Mercedes are încredere în reducerea costurilor prin regulament

de Daniel Popescu
Vineri, 25.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toto Wolff, directorul Mercedes Motorsport, consideră că reducerea costurilor în Formula 1 poate fi atinsă prin regulamentul tehnic şi sportiv.

Nu are sens să livrăm componente miercuri, joi şi chiar vineri dimineaţă, la fel cum nu au sens nici schimburile de 24 de ore în săptămâna unui Mare Premiu.

Toto Wolff
Director Mercedes Motorsport
Cele şase echipe de top care fac parte din Grupul de Strategie al Formulei 1 au refuzat impunerea unui buget maxim anual începând din sezonul 2015 şi preferă varianta reducerii costurilor prin anumite restricţii de regulament.

Mercedes, una dintre echipele din Grupul de Strategie, consideră că reducerea costurilor poate fi atinsă prin eliminarea unor costuri logistice inutile şi prin reducerea testelor.

"Reducerea testelor are sens. Când a fost introdusă regula "parc ferme" (n.r - prin care echipele nu pot lucra la monoposturi intre calificări şi cursă) toată lumea a plâns pentru că monoposturile nu ar mai fi sigure pentru cursă. Dar putem vedea că totul decurge fantastic. Există instrumente şi proiecte prin care credem că putem reduce costurile.

Nu are sens să livrăm componente miercuri, joi şi chiar vineri dimineaţă, la fel cum nu au sens nici schimburile de 24 de ore în săptămâna unui Mare Premiu", a explicat Toto Wolff, directorul Mercedes Mortorsport.

În plus, Wolff consideră că echipele ar identifica metode să ocolească termenii bugetului maxim şi oferă ca exemplu ce se întâmplă atunci când anumite tehnologii sunt interzise.

"Inginerii vor găsi întotdeauna scăpări în regulamentul unui buget maxim. Dacă reduci ceva în partea stângă, vei găsi diverse posibilităţi la dreapta. De aceea, conceptul unui buget maxim ar fi dificil de gestionat, însă are sens să faci asta prin regulamentul tehnic şi sportiv", a adăugat el.

Via ESPNF1

Comentarii (13)

  • Ii frica la Wolf ca Daimler nu va acorda resursele pe care le-a acordat anul acesta pentru v6. Anul trecut in 2013, cand au fost pe 2 la constructori Mercedes a avut buget de doar 150 de milioane, deci pe locul 4 dupa Ferrari (250), Red Bull (235) si Mclaren (160). Pentru 2014 Daimler a acordat resurse mari, dar Lauda a spus ca Daimler i-a spus verde in fata ca astfel de resurse sunt "nesustenabile pe termen lung".
    In 2015 Mclaren va avea 150 de milioane doar din Honda + Sponsor principal (Rakuten si Huawei ambele pun pe masa 50 de milioane cu 10 mai mult decat Petronas la Mercedes).
    O sa vedeti ca Mercedes nu va tine ritmul ani la rand. Nemtii is zgarciti si foarte chibzuiti la bani. Pt eforturile din 2014, au luat bani de la programul DTM si i-au directionat spre F1 pt a fructifica sansa din 2014, dar nu pot mentine, desi obiectiv ar putea pt ca Daimler are profit mai mare decat Fiat sau Red Bull AG, si chiar Honda.
    3 11
  • @Mircea Echipele se sustin singure, prin sponsori. De-aia toate vor sa aduca piloti care au sponsori seriosi. De ce crezi ca a venit Maldonado la Lotus? Ti se pare ca da Renault vreun ban sau Maldonado i-a scos din faliment? De ce mai sta Perez pe la Force India? Nu datorita banilor lui Carlos Slim?
    Cifrele tale sunt fara surse. Acum 2 ani citeam o stire pe autsport si aflam ca Red Bull avea cel mai mare buget, cu cateva zeci de milioane peste Ferrari, echipa aflata pe locul 2.
    Apoi cifra de afaceri n-are nici o legatura cu banii pe care-i investesti intr-o competitie, nu la nivelul asta. Crezi tu ca da cineva bani doar pentru ca ii este draga Formula 1? Bine, numai Ponta a fost prost s-o faca. Mi se pare foarte corecta decizia celor de la Mercedes. Iar McLaren anul viitor trebuie sa aiba motor in primul rand, apoi bani. Dar uite ca nici cu cel mai bun motor, McLaren tot nu castiga si are probleme mai mari...
    7 1
  • @ferr
    Sponsorii daca acopera jumatate din buget. De exemplu la Mclaren din 160 de milioane doar 85 erau asigurate de sponsori. 45 Vodafone +40 toti ceilalti., pentru ca nu toti partenerii unei echipe sunt sponsorii clasici. Tu chiar crezi ca la Ferrari din 250 de milioane mai mult de 100 -120 is acoperiti de sponsori? Nici vorba. Aici se face diferenta intre echipele mari si cele de mijloc. Sau de exemplu Red Bull, unde Materschitz nu tine cont de nici un RRA si pompa bani cati vroia.
    Sa ai o zi faina.
    2 6
  • @ferr
    Renault nu mai are nici o treaba cu Lotus. Doar le furnizeaza motoare si platesc pentru ele din 2013. Situatia lui Lotus era atat de disperata de aia l-au adus pe Maldonado. La fel, Telmex aduce bani, dar echipele nu traesc doar din sponsori. Mai vin din drepturi tv si bani pusi diferenta de patron sau grupul auto de care apartin.

