Nu am un feeling prea bun relativ la ultimile 2 numiri grele in cadtrul Renault si Dacia. In materie de platforme si motorizari, Renault probabil are cea mai buna oferta dintre producatorii de volum (daca ne raportam la ce ofera VW sau Stelantis). Bataia mare acum e pe hibridizare iar Renault sta foarte bine la capitolul asta. Daca vor renunta vreo secunda sa asculte vocea clientilor, caderea va fi rasunatoare.
CE va denunta curand interzicerea ICE din 2035 (unica in lume) la presiunea industriei auto europene in cvasitotalitatea ei.
E de apreciat ca inca se mai exploateaza potentialul GPL-ului. In majoritatea tarilor europene (fara Germania si inca vreo doua) GPL-ul e in jur de 40-50% din pretul benzinei.
La cost de rulare e batut doar de electricele incarcate acasa. Benzina si motorina in orice combinatie pierd in materie de costuri finale.
Tehnic, implementarea de pe motorul de 1.2 e clasica cu gazul vaporizat si injectat in forma gazoasa. Cel mai probabil e o instalatie de la Prins sau foarte asemanatoare. E o solutie paguboasa dpdv eficienta dar dovedita in timp si foarte fiabila. De mentionat ca cel mai probabil va consuma in permanenta 5% benzina pentru racirea injectoarelor de benzina atunci cand merge pe gaz. Era interesanta injectia directa de gaz care suporta lejer chiar si 14-15:1 raport de compresie.
@ds
Nu te infoia degeaba ca nici tu nu excelezi nici lingvistic si nici in materie de idei. Vocabular de baza, idei putine si fixe cum e aia cu AUR ... de parca ar fi la guvernare si ar fi cumva responsabili de vreo initiativa aa guvernului.
Cat despre ajutorul de stat catre companii rivate, e binevenit. Cred ca daca nu am avea povara cu Ucraina si Moldova, s-ar pute creste ajutorul si de 10 ori. In functie de sursa, estimarile oscileaza intre 2-3% de in PIB care se duce anual in ajutorarea vecinilor.
E cam in deriva designul la Audi. Pare desenat de ChatGPL. Din fata duce a Fiat Tipo, din spate duce a Mercedes EQsomething.
Defapt e cam in deriva designul la toata triada germana. Prin comparatie, un Renault sau un Peugeot arata ca niste exercitii de design.
Ultimele comentarii
1222 in total