@DAC - nu sunt de acord cu tine. Impozitul este o taxa care se raporteaza la valoarea bunului sau venitului (adica a chestiei care se impoziteaza). Asa ca, impozitarea ar trebui facuta in fuctie de valoarea masinii, nu de nivelul de poluare.
SI mie mi-ar placea sa vad pe strazi doar masini euro 6, dar nu cred ca se poate face asta foarte rapid, si nu impozitarea este solutia. Prefer sa se faca cum trebuie ITP-ul, si sa se scoata din uz masinile care nu mai sunt in stare buna de functionare.
@mda - in Londra, cel putin in primele doua zone, nu sunt fabrici si uzine. Nu stiu exact detalii despre zonele in care apar fabricile, si numarul lor, dar daca 60% din poluare in centrul Londreri este adusa din afara ei, asta ar insemna ca nivelul de poluare generat de masini, la nivel global, este insignifiant.
Nu contest faptul ca masinile poluaza, doar vreau niste date mai exacte si care sa aiba la baza studii facute corect, nu comandate de cineva care vrea sa isi sustina agenda politica.
Sunt curios - restul de 60% din poluare de la ce vine? Mai exact o lista de 5-10 poluanti.
Si mai este o problema cu aceste declaratii - din ce am citit, cei 40% contin si toate vehiculele diesel - autoturisme, autobuze, camioane .... ceea ce nu este corect pentru masinile diesel (transportul comun in Londra are o flota de 8000 autobuze, mare parte circuland in continuu 18 ore pe zi). Pe Oxford Street, intr-o seara, se mergea bara la bara, jumatate din vehicule fiind autobuze cu etaj. Este adevarat, modelele mai noi sunt hibride.
Presupunand ca masinile pe benzina au doar 10%, care este numarul de masini pe benzina si care este numarul de masini diesel?, impreuna cu o cifra reala a procentului participarii masinilor diesel la poluare. Eventual luandu-se in considerare si numarul de Km parcursi. Intr-un final ceea ce cer eu este un raport real al poluarii/100Km mediu intre masinile diesel si cele pe benzina, fara sa se tina cont de faptul ca masinile diesel de obicei sunt conduse mai multi Km sau de faptul ca sunt mai multe masini diesel decat masini pe benzina.
Mi-ar placea sa va rezultatele unui studiu facut asa cum trebuie la nivel de tari/continente, sau cel putin pentru Europa, si sa se prezinte toti agentii poluanti, nu numai masinile. Nu stiu cat de bine sunt regularizate emisiile fabricilor, termocentralelor etc.
Articolul acesta este mai mult despre agenda politica pe care o au unii, iar Dieselgate este un scandal folosit pentru a-si atinge scopurile. Iar cei 40%, cel putin pentru mine, pare a fi un numar care nu nimic la baza.
Ultimele comentarii
572 in total