    Uite sursa.
    http://bleacherreport.com/articles/1927268-breaking-down-the-costs-of-racing-in-formula-1-is-spending-out-of-control
    1 5
  • Uite un articol interesant sa intelegi din ce cauza se chinuie Mclaren chiar daca are motor Mercedes. Sursa ii un fost mecanic de la Mclaren, si care are inca foarte multe cunostinte in cadrul fostei sale echipe. Mclaren primesc mereu ultimii informatiile despre ceva schimbari de catre Mercedes. Au primit despre noile evacuari si ceva dimensiuni abia la Jerez. Mercedes se cramponeaza strict de a furniza fara nici o info in plus. Omul zice ca in Bahrain Mclaren avea atata spatiu in zona aia ca puteai pune o geanta pe cand Mercedes era compactata perfect in aceasi zona din jurul motorului.

    http://f1elvis.com/2014/04/15/customer-service/
    "’ll use the example of McLaren as that’s where the bulk of my personal experience lies.
    For many, many years McLaren were considered to be the Mercedes ‘works’ team and that brought with it some considerable benefits.
    The designers in our drawing office at the team worked so closely with their counterparts at Brixworth, that they considered themselves colleagues. They met regularly and spoke on the phone on an almost daily basis, discussing ideas and thoughts about how to improve both sides.
    From the software side, a really key area in F1, the same applied. We found clever tricks in engine management and mapping, and the flow of information, although very carefully kept secret from the outside world, was shared and developed openly between the two companies.
    We, as the team, had the unconditional backing of Mercedes Benz and no expense or effort was spared to make sure we had the best possible chance of success. We were one team.

    Today of course, things are very different. Those practices are exactly the sort of thing going on inside the Mercedes team and one of the reasons for their slick operation.
    Back at McLaren, they’ve found themselves in a tricky situation.
    McLaren are now nothing more than a customer of Mercedes and that brings with it a very different working culture. On top of that, the decision makers at Brixworth are all too aware that Honda have themselves very much embedded within the Woking based outfit ahead of 2015 and need to be very careful about just how much information they share.
    Having spoken to people at both squads, I understand it’s been a difficult relationship to get right, particularly given the long-standing and deep-rooted history between the two. It’s not just about a corporate relationship, these are the same people who’ve spent years working together as close ‘colleagues’ and friends, who all of a sudden are having to deny access to certain areas of the building or to certain files on their systems.

