vor putea comanda varianta Mustang Mach-E GT care ar urma să ofere 465 de cai putere și 830 Nm. În acest caz, accelerația de la 0 la 100 km/h ar urma să aibă loc în mai puțin de 5 secunde.

● Ford menționează că toate aceste valori sunt încă în curs de omologare, datele finale urmând să fie publicate în apropierea debutului comercial.

● Pentru noul Mustang Mach-E, Ford a pregătit trei moduri de rulare: Whisper, Engage și Unbridled, fiecare dintre acestea urmând să ofere un răspuns diferit din partea sistemului electric.

● Noul SUV electric va putea fi echipat cu un sistem de frânare semnat de specialiștii de la Brembo, în timp ce varianta Mustang Mach-E GT va fi echipată standard cu amortizoarele adaptive MagneRide.

● Noul Ford Mustang Mach-E are la bază platforma Global Electrified 2 (GE2), o arhitectură dezvoltată plecând de la platforma C2 (Focus și Kuga).

● Ford Mustang Mach-E are o lungime de 4.712 mm, în timp ce lățimea măsoară 1.881 de mm. Înălțimea SUV-ului electric este de 1.597 de mm, iar masa totală variază de la 1.993 de kilograme până la 2.218 kilograme, în funcție de configurația aleasă.

● Indiferent de varianta comandată, Ford Mustang Mach-E va avea o viteză maximă limitată la 180 km/h.

● Bateria lui Ford Mustang Mach-E va putea fi încărcată la prize rapide cu o putere maximă de 150 kW. În acest caz, pentru o încărcare de la 10% la 80%, SUV-ul electric va avea nevoie de aproximativ 38 de minute.

● În ceea ce privește partea practică, Ford spune că Mustang Mach-E oferă spațiu generos pentru cinci pasageri, în timp ce portbagajul are un volum de 402 litri. Prin rabatarea scaunelor din spate, volumul oferit crește până la 1.420 de litri. Totodată, Ford anunță că în partea din față a mașinii se află încă un spațiu de depozitare cu o capacitate de 100 de litri. La fel ca în cazul noului Puma, podeaua acestei zone de depozitare integrează un dop (vei putea depozita echipamentele murdare, iar mai apoi vei putea spăla liniștit spațiu de depozitare).

● Odată cu noul Mustang Mach-E, Ford lansează și noua generație a sistemului de infotainment SYNC. Aceasta propune o interfață modernă care va putea învăța preferințele șoferilor și care va putea primi actualizări over-the-air. În cazul SUV-ului electric, noua generație SYNC va comunica cu pasagerii prin intermediul unui ecran poziționat pe verticală cu o diagonală de 15.5 inch. Instrumentarul de bord este digital și are o diagonală de 10.2 inch.

● Pe piața din România, noul Mustang Mach-E va fi disponibil începând cu prima parte a anului 2021.


Comentarii (31)

  • ACE - Craiova
    Masina arata exceptional atat la interior cat si la exterior.

    Din pacate, daca se confirma GARDA LA SOL de 5,1`` (13 cm) ar fi foarte mica.... Sper sa nu se confirme si sa nu fie asa....

    Bateriile sunt produse de LG.....

    Asteptam cu interes si primul FORD electric la Craiova - s-ar parea ca va apare undeva in anul 2021....
    41 38
  • Marius
    In sfarsit o masina cu design bun de la Ford. . . jos palaria. Pana acum ce dracu au pazit martzafoii care au desenat masinile lor?

    Am impresia ca multi producatori copiaza designul si tehnologia Tesla, adica design simplist si tehnologie electrica. Asta e tendinta, dupa ce ani de zile au scos pe piata masini complicate si oribile, si tineau trena "dieselurilor nemuritoare".
    34 37
  • Lefterciprian: Am un Ford focus 2008dimineata când am pornit mi sa aprins in computerul... Raspunde
  • Ar fi mult de discutat despre decizia americanilor de a folosi legendarul nume Mustang aici . Dar eu doar vreau sa mentionez ca nu pot in ruptul capului sa inteleg de ce ti-ai dori monstruozitatea aia de televizor in masina , daramite atarnata in mijlocul bordului ! Nu pot intelege aceste solutii de design si pace . Sa fie la ei . Oricum pt. mine Mustang a murit. Sper doar ca nu o sa apuc sa vad si vreun Challenger SUV ( deocamdata la stadiul de zvon/schite ), ca atunci chiar o sa-mi crape pitpalacu'.
    39 27
  • Sau cum să-ţi baţi joc de propriul nume, de propria glorie, de propria istorie, de tot ce te-a consacrat drept Ovalul Albastru.

