Bah geniule care esti geniu, pentru ca esti geniu te-ai prins ca a fost o corectura de la telefon la cuvantul Ginghis/Genghis sau cum se mai scrie prin lumea asta.
Trebuie sa traiesti in universuri paralele sa ajungi sa-ti inchipui ca hibridele intra la categoria electrice. Hibridul e o masina a carei propulsie este in principal termica si e ASISTATA de un motor electric secundar cu diferite roluri, in functie de filozofia producatorului.
Este vorba de corectitudine interna si verticalitate morala, concepte pe care logatul si nelogatul nu le are. O fi saracul IT-st, doctorand in diferentiale si alte fantasmagorii dar un lucru e clar. Detine premiul Nobel la obsesii, fixatii si sevraje mentale, refulate pe Automarket.ro.
In articol scrie clar pentru ce modele se fac bateriile dar gascarul Nu si Nu. toyota are deocamdata un singur model full electric, si ala facut in colaborare cu subaru. Conform articolului, vor mai veni cu inca un model cu 6-7 locuri, care vom vedea ce succes comercial va avea.
Deocamdata vanzarile de electrice s-au prabusit in US datorita opririi subventiei guvernamentale. Le vor trebui cateva luni de zile bune sa-si revina unde au fost in August-Septembrie cand de fapt a fost un boom artificial. Partea buna este ca in segmentul de clienti tineri doar 10% mai considera ca sigura cumpararea unui automobil ice in viitor. In rest toti se axeaza pe electrice. Generatia noastra, care a mai apucat maximul motoarelor ice, inca se mai bazeaza pe ele, dar odata cu timpul, balanta se pare ca se inclina "inexorabil" (sic) spre electrice.
Intre timp, hai sa citim stirile si sa procesam cifrele cu mintea limpede si daca se poate fara partinire. ICE au fost bune la vremea lor. Acum vine altceva iar maine poate va fi ceva cu totul diferit. Electricele mai au cale lunga pana sa inlocuiasca motoarele ice si asta nu cred ca se va face complet pe timpul vietii noastre, doar daca apare peste noapte vreo tehnologie mirifica. Mai stiu eu pe unul care acum 80 ani visa la tehnologii revolutionare si iluzii care sa-i salveze tronul. Stie toata lumea ce-a iesit.
Apropos, in Germania se pare ca s-a descoperit cel mai mare depozit de Lithium din lume. Daca e adevarat, asta o sa intoarca multe socoteli cu fundul in sus :)
PS Vezi mateiush/ mihaita/ samd, ca se poate discuta si normal? Te rog, nu pune placa cu convertitul la crestinism ca ai dat-o de gard si cu aia.
Personal nu ma intereseaza M2, dar mi-as dori sa vad, nu doar aici, ci la orice articole cu BMW niste discutii axate pe masina, caracteristici, lucruri interesante, etc.
In comentarii rareori gasesti asa ceva pentru ca apare vesnicul grohac, hater de BMW, care strica toata atmosfera. E imposibil sa discuti ceva axat pe masina pentru ca idiotul + umbrele lui apare cu link-uri, si aceleasi fraze obosite.
Bai ratatule, mai da-ne o pauza de mitocania ta si canta pe alte site-uri. Daca nu e BMW, e anti-diesel, daca nu e anti-diesel e anti-manareala de software VW. Am avut un sef chinez care mi-a spus odata ca "de la anumiti oameni pur si simplu nu poti sa ceri mai mult". OK, inteleg ca @mihaita + mateius si care or mai fi sunt limitati intelectual. Dar problema grava e educatia (adica lipsa ei) de acasa. Daca n-a vazut in familie decat cearta, scandal si bataie pe motivele cele mai stupide, asta face si la maturitate.
E urat cand nivelul, decent, al unei discutii pe teme tehnice, auto, etc dispare complet cand incepe sa duhneasca bipedul cu lobul frontal facut praf de la alcool.
Intre multele lucruri pe care internetul le-a adus societatii, este si faptul ca poti vedea cu claritate abisul infricosator in care se scalda indivizi aparent normali. dar care pe internet isi arata decadenta morala, ascunsi in anonimat.
Si daca tot vorbim de incalzire/racire, aici e un articol interesant despre un dispozitiv inventat de englezi care gestioneaza temperatura bateriei, pe zone, avand ca rezultat o incarcare extrem de rapida si o uzura redusa a celulelor in timp.
https://insideevs.com/news/778799/dectravalve-ev-battery-cut-charge-time-boost-range/
De cand s-a inventat caldura in vagoane, nu cred ca Europa a avut vreodata trenuri neincalzite. Poate pe timp de razboi, sau mai recent in anumite tari din Europa de Est. Eu spun ce-am trait pe vremurile dinainte de 90-95.
Legat de masina, am zero probleme cu autonomia, deci consumul de electricitate nu e o prioritate. De vreo 2-3 saptamani au dat drumul la chargere la servici si de cate ori merg la birou, incarc gratis, deci nici macar minimul care il platesc acasa. Azi dimineata fiica-mea a facut 26 de grade pe partea ei :):):) Chiar ma gandeam la comentariile de pe AM :):):)
Cat despre sport, bag saptamanal 2-4 meciuri de tenis, iar cate unii chiar ma rup la alergat. Daca as fi sedentar, mi-as da sufletul pe teren.
Uite inca o chestie, pe care n-am citit-o, tot de la Google AI:
"Benefits in a Car:
Efficiency: Heat pumps are 200-400% more efficient than traditional electric resistive heaters, which only generate one unit of heat for every unit of electricity used.
Increased Range: By using less energy for heating, the heat pump reduces the drain on the main battery, which is especially important in cold weather when EV range naturally decreases.
Dual Functionality: The system can reverse its cycle to provide air conditioning in warm weather, moving heat from inside the cabin to the outside.
Battery Thermal Management: Heat pumps also help manage the battery's temperature, keeping it in an optimal range for performance, faster charging, and longevity.
Heat pumps are typically found in electric vehicles, as traditional cars can simply redirect excess engine heat to warm the cabin."
Ultimele comentarii
1857 in total