@andrei : Octavia 3 Style/1,5 tsi era undeva spre 21.000 euro ( stiu asta ca am fost la dealer la inceputul anului) si Passatul recent testat cu aceeasi motorizare pleaca de la 21.300 , mai pui jenti si se face 21.700 euro iar echiparile sunt sensibil egale cu un mare plus totusi la materiale si constructie Passat ! Iti pare ca se concureaza aceste preturi sau nu ?
@andrei / DanG : Octavia are spatiu arhisuficient pt. o masina din clasa compacta "plus". Asta e clar , dar bineinteles ca niciodata nu strica mai mult , dar numai atata timp cat nu alterezi altceva sau faci concesii de design . Dpmdv , Octavia 3 arata foarte rau din exterior din cauza proportiilor ( este prea lunga in posterior), cred ca au gresit aici , trebuiau sa ramana la proportiile Octaviei 2 . Daca aceasta generatie creste iar in dimensiuni exterioare ( si am inteles ca da) atunci va arata caraghios chiar. Asta se va intampla si cu Golf daca vor creste dimensiunile exterioare , iar designerii de la VW stiu asta , iar din vechea generatie deja au scos maximul posibil la spatiul interior/portbagaj , asa ca acesta va ramane aproximativ la fel daca dimensiunile exterioare raman.
Revenind la Octavia 4 , cred ca realizati ca schitele sunt foarte departe de realitate totusi , ca intotdeauna . Sa nu mai spun ca intre variantele sarace si cele de varf sunt diferente enorme la interioarele Skoda si e clar ca in schita este cea de varf. Sper sa nu exagereze cu pretul si mai ales cu dimensiunile ext/int , ca erau prea de ajuns si asa , si o spun din postura unuia de 100 kg ,cap al unei familii cu "greutate" oricum ,posesor de Octavia ( si care cu uimire constat ca acu se bate in preturi cu Passatul -vezi pretul la ultimul test).
Woww..ce de reclama la Michelin p-acilea. Alaturi de alte marci enumerate in postarile de mai sus sunt doar niste anvelope bune dar agresiv marketizate cu tinta clara pt. cei pt. care banii nu (mai) conteaza (iar europenii se incadraza cam toti in categoria asta) si vin cu tot felul de "inventii" aberante gen "winter slayer", "ice concept" , asimetrice, indici Y,W,Z ...(apoi s-a terminat alfabetul si au inceput cu 2 litere...ca dehhh..a,b,c ..era prea "de la tara".).
Am trecut si eu prin faza asta cu anvelope "de firma", ca am atatia km/ani/masini la "bord" de nici nu mai stiu. Si am trecut apoi si prin aia cu "nici-un ban precupetit intru salvarea propriei vieti sau a celor dragi ..:si DA , Michelin poate sa faca diferenta , dar la fel si alte ..30 de alte marci ! Ideea este sa stii de care sa te feresti , ca in rest sunt multe anvelope pe piata de calitate si mult mai ieftine decat "fitele" de mai sus . Eu am descoperit pur intamplator ( bine..nu chiar, ca mi-au fost recomandate de un baiat de la service cand m-am trezit ca nu mai aveau pe stoc ce "visam" eu atunci ) de exemplu anvelopele Hankook de iarna acum 5 ani , habar nu am daca sunt cea mai buna alegere, dar pur si simplu nu am ce sa le reprosez . Ma uit la ele ( ca abia le-am montat) si cred ca probabil ar putea sa ma mai tina 5 ani , dar probabil o sa le schimb in 1-2 ani , dar sigur tot cu Hankook. Pai de ce as da cu 30 pana la 50% mai mult pe d-alde Michelin, Pirelli (niste basini ), GoodYear, Nokian, Vredestein ,etc ( ca sa nu mai mentionez de "petarde" marketizate gen Dunlop - sa ma scuze fanii/posesorii - dar vorbesc din experienta nu din vise) cand astea sunt la fel de bune sau chiar mai bune sau cel putin sensibil egale. Personal abia astept sa se consume mai bine si alea de vara ( niste "fite"- nu mai dau nume si pe care le mai tin doar fiindca am dat o caruta de bani pe ele ) si o sa-mi iau tot astea coreene sa vad daca pt. vara le fac la fel de bine.
Bravo AM/Cornel , un test curat si punctat corect . De altfel rubrica "ce ne-a placut/ nu ne-a placut "rezuma parca mai bine ca niciodata si corect punctele forte si slabe ale acestui model.
Daca la detalii interior mai treceati si faptul ( neplacut) ca nu exista guri de ventilatie pt. locuri spate era aproape perfect. Si daca mai si aminteati ca e de neinteles de ce nu se adopta o solutie de deschidere hayon cu tot cu luneta (caroserie in 5 usi) pe acest model , chiar era perfect.
Pt. cei care chiar sunt interesati de model , nu va cramponati de motorizare, duceti-va si testati , masina e departe de a fi submotorizata asa cum sugereaza unii. Chiar se misca foarte bine in conditii de trafic uzual.
Ultimele comentarii
674 in total