    Te-am lăudat, Ford, chiar şi conştient de hibele tale vizibile de dincolo de Sistemul Solar (inclusiv prostituarea cu VAG). Cele câteva puncte forte de care te bucuri nu mă pot împiedica însă să blamez sacrilegiile la care vrei să te dedai…Astfel, consider (cu temei!) că, în acest fel, nu te deosebeşti cu nimic moralmente de adunătura de idioţi şi îngâmfaţi din RenCen.

    Măcar să fi evitat (vorba lui @pipo) asocierea numelui-simbol Mustang cu e-alienarea…

    Eh, asta e! De fapt, am tot subliniat că trebuie să fiu întărit sufleteşte pentru intensificarea dezolării auto, în decursul restului de viaţă trupească rămas. Straniu este că, deşi mă simt pregătit pentru (torenţi de) amărăciune, tot n-o pot evita/stăpâni! Ceea ce denotă forţa teribilă, chiar demonică, a “vremurilor în schimbare”. Adică o poţi prevedea, dar nu i te poţi opune…

    Decizia în cauză (luată de Ford) nu va afecta pasiunea mea pentru evoluţia în WRC a constructorului american. Nu va slăbi nici intensitatea admirării “pieselor grele” precum (adevăratul) Mustang, GT, Mondeo şi (Shelby) F-150. Este ca şi cum ai continua relaţia cu o femeie care te-a înşelat; ţii la ea şi, la urma urmei, o ierţi, dar nu mai poţi avea încredere sau nu deplină…Iar dacă nu se va lecui, odată şi odată o vei părăsi…Vei preţui/adora doar amintirea ei, deşi ştii că aceasta nu este nici viaţa, nici fiinţa ei “palpabilă”.
    41 26
  • Personal design-ul mi se pare anost si lipsit de personalitate, contrar a ceea ce ar fi fost de asteptat in cazul unui Mustang pur singe.
    Grila fata parca face nota discordanta cu restul caroseriei. vrea sa dea un ton sportiv dar parca cumva nu se potriveste.
    Interiorul vrea sa fie modern dar din nou fiasco total; displayul central este de-a dreptul hidos (mai ales solutia cu un buton rotativ mi se pare nefericita din toate punctele de vedere)
    46 24
  • Un Ford care nu prea arata a Ford. Din fata aduce cu grila Kia si farutile Audi TT, din profil cu Levante. Plus ca nu prea se potrivesc fata cu spatele dupa parerea mea.
    Iar televizorul ala la interior nu deranjeaza pe timp de noapte?
    Spunea cineva ca multi producatori copiaza designul si tehnologia Tesla, pai asta e pentru ca e mai ieftin asa. Le raman mai multi bani, cu toate ca o masina electrica aduce margini de profit de pana la 30% fata de 5-10% la o termica. Televizorul ala e si el mult mai ieftin decat o serie de butoane si plastice ornamentale (pentru butoane).
    27 17
  • @ACE - Craiova

    Asa este, privind garda la sol:

    ""Totuşi, Mustang Mach-E va fi un SUV destinat oraşului cu un caracter dinamic, or garda la sol măsoară doar 145 mm, sau 135 mm în versiunea de performanţă de top."

