Eficienta motoarelor electrice in utilizare normala e aproape de 8895100%. Nu mai ai ce optimiza la ele decat impachetarea si costul. Restul optimizarilor tin de tot ansambul care compune masina de la aerodinamica pana la climatizare.
Deci chestii revolutionare pot venit doar de la baterii. Iar cele mai revolutionare aspecte ar fi costul.
@forest
Motorul de fata e diesel. Ce ai enumerat tu sunt motoare pe benzina.
Un motor pe benzina pe aceiasi masina si acelasi traseu, nu coboara sub 4% consum. Dieselul se descurca mult mai bine cu greutatea si scoate mult mai usor consumuri bune.
Mootoarele pe benzina, fara o minima hibridizare, sunt teribil de ineficiente. La asta se adauga si densitatea energetica inferioara a benzinei fata de motorina.
@MarS
Completez eu pentru tine ca vad ca te fastacesti.
Actualii posesori de diesel inchisi in lagare de concentrare si observati si evaluati timp de 3 ani pentru a vedea daca se dezic sincer de diesel. Procentaje de sub 90% dezicere, echivaleaza cu munca fostata 5 ani. Procentaje sub 60% munca fortata 10 ani. Procentaje sub 40%, cei mai reactionari, inchisoare pe viata.
@13:18
De revenit nu mai revine dieselul dar de plecat, pleaca demn, cu capul sus:
https://piataauto.md/Stiri/2025/10/Un-polonez-a-parcurs-2831-km-cu-un-singur-rezervor-cu-o-Skoda-Superb-2-0-TDI-amintind-masinile-diesel-autonomie-impresionanta-zilele-noastre/
Ultimele comentarii
1292 in total