Orice nume care apare pe monopost, plateste. Nimeni nu apare gratis pe monopost. Echipele au o multime de sponsori, de la aia care le livreaza apa plata, pana la mari companii din lume. Constructorii de masini investesc tot ca sponsori. Pe sistemul asta se merge in toate sporturile. Patronii detin anumite firme, iar firmele respective sunt sponsori ai echipei si sub forma de sponsorizare se umfla conturile echipei. Diferenta intre echipele mari si echipele mici se face ca nu sunt capabile sa atraga sponsori mari.
Ferrari baga bani prin FIAT, care e sponsor Scuderia Ferrari. Red Bull Racing primeste bani de la Red Bull, care e sponsor. Samd. E si logic, sponsorizarile nu sunt impozate. Iar la sumele astea, toti vor sa scape de taxe si impozite. Aia de la Dolce spuneau ca majoritatea echipelor au sediul in Anglia pentru ca acolo e patria Formulei 1. La naiba, Anglia are un mediu de afaceri mai prietenos decat Italia, spre exemplu. Ii intereseaza pe oamenii bogati unde e mama F1 sau unde au mai multe avantaje? Italia, Spania, fiind state sociale, ii cam jupoaie pe astia cu bani. La fel cum fac si pilotii, majoritatea stau in Elvetia unde sunt taxele mai mici. Alonso a fost fraier sa se intoarca in Spania si sa plateasca zeci de milioane pentru taxe :))
Plus ca echipele mari primesc bani din drepturi TV, din campionatul constructorilor. Unele echipe mai au si profit.
Cert e ca nimeni nu baga bani de capul lui, cum iti inchipui ca o face ala de la Red Bull.
Referitor la bugetul celor de la Ferrari, e explicabil, tinand cont ca trebuie sa plateasca cel mai mare salariu catre Alonso. Acum mai e si Raikkonen, care nu cred ca sta pe 5 mil., probabil are si asta vreo 10-15.Inexplicabil e la Mercedes, care-l platesc cu peste 10 mil pe Rosberg si cu 20 pe Hamilton. Ceea ce mi se pare o risipa de bani, tinand cont ca Hulkenberg care mi se pare cel putin mai bun decat Rosberg, n-are nici 2 mil.
In fine, echipele se feresc sa pompeze bani fara sponsorizari, caci asta le obliga si la achitarea de taxe si impozite. Toate vor cat mai multi sponsori, nu cat mai multi bani de la echipa "mama" sau de la patron. Gandeste-te la F1 ca la o afacere, nu ca la un sport in care constructorii vor sa-si demonstreze care e mai bun.
@Mircea Echipele se sustin singure, prin sponsori. De-aia toate vor sa aduca piloti care au sponsori seriosi. De ce crezi ca a venit Maldonado la Lotus? Ti se pare ca da Renault vreun ban sau Maldonado i-a scos din faliment? De ce mai sta Perez pe la Force India? Nu datorita banilor lui Carlos Slim?
Cifrele tale sunt fara surse. Acum 2 ani citeam o stire pe autsport si aflam ca Red Bull avea cel mai mare buget, cu cateva zeci de milioane peste Ferrari, echipa aflata pe locul 2.
Apoi cifra de afaceri n-are nici o legatura cu banii pe care-i investesti intr-o competitie, nu la nivelul asta. Crezi tu ca da cineva bani doar pentru ca ii este draga Formula 1? Bine, numai Ponta a fost prost s-o faca. Mi se pare foarte corecta decizia celor de la Mercedes. Iar McLaren anul viitor trebuie sa aiba motor in primul rand, apoi bani. Dar uite ca nici cu cel mai bun motor, McLaren tot nu castiga si are probleme mai mari...
"a oferit o mită în valoare de 45 de milioane de dolari " La asa suma, va dati seama cat a avut de castigat? Adica nu oferi o mita atat de mare daca tu ai de castigat 5 milioane. Cine stie cate sute de milioane de dolari a bagat in buzunar impreuna cu toti astia din F1, doar n-a facut-o de capul sau.
Ultimele comentarii
1092 in total