    https://piataauto.md/Stiri/2019/11/Premiera-mondiala-Ford-Mustang-Mach-E-Tot-ce-trebuie-sa-stiti-despre-crossover-ul-electric-american/
    17 3
  • Si uite asa se scrie istoria.
    Daca sunteti asa multi care nu-si doresc televizoare pe bordul masinii sau designul sa ramana cel invechit cu care v-ati obisnuit, ar trebui ca un constructor sa speculeze dorinta voastra si sa va construiasca in continuare un astfel de model pentru a va lua banii.
    Sa va mai zic ca exista reglarea luminozitatii, dark theme si ca pe ecranele OLED de exemplu, negrul este pixel stins?
    Insa lumea se schimba cum a facut-o si la trecerea de la caruta la masina (ganditi-va atunci cum era cu autonomia, benzinariile disponibile, fiabilitatea si infrastructura rutiera).
    27 25
  • orice vreme a avut ibexorabilul ei

    imi inchipui cum plangeau unii pe crupa calului si cum prevedeau sfarsitul lumii pentru ca fortele din umbra urmau da le fure dreptul de a tine capastrul in mana si sa simta mirosul gazelor de "esapament" din dotarea cabaliba

    sa mor io ce tragedie a fost atunci, tone de hartie igienica s-a consumat (pt scris nemultumirile) fluvii de lacrimi...
    22 10
  • Înghițiți pe nemestecate faza cu ecranele, voi cei care vă considerați ”pro-tehnologie.” Eu am ajuns să port ochelari la 29 de ani și unul din motive este acela că lucrez de la 20 ani la computer. Confirmat de medic. Plus ceilalți ani din adolescență petrecuți la computer. Și zilele trecute citisem cum unii cercetători din SUA au arătat că lumina artificială a ecranelor telefoanelor poate provoca și leziuni pe creier. Ca să nu mai zic că îți provoacă oboseală psihică destul de multă. Și știu ce zic pentru că în cei 9 ani de când am un loc de muncă, am muncit doar cu ochii în ecran. Și ăsta e unul din motivele pentru care vreau să mă îndrept către un job care nu presupune prea multă interacțiune cu ecranele și mai multă mișcare fizică.

    Ce vreau să spun cu astea? Luând în considerare situația prezentată mai sus avem așa: ecran la telefon, ecran la muncă, ecran în mașină etc. etc. Alegerea e a voastră. Eu unul o să caut să reduc interacțiunea cu ecranele pentru binele meu.

    P.S. Mulți nu spun adevărul în legătură cu ecranele pentru că asta se vinde acum și pentru că finanțele depind de acești producători. Alții se tem să o zică direct și o zic așa cu juma de gură. Eu am văzut diferența în dreptul meu și argumentele celor ca @vali nu mă conving cu nimic.

    Doar pentru că istoria se scrie acum într-o direcție, asta nu înseamnă neapărat că e o direcție benefică. Mai ales pentru sănătatea noastră psihică și fizică.
    33 12
  • Rase cai de tractiune: Clydesdale, Shire, Ardenez este chiar si una Fjord.
    De ce nu au ales alt nume? Mustang -Suv nu se pupa nicicum. La fel si Puma -Suv. Ati innebunit fratilor?
    Bine, probabil pentru hipsteri, care stau toata ziua cu nasul in telefon si vor, cum ziceau unii "televizor in masina, pe bord" nu are nici o importanta (istoria).
    15 9
  • E de apreciat că nu sare calul cu ...electro-puteri inutile oricum la restricţiile actuale şi mâncătoare de autonomii dacă nu rezişti la ispita mega-puterii pe care o ştii disponibilă sub talpa dreaptă.
    În plus are măcar o doză de personalitate (pe dinafară zic), spre deosebire de ovoidele Tesle mai ales.
    Clar însă că pot fi găsite 1001 asemănări cu detaliile altor modele -- inevitabile cât timp maşinile vor avea 4 roţi, iar designerii vor continua să se plimbe brownian de la o marcă la alta.

