@Banditos
Consumul la 130 e un etalon pentru cat de aerodinamica e masina.
Un consum de 6 la 130 inseamna probabil 5% la 110 si aproape de 4% la 90.
Intreg setupul de fata pare unul centrat pe eficienta.
Wow, suntem pasionati auto dar nu stim cum se joaca puterile la motoarele aspirate pe banzina. Cuplurile insa nu mint. 1.6 de la Suziki, motor bun dealtfel, are cuplu de 1.6 ~150nm la 4800rpm si puterea de 136cp la aproape 7000rpm!! Motorul de Mazda are cuplu de motor de 2.5 adica ~240nm la 3300rpm si puterea de 140cp la 5000rpm. Si mult succes sa obtii consum mult mai bun la 130 cu un 1.6 pe o masina similara decat 2.4-ul asta. Eventual ne dai si example.
@zarnesteanu
Motorul electric are vreo 200 de ani si nu a nascut pasiuni aprinse pana acum. Si nici nu va naste de acum incolo pentru ca nu are cu ce. Un rotor pe doi rulmenti.
Si dincolo de pasiuni sau lipsa lor, ICE pune painea pe masa si haina pe om de vreo suta de ani iar motorul electric tine lumina aprinsa tot cam de pea atunci.
Inteleg c-ai fost plecat o perioada, dar "comunitatea" a trecut de mult prin discutia si argumentele pe care le invoci. E in regula sa nu-ti pese de ce isi cumpara unul sau altul atat timp cat ei cu banii lor isi cumpara ce vor. Dar cand pentru electricele unora se baga mana in buzunarul tuturor, ceva nu e in regula. Si cand guvernantii dicteaza cum vor ei ce se va mai vinde din momentul x in colo iarasi e problema pentru ca electricele nu sunt pregatite pentru momentul acela care e practic la o generatie distanta. Si toate actiunile astea se fac intr-un scop in care nimeni (inafara unui grup de fanatici climatici) nu mai crede cu efecte oricum invizibile generatiei noastre.
Asa ca echilibristica pe care-o faci e tributara unei epoci trecute mult mai libere decat epoca actuala.
In traducere libera, Nissan a dat comanda la Dongfeng sa le faca un pick-up cu ce componenete au ei prin curte. Dongfeng, la fel ca orice producator chinez care se respecta, au pus eternul 1.5 turbo cu sistem plugin.
Ultimele comentarii
1091 in total