@Nelu
Nu-i cazul sa te ostenesti sa-i raspunzi, e clar ca tipul cauta mult ''fum'' precum la o coaja de ''ursulet'' sau ''pisicuta'' nu are treaba cu rafinamentul sau imapctul asupra mediului . Ca si cum ai ruga un fumator sa se lase de fumat. As mai puncat ceea ce ai zis la sfarsit daca imi permiti : japonezii mai folosesc si un sistem smart numit : Atkinson cycle . Cateva idei : ''The Atkinson cycle is designed to provide efficiency at the expense of power density, or total power extracted per unit of displacement per rotation. A modern variation of this approach is used in some modern automobile engines. While originally seen exclusively in hybrid electric applications such as the Toyota Prius, some non-hybrid automobiles now feature engines that can run in the Atkinson-cycle as a part-time operating regime, giving good economy while running in Atkinson cycle, and conventional power density when running as a normal-cycle engine'' .
PS: Ma tenta achizitia noului Lexus RX varianta entry-level, care cred eu e cel mai accesibil SUV premium din segmentului lui, iar calitatea interioara foarte buna pt varianta BASE ( in speta pretul de 48.000 euro ) . Cu contravaloarea primei de casare + reducerea comerciala pe care mi-o efectuase dealerul din Pipera pt un astfel de RX , cobora pretul la 44.600 euro cu TVA , in urma negocierilor care au avut loc pe traseul de Drive Test. Un pret bun, dar care probabil peste 5 ani va ajunge sa valoreze precum RX-ul anterior , atat de putin. Motorizarea cu care venea era chiar noul 2.0Turbo cu care au intrat pe piata. Probabil si acest minus ca ar avea o motorizare turbi fata de una aspirata a facut sa spun NU in alegerea modelului, dar si deprecierea masiva de care se loveste marca Lexus. De aceea m-a facut sa ma gandesc mai degraba la noul Kia Sorento la 33.000 euuro 2.4 benzina 200 CP echipat chiar mai bine.
@Scorpionul.negru
La IS mai ramane de imbunatatit calitatea interoara, care-i inferioara modelului Mercedes C class. Probabil C-ul e mai nou aparut de asta exceleaza atat de bine. In rest, celelalte modele Lexus de la GS in sus, inclusiv SUVs sunt superioare calitativ concurentei inca din varianta entry-level. Dar cum am spus si la o stire, nu as cumpara nici o masina de la ei. De fapt sunt absolut ''certat'' daca ma intrebi pe mine, cu achizitia unei masini premium. Se depreciaza consistent de mult dupa primii 4-5 ani, iar la revanzare ai de pierdut mai mult decat la o marca de volum mai ieftina la cumparare fata de una premium.
Se pare ca VW umbla in continuare cu cioara ''camuflata'' . Passat GTE costa destul de mult pentru un model al unei marci cu statut politic nu tocmai roz. Nu stiu cine ar cumpara hybrid de la VW cand nu ei sunt cei care au deschis aceasta poteca in industrie si nu in mana lor de afla patentul de perfectiune al acestei alternative de propulsie. Avem Toyota primul brand , apoi avem Honda al doilea. Mai nou aveam si model pe hidrogen nu doar de la Toyota ( Mirai ), dar si de la Honda. Tocmai au introdus pe piata americana modelul Clarity pe hidrogen la $60.000 pret aproximativ cu Passat GTE in europa. Problema la VW a fost faptul ca indeosebi de multe ori acestia nu au fost atat de capabili sa dezvolte tehnologii noi sau sisteme de propulsie noi. Au stiu doar sa manipuleze cumparatorul cu ochelari de cal, ''maltrasind'' ulterior valorile reale cu unele de actualitate '' update Euro + ''. Pai asta chiar .....seriozitate germana. DAS SMEN AUTO , cu pronuntie nemteasca.
Ultimele comentarii
208 in total