    ...Marcă am zis?! -- Scuze, uitasem că vorbim d-un "brand", noţiune deloc secundară în noianul momelilor consumiste.
    AM revine deci cumva asupra erorii iniţiale (de a numi maşina asta "Ford"), cu ştirea ailaltă, despre bla-bla-urile marketingăreşti sucite şi-nvârtite în jurul cuvinţelului magic Mustang.
    Care nu doar "probabil" va desemna o gamă separată Ford, ci chiar a început s-o definească, începând cu prezentul Mach-e (auzişi, amice Mache? :-))

    Acu (rămâne doar între noi) e şi un şpil subliminal-hipnotic în decizia asta, care pe bună dreptate oripilează pe mulţi. Mai clar, se vrea o asociere a "noului trend" egal "electricului" cu un simbol al libertăţii sălbatic-naturale.
    ...Sărmanul Mustang va fi însă curând mort în cort conform agendei Fordwagen (dar nu numai a lor), care vrea -- şi sigur va reuşi -- păstrarea iluziei strunirii unei "pony-car" nărăvaşe şi la volanul unor băzăitori silenţios-anestezice.

    Concluzie: Mission Impossible Accomplished. :-P
    39 9
  • Opinca Florentina : Am un ford focus 1.6 taci 2006 cand o pornesc se aude turbo in deplasare la... Raspunde
  • @ ACE Craiova
    Porsche Taycan tot are baterii LG
    9 6
  • Vienez perfid, este fapt cert că toată istoria fiinţează ca un lanţ neîntrerupt de mutaţii politice, economice, sociale, culturale şi…tehnice. Ceea ce nu specifici matale (sau te fereşti ca dracu’ de tămâie?) este…adevărul, unul chiar incontestabil (şi ar trebui să fie recunoscut în mod unanim): de fiecare dată (să considerăm a fi elementul tipologic comun), omul a rămas stăpânul inelelor, pardon, al sistemelor! Deci, inclusiv în cazul tranziţiei caruţă/trăsură-automobil (oricum, invocarea acestui eveniment reprezintă cel mai imbecil “argument” pro-acceptare a electro-autonomelor.).

    Ah, mi-am creat şi eu propria “cronică a cârcotaşilor”. Prin urmare…dans, fetelor (imaginare, supraponderale, diforme), special în cinstea inteligenţei vieneze.

    PS. Ibexorabil?? Ah, da, un incident scuzabil: “b” se află lângă “n” pe tastatura-standard (confirmat mai jos, în textul vienez: : “cabalibă”). Da, măi viabu. Dar, oricum, îmi place ideea. Mai bine zis: ibericxorabil (o să ne bată Spania la fotbal de n-o să ştim cum ne cheamă cu buletinul în mână).
    17 12
  • am sa-i rog pe cei de la Automarket sa faca in asa fel incat site-ul accesat sa fie inaccesibil pe telefoane. Ca uite asa io gresesc si altii fac spume.

    Daca se arunca in Dambovita?

    Dar daca s-ar arunca in Dambovita!?


    .....hmmm
    17 6
  • Andrei
    Preturi UK intre 40000 si 60000 lire sterline.
    Serios, atat de mult a ajuns sa coste un Ford? O masina de 4.7m lungime cu portbagaj de Golf. Fooooarte practica.
    Design impersonal, fad, interior ieftin a la Ford, cu mari semne de intrebare legate de fiabilitate.
    Imi plac mustatile, nu una ci doua, daca tot e facuta in Mexic.
    17 10
  • Aaa, să nu uit, viene. Faptul că tu negi cu îndârjire adevărul din substraturile stărilor şi evenimentelor definitorii pentru vremurile de pe urmă pur şi simplu îl confirmă !!! (Auto)astuparea ochilor şi urechilor (minţii) reprezintă, de asemenea, un semn major al sfârşitului! Creştinii neabătuţi se întemeiază pe sfintele profeţii, implicit pe sfinţii profeţi, aşa că nu se vor lăsa niciodată influenţaţi/convinşi de simple şi înveninate negaţii…Ba încă îi apreciază chiar şi pe heterodocşii care nu doar admit Adevărul, dar se şi luptă pentru triumful acestuia (pardon, Acestuia!). Apropo, ai auzit de Serge Monast? Acest om a murit în condiţii suspecte pentru că a atras atenţia asupra unui scenariu foarte plauzibil…Şi mult mai complex decât o biată “mobilitate urbană”.

