Test WLTP

Acronim derivat din expresia World harmonised Light vehicle Test Procedure


Ciclu de testare și omologare a consumului și emisiilor mașinilor puse în vânzare pe piață. Implementat în premieră în 1 septembrie 2017 la nivel european, acest ciclu de testare al mașinii în condiții statice pe un stand dinamometric cu role stă la baza stabilirii consumului urban, extraurban și mixt, dar și a cifrelor de emisii prezentate în fișele tehnice de constructorii auto după 1 septembrie 2018.

Este conceput pentru a înlocui ciclul de testare NEDC, acesta din urmă considerat depășit tehnic și contextual și departe de cifrele reale de consum și emisii pe care mașinile omologate le oferă astăzi în traficul real.

Între 1 septembrie 2017 și 2018, constructorii auto au avut o perioadă de adaptare a cifrelor de consum și emisii de la vechiul ciclu NEDC la noul ciclu WLTP.

Începând cu 1 septembrie 2018, ciclul WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) va fi singurul reper de certificare a consumului și emisiilor afișate de producătorii auto în fișa tehnică.

Din 1 ianuarie 2019, mașinile aflate în showroom-uri vor fi nevoite să aibă afișate exclusiv cifrele WLTP în fișele tehnice.

Testul de laborator WLTP va fi dublat de un test în trafic real denumit RDE (Real Driving Emission), al cărui scop este de a confirma sau infirma cifrele oferite la testul WLTP, cu o marjă de eroare prestabilită (x 2,1 până în 2019 și x 1,5 până în 2020).


Comparație între ciclul de testare NEDC vs. ciclul nou WLTP

NEDC (test vechi) WLTP (test nou)
TIMP DE TESTARE 20 de minute 30 de minute
DISTANȚĂ VIRTUALĂ
(realizată pe stand)
11 kilometri 23.25 kilometri
FAZE DE TESTARE 2 faze: urban, autostradă)
66% urban
34% extraurban
4 faze: urban, suburban, șosea, autostradă
52% urban
48% extraurban
VITEZĂ MEDIE 34 km/h 46.5 km/h
VITEZĂ MAXIMĂ ATINSĂ 120 km/h 131 km/h
ECHIPAMENTE Sisteme, bagaje și pasageri
ignorați la calcul
Sisteme, bagaje și pasageri
luați în calcul la stabilirea
consumului și emisiilor
SCHIMBAREA DE TREPTE Puncte fixe în care se schimbă
vitezele în timpul testului
Puncte variabile, în funcție
de fiecare vehicul
TEMPERATURI Măsurători la 20-30 de grade Celsius Măsurători la 23 de grade Celsius
Calculele CO2 la 14 grade Celsius
AFIȘAREA VALORILOR Valori medii rezultate în urma testului Valori minime și maxime atinse în timpul testului

VIDEO: CICLUL NEDC vs.

CICLUL WLTP

Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru