@12:34
Vezi ca norvegienii nu au autostrazi sau cel putin arata precum un european mai rasarit. Nici n-au nevoie ca-s vreo 5 milioane de toti. Si trecerea aia masiva la electrice a norvegienilor e cam 25% din parcul auto si s-a facut cu mari penalizari pentru termice si stimuli pentru electrice.
Apropo, englezu asta o fi tot nordic?
https://finance.yahoo.com/news/not-even-elon-save-evs-121814665.html
@12:45
Norvegia are 5 mil de locuitori pe un teritoriu imens cu 99% din energie hidro si noi hidrocentrale permanent in constructie. Nu e un model replicabil la scara larga.
Cu toate stimulentele pentru electrice si penalizarile pentru termice sunt totusi la 25% electrice. Aviz pentru cei ce cred ca se poate electrifica peste noapte tot parcul auto.
De remarcat totusi ca la 5mil de locuitori au aproape 2.8 mil de masini. Aproape 3 din 5 norvegieni au masina? Ceva parca nu suna bine.
@10:59
Nu te opari asa usor.
Explica mai degraba cum e cu reteaua electrica prin Africa sau Asia. Defapt explica mai degraba cum e cu reteaua electrica in avansata Californie si de ce a rugat anul trecut guvernatorul sa incarce lumea mai incet electricele in perioadele calde ca nu duce reteaua atatia consumatori. Hai ca esti priceput.
Deja cele 30% vanzari electrice pana in 2030 incep sa sune a optimism.
Asa se intampla cand suprapromiti si sublivrezi.
Oricum, pare ca electricele si-au cam irosit primul "silver bullet" pe care l-au avut. Au avut presa super favorabila, acoperire media si social media foarte mare, stimulente guvernamentale nemaintalnite si o multitudine de clienti dispusi sa le incerce pe banii lor (cu toate ajunsurile si neajunsurile). Cu toate astea, nu au livrat conform promisiunilor si conform a cea ce trebuie sa livreze in principal o masina indiferent de pret, motor, marime, forma.
Om trai si-om vedea.
E de mentionat ca toata piata auto e cam in jos in perioada asta, nu doar la Tesla si BYD.
Ultimele comentarii
608 in total