    The upshot of all this is that Mercedes find themselves in a very good position, not just with their current car, but moving forward too.
    They have the huge advantage of being able to control the rate of development of their customer teams. The key hardware may not change and I’ve no doubt that engine contracts stipulate some levels of parity between them and everyone they supply, but where they have the edge, the significant edge, is the ability to control the release of vital update information to customer teams.
    It may not sound like such a big deal, but of course updates from your engine partner can have major ramifications on other areas of the car and they can take time to react to.
    McLaren, for example turned up at the Jerez test in February with their new car, to be effectively handed a brand new set of exhausts from Mercedes with little prior warning. The update, a much, much smaller, more tightly packaged installation, of course has huge benefits to the team, but only if you’re able to design the rest of your ancillary layout around it. Then, and most importantly, the rear bodywork can be remodeled to give massive aero gains.
    Until now McLaren have had to live with what they have. They’ve had small staged upgrades in various areas, but such a major change is not the work of five minutes. In Bahrain the car ran with so much space between the exhausts and the bodywork, I’m told you could fit a small suitcase in the gap. That’s unheard of and unacceptable to F1 designers and something that clearly isn’t present on the W05. They, of course knew the new exhausts were coming as soon as the idea was conceptualised and could fit it neatly into their new car many weeks ahead of the others."
    4 5
  • Uite ce este mai important: "In Bahrain the car ran with so much space between the exhausts and the bodywork, I’m told you could fit a small suitcase in the gap. That’s unheard of and unacceptable to F1 designers and something that clearly isn’t present on the W05. They, of course knew the new exhausts were coming as soon as the idea was conceptualised and could fit it neatly into their new car many weeks ahead of the others."

    Vezi cate stiu despre Mclaren?
    2 5
  • adrianln
    @Mclaren...
    Nu pare un argument valabil si Force India si Wiliams e "nothing more than a customer of Mercedes" si se pare ca o duc mai bine decat McLaren
    2 0
  • Orice nume care apare pe monopost, plateste. Nimeni nu apare gratis pe monopost. Echipele au o multime de sponsori, de la aia care le livreaza apa plata, pana la mari companii din lume. Constructorii de masini investesc tot ca sponsori. Pe sistemul asta se merge in toate sporturile. Patronii detin anumite firme, iar firmele respective sunt sponsori ai echipei si sub forma de sponsorizare se umfla conturile echipei. Diferenta intre echipele mari si echipele mici se face ca nu sunt capabile sa atraga sponsori mari.
    Ferrari baga bani prin FIAT, care e sponsor Scuderia Ferrari. Red Bull Racing primeste bani de la Red Bull, care e sponsor. Samd. E si logic, sponsorizarile nu sunt impozate. Iar la sumele astea, toti vor sa scape de taxe si impozite. Aia de la Dolce spuneau ca majoritatea echipelor au sediul in Anglia pentru ca acolo e patria Formulei 1. La naiba, Anglia are un mediu de afaceri mai prietenos decat Italia, spre exemplu. Ii intereseaza pe oamenii bogati unde e mama F1 sau unde au mai multe avantaje? Italia, Spania, fiind state sociale, ii cam jupoaie pe astia cu bani. La fel cum fac si pilotii, majoritatea stau in Elvetia unde sunt taxele mai mici. Alonso a fost fraier sa se intoarca in Spania si sa plateasca zeci de milioane pentru taxe :))
    Plus ca echipele mari primesc bani din drepturi TV, din campionatul constructorilor. Unele echipe mai au si profit.
    Cert e ca nimeni nu baga bani de capul lui, cum iti inchipui ca o face ala de la Red Bull.
    Referitor la bugetul celor de la Ferrari, e explicabil, tinand cont ca trebuie sa plateasca cel mai mare salariu catre Alonso. Acum mai e si Raikkonen, care nu cred ca sta pe 5 mil., probabil are si asta vreo 10-15.Inexplicabil e la Mercedes, care-l platesc cu peste 10 mil pe Rosberg si cu 20 pe Hamilton. Ceea ce mi se pare o risipa de bani, tinand cont ca Hulkenberg care mi se pare cel putin mai bun decat Rosberg, n-are nici 2 mil.
    In fine, echipele se feresc sa pompeze bani fara sponsorizari, caci asta le obliga si la achitarea de taxe si impozite. Toate vor cat mai multi sponsori, nu cat mai multi bani de la echipa "mama" sau de la patron. Gandeste-te la F1 ca la o afacere, nu ca la un sport in care constructorii vor sa-si demonstreze care e mai bun.
    6 0
  • @ferr