    Astfel de persoane îmi încântă inima…Dar, când mă uit (involuntar) la polul opus, mă minunez de viaţa aceasta curioasă, guvernată de extreme…
    15 15
  • De asta au ales numele Mustang - https://www.youtube.com/watch?v=HcZP4Y7Pk9A
    3 5
  • Corocsenie Adrian
    Spatele imi place, restu e cat de cat ok inclusiv interiorul dar felul cum au aruncat monitorul ala acolo prefer sa ma uit in orgada altor producatori care chiar stiu sa faca masini electrice. Mai nou si Porsche care era de asteptat sa fie cel mai frumos.
    8 4
  • Corocsenie Adrian
    ograda scz.
    4 3
  • AM, nu mai stergeti din mesaje, doar am pus reclama modelului unde se explica de ce s-a ales acest nume.

    https://www.youtube.com/watch?v=HcZP4Y7Pk9A
    4 5
  • Maşină foarte frumoasă exterior şi foarte frumoasă interior !!

    Cu excepţia că tableta aia este mult prea mare.

    Cred că pentru interior cel mai bine au nimerit-o Mercedes EQC.

    Preţul este mare dar este de Mustang !! Normal.


    Foarte bună decizia de preţuri
    - ieftin baterie mică motor spate
    - mediu baterie mare motor spate
    - mare baterie mare motor spate dar şi faţă

    Good job Ford.
    10 14
  • Robert: Cand temperature este peste - 6 grade nu porneste motorul Raspunde
  • @ inexo: Pe linia comentariului tău, mă gândeam acu: Ce-ar fi ca şi GM să scoată un e-SUV numit ...Corvette ?? :-)
    ...Idee aberantă nu chiar imposibilă de fapt, pe linia valurilor de penibil care ne inundă de-o vreme.

    @Edikkk: ...Interior foarte frumos?? -- No offence, înţeleg că "de gustibus", dar hai să fim serioşi... Cred că eşti singurul auto-chibiţ de pe planeta Terra pe care-l entuziasmează TV-bordul lu Mache, parol.
    27 3
  • @Andrei:

    Asa cum spuneam intr-un comentariu mai vechi, masina asta nu va fi ieftina...drept dovada preturile pe care le mentionezi tu, care nu sunt departe de realitate.

    Insa reamintesc ce spuneam, acest Ford nu este un alt Ford obisnuit, ci este CEA MAI BUNA MASINA PRODUSA DE FORD VREODATA, DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE. Asta e ideea care e de retinut.

    Deci nu are cum sa fie prea ieftina, dar nici nu va avea problemele comune din restul gamei Ford, o parte amintite si de tine: "interior ieftin a la Ford, cu mari semne de intrebare legate de fiabilitate"...bine totusi ca nu le cunosti si pe celelalte, nici nu iti doresc.

    Eu, datorita jobului, fiind bine introdus in problematica Ford si pentru ca sunt pretentios la masini, recunosc ca m-as gandi de 3 ori inainte sa cumpar un Ford si probabil in final as alege altceva, dar daca imi pui in fata masina asta, as face ORICE sa o cumpar (orice in sensul de orice legal sa ajung la suma de bani necesara achizitiei, nu va ganditi la prostii :)) Simplu spus, e singurul produs al lui Ford care va merita sa fie cumparat. Fara niciun regret.

    Masina asta pur si simplu are sansa sa renasca si sa revolutioneze acest producator si sa stearga cu buretele TOT ce stiati de rau de Ford, inclusiv celebra zicala Fix Or Repair Daily. La pretul ei si la oferta generala dpdv tehnic si tehnologic, este cea mai buna alternativa, de departe. Repet, nu cadeti in greseala sa-l comparati cu MB EQC sau Audi e-tron, pentru ca acolo este segmentul premium si sunt alte pretentii si alte preturi, trebuie sa ramanem rezonabili si sa pastram proportiile.

    Ca o ultima completare, spui ca are portbagaj ca de Golf si design impersonal si fad. Afirmatia ta legata de portbagaj este o notiune obiectiva, despre care pot spune sigur ca nu este adevarata. Cea de-a doua este pur subiectiva, iar in ochii mei si ai multora nu are deloc design impersonal si fad, ba eu chiar o gasesc foarte reusit desenata.
    12 3
  • @LEE: Mda, e doar un rol jucat de un actor britanic plătit de Ford (en-gros). Actor pentru care ultima grijă e să creadă... sau nu adevărurile conţinute... sau nu în script.

