Scuze, am facut o confuzie de "non-nativ". Am presupus ca Dodge e parte din GM dar e din shaorma cu de toate numita Stellantis. Dar am criticat Dodge pe buna dreptate faptul ca au electrificat Chargerul care trebuia pe moment lasat cum era si electrificare segmentele mai pamantene. Si am apreciat si apreciez in continuare GM pentru eforturile consistente de electrificare din ultimii ... aproape 30 de ani daca consideram si EV1 lansat iin 99 daca imi amintesc bine.
@ds
Nu-mi zici absolut nimic nou. Inafara catorva tari precum Brazilia care fac etanol conjunctural (abundenta de trestie si altele), in cele mai multe tari impunerea etanolului e mai degraba rodul lobby-ului si mai putin a calculelor de mediu.
Benzina sintetica cu absorbtie de co2 atmosferic e diferita de etanol si momentan e la 10 euro litrul.
@all
Si nu mi-a raspuns nimeni la dilema mea legata de ce rost mai are pasul asta intermediar in tranzitia catre full electric? Ce rost au toate investitiile gigantice ce ar trebui facute in conversia de la petrolieri la biocombustibili daca tot se vor interzice masinile pe combustie mai devreme sau mai tarziu? Cum se vor recupera toate investitiile astea?
Am ajuns tocmai eu sa "apar" interdictia ICE. Doamne fereste.
Mi se pare cam deplasat sa sari cu picioarele pe GM pentru c-ar fi impotriva progresului. Au fost primii care au lansat un range extender neexperimental in 2010. Voltul, desi compromis la interior, a fost o masina tehnic excelenta in cel 2 generatii si chiar si cele din prima generatie se mentin in stare foarte buna datorita managementului bateriei foarte "conservator". Apoi Boltul full electric lansat in 2017 avea baterie de 60kwh iar din 2020 a urcat la 66kwh. Din pacate s-au aruncat absolut inutil si daunator la a electrifica fix ultima masina care ar fi trebuit electrificata, Chargerul.
Cat despre Chinezi, nu mai intreb ce faceau in 2010 sau ce electrice lansau in 2017. Si nici nu cer vre-un exemplu de vre-un pick-up chinezesc cu baterie de 200kwh cum are retrogradul si falimentarul GM.
@ds
"Poți explica științific/logic sau pe înțelesul tuturor de ce?"
Sigur.
Motivul principal pentru care cred ca e o idee proasta este ca intreaga infrastructura pentru noii combustibili trebuie construita aproape de la 0 (de la materie prima la rafinare la distributie la pompa). Apoi materia prima necesara este in general de origine vegetala care nu se stie de unde va proveni si ce impacta va avea. Pe langa asta, trebuie noi motoare sau adaptarea celor existente dar asta nu-i o problema de netrecut.
Hidrogenul luat in modul, este din multe puncte de vedere cel mai bun si curat combustibil. Infrastructura necesara pentru el insa, e pentru cand ne vom muta pe alta planeta si-o vom lua de la 0. In nici un scenariu realist nu vom putea crea toata infrastructura si sa trecem chiar si in 40-50 de ani totul pe hidrogen. De asta va ramane un combustibil experimental.
De asta zic ca decat sa se mai investeasca intr-un nou tip de combustibili e mai bine sa ramana interdictia cu un termen mai realist de 2040-2045. Poate intre timp vor iesi baterii mai bune si mai ieftine fara procese complicate de productie si metale rare. Ceva in genul bateriilor pe sodiu. Cand zic "vor iesi" ma refer sa devina mainstream si cu toate problemele rezolvate.
Asa ca nu cred ca e o idee buna sa se mai investeasca masiv intr-o tehnologie intermediara cand viitorul electric incepe sa para fezabil. Nu 100% si nu imediat dar pe termen mediu si lung e fezabil.
Ultimele comentarii
1352 in total