    Este o afaceri, dar firma mama contribuie substantial. Firma mare obtine avantaje (de exemplu vanzarile celor de la Daimler in China au inceput sa isi revina din abis dupa victoria din 2012, Daimler fiind sub BMW in China mult. Daimler tinteste o noua categorie de clienti, un alt proful decat cel clasic vizati de Mercedes). Dar firma mama acorda foarte foarte multe resurse, si completeaza sponsorii si drepturile comericiale TV. De aceea constructorii sunt cei mai puternici si solizi financiar, beneficiaza de cea mai dezvoltata tehnologie, uite si la Repsol Honda si Yamaha in Moto Gp, la Ferrari si Mercedes in F1. Firma mama baga bani seriosi, bine inteles nu ii pierde, nu ii arunca pe fereastra, dar oricum sunt acolo prezenti. Pai Daimler a marit cu 44 de milione bugetul ti-am zis luand cele 44 de miliioane din DTM. Toto Wolff cand a preluat de la Norbert Haug in ianuarie 2013, primul lucru facu a fost sa mearga la Zetsche la Stuttgard si sa ii zica ca este imperios necesar ca Daimler sa acorde resurse mai mari pentru F1, pentru a se putea lupta pt titlul pentru ca Red Bull si Ferrari in special nu respecta RRA.
    2 5
  • *afacere
    1 5
  • @ferr
    Vreau sa ne respectam mai mult. Vad ca putem si sa ne intelegem. La fel cum am incetat sa mai am dispute cu Soxy, mi-as dori sa ne intelegem mai bine. Acuma sa ma scuzi daca cateodata is prea "entuziasmat" si sar calu atacand Ferrari, dar cel putin nu vreau sa mai atac la persoana pe anumiti fani (tu si Soxy). Sper sa fie reciproc :).
    3 4
  • Idea asta cu reducerea bugetului este spinoasa pentru ca nimeni in afara de cei care lucreaza pentru aceste echipe nu stiu cum merg treburile acolo. Da auzim de niste sume, dupa care apar altele si la final iese cu totul altceva. Bugetele reale nu le stim, ca dovada ca in fiecare an tot apar diferite sume, dupa cum isi da fiecare cu parerea. Problema este cu totul alta, ce se intampla cu acele bugete, daca ne uitam la sumele astea investite, nu-i greu de inteles ca anumite echipe se plimba cu masina degeaba pe circuit atata timp cat nu castiga nici un titlul, pana la urma asta conteaza.
    Din pacate problema este simpla: avem nevoie de un buget maxim da sau nu? Se poate controla acest buget maxim da sau nu?

    In acelasi timp, degeaba ai sponsori daca nu ai rezultate, si aici cei de la McLaren sunt in pole position, daca nu ma insel ultimul titlu a fost in 2007, dupa care liniste. Problema este ca au avut piloti buni sau foarte buni, masini foarte bune dar nu au fost in stare sa finalizele prin castigarea titlului. Urmatorii sunt cei de la Ferrari care au avut doar un pilot capabil, masini slabe si mediocre dar cu care au avut rezultate decente, totusi nu au castigat nici un titlul de la cele din 2008 desi au avut nu mai putin de trei ocazii diferite in care s-au luptat pentru titlul pilotilor.