    Problema-i alta: NOI ăştia clicuitorii chiar trebuie să luăm de bune aburelile marketingului?? -- nu doar semnate Ford, evident.
    - n.b. Interesant e că la unele comentarii răspunde şi un PR-guy american aparent oligofren, :-) fiindcă bagă aproape exclusiv emoji = diverşi muţunache infantili.
    ...Nu-i însă idiot de fapt -- ăsta pare din păcate nivelul de înţelegere al cumpărătorilor, atent studiat ca medie statistică.
    21 3
  • @mr.K: Subscriu -- în sensul că maşina asta-i realmente un punct de cotitură istoric pentru Ford. Şi care, repet, are suficiente atuuri să se impună în peisajul treptat mai "colorat" al BEV-urilor.
    ...Rămân totuşi la părerea că putea fi botezată doar "Ford Mach-E". Sau cu orice alt nume, dar fără forţarea unor paralele simbolice inexistente.

    În fine, ar fi îmbucurător dacă ai mai multe informaţii şi pe tema fiabilităţii ei viitoare -- latură pe care e-geekşii o consideră rezolvată din start la orice EV, deşi realitatea nu-i chiar atât de simplă...;-)
    19 3
  • zamaraii
    Probabil Corvette-ul electric se va numi Tache (Tech-e).
    9 3
  • la botezul noului Corvette electric cel mai probabil va fi invitat cel mai mare fan de pe forumul Automarket (se stiee!!). Ca semn al fanatismului se va duce, ca razbunare va fi scrie numele cu sange. Din propria-i jugulara.

    PS tinand cont ca manusa a fost aruncata, cei de la Chevy, cam pe la vremea asta, vor aparea si ei cu un concurent.
    7 3
  • @Kirotractor: as putea adauga un detaliu tot cu referire la restul gamei Ford, pentru ca pentru alte marci/modele de pe piata nu am date.

    Tot ce pot sa spun este ca pe parcursul perioadei de dezvoltare si testare a masinii, s-a inregistrat un raport de defectiuni (realizate si cu potential ridicat de a se realiza) fata de media restului gamei Ford de 1:18, din care fiecare intelege ce vrea: fie ca masina asta este exceptional de bine realizata si garanteaza o fiabilitate pe masura, fie ca restul modelelor Ford de pana in prezent sunt prastii.

    Bine, la performanta asta, o contributie destul de importanta o are sistemul de propulsie electric, dar, dupa cum bine spui, realitatea nu e chiar asa simpla cum pare din afara.

    Am mai spus-o, s-a lucrat extrem de serios la acest proiect, s-au investit toate resursele tehnice, cunostintele si experienta intregului grup, iar rezutatele se vor vedea. Diferenta fata de Fordul pe care il cunosteati pana acum va fi uriasa.
    12 0
  • @ mr.k

    Am avut Ford. Dar din 2008. Mondeo. Fiabilitate așa și așa spre pozitiv. Cam 50-60% mulțumit de el. Întreținerea mi s-a părut cam scumpă.

    Dar modelele noi... șeful mamei mele are un Transit Custom de persoane (de ăla dotat, cu jante etc.). La 12.000 km i s-au stricat injectoarele. Un client de-al lor a rămas în curtea firmei cu Ranger-ul. S-a stricat.

    Acum, știm că fiabilitatea mașinilor e pe un trend descendent la general.

    De aia există regula de aur: cu cât o mașină e mai simplă, cu atât e mai fiabilă.

    Dar populația și ”șăfii” acestei populații nu vor simplitate.
    12 2
  • Domnule Kiro, dvs. puteţi să mizaţi pe denumirea “GM”, eu însă nici măcar “NGMCO Inc.” nu mai văd de ce aş pronunţa – în opinia mea, cel mai indicat ar fi acronimul MBPF (Mărioara Barra şi Prietenele Feministe).

