@alex, nu doar masinile, dar orice articol electronic este supus unui aging accelerat. Este din cauza vitezei cu care avanseaza tehnologia, iar in anii urmatori va fi cel putin la fel, daca nu mai rapid din cauza inteligentei artificiale.
Modul in care un producator isi va sustine masinile va depinde de la un caz la altul.
GM de ex, nu mai ofera Apple CarPlay sau AndroidAuto pe masinile noi, de anul asta. Google maps vine standard, dar dupa 8 ani expira contractul si va trebui sa platesti.
La Cadillac, inca mai ai Apple CarPlay si AA dar SuperCruise-ul nu e gratis decat 3 ani, dupa care te costa cam $25.00/ luna.
Treaba asta e valabila pentru orice automobil, ice sau electric.
Tendintele astea le-am creat noi, ca si consumatori. Faptul ca incepe sa se revina la butoane fizice este tot de la noi.
O masina moderna are nevoie de protectie informatica, este la mintea cocosului. Pentru cat timp producatorii vor oferi aceasta protectie, ramane de vazut. Exact ca in video, Tesla e o companie de software si le va fi foarte usor s-o faca. Un producator auto traditional, pe de alta parte va fi foarte afectat la buget de departamentul IT. Asta este si una din cauzele pentru care masinile au devenit atat de scumpe.
Ma uit CLK-ul meu din 2008, pai e o diferenta enorma fata de masinile din ziua de azi. E o senzatie foarte stranie de libertate cand te urci in el si stii ca legatura cu dealer-ul e minima, doar pentru sistemul anti-furt. In rest esti pe barba ta. Navigatia e pe disc, senzori si camere in jurul masinii deloc, si toate sistemele de siguranta sunt doar in capul tau, depinzi doar de tine, de cat esti de ager la volan.
Daca mergi inca 10 ani in urma si nu mai ai nici comenzi pe volan, realizezi cat de primitiv era condusul pe vremea "noastra". E nostalgic, dar in acelasi timp intelegi ca normele de siguranta au evoluat enorm, iar in densitatea traficului din ziua de azi, sunt mai mult decat bine venite.
Asta e un subiect interesant in care poate fi dezvoltat foarte mult.
Bateria este foarte buna pentru clasa masinii iar viteza de incarcare la fel. Range-ul excelent, in ambele variante, iar de performante nici nu mai vorbesc. La pretul cerut este un deal foarte bun, avand in vedere alte electrice mult mai slabe.
Design-ul e reusit, interiorul deasemenea (desi trebuie vazute in realitate).
Masina asta o sa distruga multe orgolii atat in oras cat si in afara.
Deasemenea apreciez cu 10+ umorul (acru:):):) ) al lui@Jian, dar din pacate pentru el, viata are si alte fatzete decat ice :) Cu exceptia supercar-urilor, care vin cu preturi stratosferice, e tot mai clar ca performanta accesibila maselor va veni din tehnologia electrica. Daca as fi in Europa, si Lyriq n-ar fi disponibil, Alpine ar fi cu siguranta pe lista scurta. Sau si mai bine, ca a doua masina. De ce nu? :)
Din cate observ, electricele s-au vandut dublu fata de motoarele diesel. DAR ... nu se spune din cele hibride (care au crescut si ele foarte bine) cate sunt diesel-hibrid si cate benzina-hibrid. Pentru ca nu mi se pare corect sa spui ca au scazut diesel-urile cand de fapt multe din ele s-au metamorfozat in hibride.
Si ultimul lucru. Una e o crestere la electrice de 27% si ajung la 184k iar benzinarele au scazut 22.5% dar ele de fapt au ajuns la peste 300k.
Da, se vede cu ochiul liber ca trendul este crescator, dar totusi electricele mai au cale lunga pana sa se impuna in fata clasicelor ice.
Totul este atat de fluctuant incat pur si simplu nu merita irosita energia sa fluieri o tabara sau alta. Masina e un accessoriu (e drept, important), dar e doar un simplu aspect dintr-un univers enorm numit viata noastra, in care altele sunt atat de importante.
Era interesant de aflat numarul/procentajul de masini pur electrice. Cred ca asta e indicatorul real pentru trecerea completa la electricitate.
Atata timp cat masina inca are un motor termic, indiferent cu ce scop, pentru mine e o masina clasica.
Mie imi place foarte mult. Nu doar ca isi respecta traditia, dar R4 se vrea varianta practica a lui R5. Masinuta are tot ce-i trebuie in afara de range. E prea putin pentru 2025, ar trebui un minim 480-500km. Daca ar avea si o viteza de incarcare buna, ar mai fi o singura problema pentru cei care stau la bloc: reteaua de incarcare.
Nu stiu cum e situatia in Europa, dar in America de Nord lucrurile merg din ce in ce mai bine.
Dar, ca si aici, daca ai casa si poti incarca relativ ieftin, nu vad de ce nu te-ai descurca cu un R4/R5 intr-un oras european. As zice chiar ca sunt perfecte pentru mediul urban.
Sorry @Jian, n-am vrut sa pun sare pe rana :)
Ultimele comentarii
1766 in total