    Nu zice nimeni ca nu sunt echipe bune dar in locul lor eu as concura pentru a castiga si nu pentru a defila cu masina asa de amorul artei. Oricum referitor la sezonul 2014, cred ca cei de la Mercedes vor castiga detasat si poate cei de la Red Bull sau Ferrari sa fie pe locul doi desi realmente nu conteaza acest lucru. Am citit comentariile de mai sus ale lui @Mclaren_Mircea_1984 si desi nu pot sa observ decat ca injura si jigneste foarte mult imi dau seama ca nu a mers niciodata la cursa de Formula 1 si ca nu avut nici un monopost de aproape, dar mai grav ca nu a condus nici o masina pana acum. Treaba lui pentru ca nu intelege nimic din partea tehnica a Formulei 1 si de aici vin injuraturile si jignirile pe banda rulanta. Daca s-ar pricepe cat de cat, si ar intelege macar 5% din ce copieaza si posteaza pe aici, ar intelege cum sta treaba in Formula 1 in acest moment si de ce Ferrari, McLaren si Red Bull nu tin pasul cu timpul si cu momentul actual dar mai ales ar mai scapa din deziluziile pe care le simte in timp ce se uita la cursele din acest sezon. Nu vreau sa neg dar nu as vrea sa fiu in locul lui in acest moment si sa simt ce simte cand vede echipa McLaren... la fiecare cursa. Nu-i greu sa vezi ca sufera, si in loc sa se relaxeze si sa inteleaga ce nu merge, incepe sa posteze jigniri si injurii doar doar il ajuta cineva sa treaba peste acea durere. Sincer sa fiu, nu mai vad nici un fan McLaren pe aici care sa posteze ceva interesant, de fapt nici nu stiu cum arata un fan McLaren pe acest site, la munca stiu cativa fani McLaren dar nici unul nu este nici disperat si nici ignorant ca cei de pe aici, de fapt sunt exact opusul. Plus la orice cursa am fost, nu am vazut nici macar o bataie cu steaguri intre fani sau cu apa lol, lucrurile sunt foarte relaxante comparativ cu violenta limbajului pe care o foloseste acest baiat, cu evidente probleme psihice. Personal imi place foarte mult atmosfera de la o cursa de Formula 1, fanii nu se bat, nu injura, nu jignesc, nici macar nu arunca cu steaguri dupa alti fani, este cu totul altceva decat atmosfera de la un meci de fortbal... deh prea multa violenta acolo. Si atunci intrebarea este simpla, daca sportul este pe teren, de ce trebuie ca violenta limbajului sa fie utilizata pe un site unde... fanii ar trebui sa discute amical, relaxati si mai ales cu bun simt? De aleg anumite persoane sa fie violente in limbaj, sa jigneasca cand pot sa discute relaxat... sau sa taca ca nu isi gasesc nici un argument?
    2 1
  • @Testerule

    Acei colegi ai tai fani Mclaren, sunt fani asa, doua lele si trei surcele. Nu traesc trup si suflet cu pasiune totala orice victorie sau esec a lui Mclaren. Ei se ghideaza dupa proverbul romanesc "las' ca o fi bine si asa". Daca echipa merge bine, se bucura, daca pilotii au DNS, tot e bine, zic in gandul lor "doar nu mi-o da mie Mclaren sa mananc", iar apoi isi vad mai departe de treburile lor. In ultima instanta li se rupe de Mclaren. O dau in defetism, si tot felul de explicatii de astea obiective si poate este o perspectiva si mai buna si mai sanatoasa pentru ei, nu sa isi manance toti nervii la fiecare esec. Dar ceea ce ma intalta pe mine deasupra lor este flacara, pasiunea si afinitatea care vine din interiorul inimii mele asemeni unui torent fierbinte. Acea flacara ma mentine ferm pe pozitie si cand echipa e in declin, ma mentine cu aroganta si incapatanare pe pozitii fixe, alaturi de echipa trup si suflet. Nu ma pierd in explicatii si pareri negative despre echipa sau piloti. Nu avem nevoie de relaxare, ci de hotarare si incrancenare alaturi de Mclaren. Astia sunt fanii aia trup si suflet, nu colegii tai.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru