@Fast
"To support the cells during the volume changes typical of this technology and to ensure the necessary contact pressure on the cells, the solid-state battery is equipped with pneumatic actuators. " Nush cum iti suna tie dar mie imi suna "foarte complicat".
Acum ceva timp seful CATL zicea ca bateriile SSB sunt foarte sensibile la presiune si asta e un mare punct slab al tehnologiei asteia. Ce face MB e un exercitiu foarte bun dar doar atat. SSB e faorte departe de mainstream.
Pentru mainstream e nevoie de o tehnologie in primul rand nesensibila si in al doilea rand ieftina. La asta exceleaza LFP. De asta se pedaleaza pe bateriile cu sodiu. Nici macar actualul NMC nu mai are sanse la mainstream pentru ca desi are densitate energetica mare, e scumpa, e foarte sensibila la temperatura si regimurile de incarcare si nu are o durabilitate exceptionala.
Deci deocamdata LFP ramane "regele electrificarii" si nu mai e mult pana sa devina solutia preferata si in cazul hibridizarilor de la mic la mare.
In fine, s-a prins si VW ca pentru masinile ieftine, e nevoie de LFP.
https://insideevs.com/news/772118/volkswagen-lfp-batteries-affordable-evs/
Puteau sa intrebe la pretenii lor din China "-Heil, bai Huang Li, tu dac-ai vrea sa faci o masina eftina, ce bateriei i-ai pune? -LFP bai Fritz. -Heil, danke bai Huang sa-ti dea Xi sanatate."
Zici ca-i desenat de chatGPL.
Pe langa unele designuri precum asta de mai sus, actualele modele de volum de la Peugeot, Fiat (5-600) sau Renault sunt .. arta.
Nush ce fumeaza nenea asta dar cred c-a luat marfa buna de la Musk.
Cu 0 fabrici serioase de baterii in Europa si cu atentia pe care o da CE provenientei bateriilor nu vad cu ce va construi industria auto europeana cele 10-12 milioane de masini pe baterii anual pentru consumul intern.
Nu mai zic ca multi oameni pur si simplu nu le vor, ca iar imi sar in cap martorii lui Musk.
Ultimele comentarii
1229 in total