    Oricum, atât autorilor infamiei e-SUV “Mustang”, cât şi frumoaselor adormite din RenCen le-aş transmite următoarele versuri de Eminescu: “Dar lăsaţi măcar strămoşii ca să doarmă-n colb de cronici / Din trecutul de mărire v-ar privi cel mult ironici”. Atât!

    Apropo de Ford, de-abia aştept să urmăresc pelicula “Marea provocare: Le Mans ‘66”. Am citit o avancronică interesantă, care cred că ar fi valabilă şi în cazul lui…GM (acum îi pot spune pe nume, referindu-mă strict la compania din urmă cu decenii): “Corporaţia, călăul spiritului – Ford este prezentat ca o corporație rece, inumană, chiar diabolică. Organigrama sa rigidă și preocuparea obsesivă pentru marketing sunt cele mai mari obstacole în calea creativității celor doi pionieri (n.m. : Carroll Shelby şi Ken Miles), care nu primesc libertatea necesară pentru a experimenta. Un titlu mai potrivit ar fi fost ‘Ford v Ford’ (n.m. : în SUA, filmul se numeşte “Ford v Ferrari”). Deși Miles este cel mai talentat pilot pe care ți-l poți imagina, nu stă la fel de bine cu abilitățile de comunicare. Este impulsiv, vulgar și dezarmant de sincer, fără să-i pese de consecințele comportamentului său. Ford îl cataloghează drept ‘un individ dificil’ și refuză să-l pună în spatele volanului, pentru că un asemenea om nu se pupă cu valorile brandului. Totuși, Shelby știe că nimeni nu poate stăpâni bestia GT40 mai bine decât amicul său. Miles are o legătură așa strânsă cu automobilele, încât îți poate spune ce s-a defectat la unul doar ascultând comentariul cursei la radio. Simte mașina, vorbește pe limba ei. Dacă într-adevăr își dorește victoria la Le Mans, conducerea Ford ar trebui să închidă ochii și să tacă din gură, să se lase pe mâna profesioniștilor ‘de jos’, a angajaților pe care îi desconsideră”.

    După o asemenea capodoperă, aş vrea să procur cartea românului nostru americanizat John DeLorean: “On a Clear Day You Can See General Motors”. În privinţa căreia voi reproduce doar un pasaj de recenzie: “Sinister business practices-GM executives were regularly dunned for substantial and possibly illegal political campaign contributions. Serious management blunders-hundreds of millions of dollars were wasted annually in capricious executive decisions which would have ruined smaller companies, but were easily absorbed by GM's vast enterprise. John DeLorean's story is more than an expose, however. It is a personal account of one modern executive's struggle with big business management. As the antithesis of the traditional, stodgy, dark-suited GM executive, DeLorean operated with flare and panache. He openly criticized his company and his industry when he felt they deserved it. He avoided the corporate social scene in favor of a cadre of friends that included professional athletes and movie stars. And he dated models and actresses who were often younger than the daughters of his fellow executives. While his life style chafed his superiors, his exceptional talents as an engineer and a crack executive produced business success after success and filled GM's coffers with profit. By age 47, his meteoric rise had placed DeLorean in a key management post, earning over half-a-million dollars a year, with an even-odds chance of becoming president of the industrial giant. But life at the top was a disappointment. DeLorean found his job on executive row to be boring. Moreover, he began to question GM's management system which he felt often promoted mediocrity, sometimes produced illegal and immoral business practices and stressed personal loyalties to the detriment of the corporation. His efforts to push for change from within were fruitless. To these frustrations was added the startling revelation that resentments inside GM had been formed into a campaign to destroy him. So he quit. It is, therefore, from the privileged perspective of an ex-GM executive, that DeLorean reveals General Motors to be something quite different than the well-run, precisely managed corporation that is its public image today. At a time when Americans are demanding more reliability from American business, On A Clear Day You Can See General Motors demonstrates how one corporate leviathan grew less accountable to its many publics amid booming sales and dwindling competition. And it is this disclosure that makes this book an important document for citizens, politicians and businessmen”.
    6 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru