• Home
  • ŞTIRI
    • Auto
    • Motorsport
    • Aventour la feminin
    • Aventour la feminin 2023
    • RomanianRoads Luxury Edition
    • ElectricRomânia 2020
    • ElectricRomânia 2019
    • RomanianRoads 2019
    • Cu noul Duster in creierii muntilor
    • Un german in Transilvania
    • Pick-up Maraton Moldova 2017
  • TEST DRIVE
  • Maşini noi
    • Abarth
    • Alfa Romeo
    • Alpine
    • Aston Martin
    • Audi
    • Bentley
    • BMW
    • Citroen
    • Cupra
    • Dacia
    • DS
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • Geely
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Isuzu
    • Jaguar
    • Jeep
    • Kia
    • Lamborghini
    • Land Rover
    • Leapmotor
    • Lexus
    • Lotus
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MINI
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls-Royce
    • SEAT
    • Skoda
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Tata
    • Tesla
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Toate mărcile
    Topurile Automarket
    • Topul celor mai economice mașini de oraș
    • Cele rapide masini sub 30000 euro
    • Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
    • Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
    • Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
    • Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
    • Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
    • Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
    • Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
    • Cele mai ieftine mașini din România
    • Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
    • Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
    • Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
    • Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
  • RETRO
  • Login
Automarket.ro
×
  • Masini noi
  • Stiri
  • Aventour la feminin
  • Aventour la feminin 2023
  • RomanianRoads Luxury Edition
  • ElectricRomânia 2020
  • ElectricRomânia 2019
  • RomanianRoads 2019
  • Cu noul Duster in creierii muntilor
  • Un german in Transilvania
  • Pick-up Maraton Moldova 2017
  • Test Drive
  • Topuri
  • Retro
  • Login
  • Termeni si conditii
  • Descarca aplicatie

zarnesteanu

  • Membru din 08.01.2013
  • Varsta 2026
  • Locatie nespecificat
  • Sex Masculin

Ultimele comentarii

 1781 in total
  • Comparatia electrice/ice e in alta categorie fata de motoare cu reactie/elice. Cuplul e mult mai usor de obtinut la electrice, de unde si caracteristicile dinamice net superioare. In plus, in baterie electricitatea nu e obtinuta din arderi ca la motoarele ice sau cu reactie. Inginerii de materiale au poate cea mai grea sarcina din era moderna, si anume sa gaseasca o modalitate de crestere a energiei electrice stocate intr-un volum & greutate minima. Masina poate pierde 1% din baterie la fiecare 2 secunde, dar un motor de Bugatti e gol in 12 - 15 minute la putere maxima. Probabil nici Koenigsegg nu sta mai grozav. Performanta nu se face din ciupitul francului. Daca vrei recorduri mondiale, bagi banul in absolut tot ce e legat de recordul ala, inclusiv (sau mai ales) in cheltuielile de utilizare. Oricum, pentru mine performanta obtinuta din electricitate e mult mai eleganta, mai curata si mai brutala. Cand vad putzoii cum pacane din esapamente la masini moderne, cu mana scoasa pe geam, mi se pare ca industria s-a intors in epoca de piatra. Fiecare cu pasarica lui.
    RECORD: Rimac Nevera R stabilește 24 de recorduri mondiale. Cea mai rapidă mașină de serie în repriza 0-400-0 km/h
  • Pentru mine cel mai important este ca tehnologia exista. Ca astazi costa sute de mii sa ti-o permiti, e trist. Dar vor veni alte firme din urma care vor face lucrurile un pic mai accesibile. Iar in cele din urma, altii vor da la toti dupa buzunar, exact ca la motoarele ice.
    RECORD: Lucid Air a parcurs 1.205 kilometri cu o singură încărcare
  • Cineva trebuie sa fie realist si sa admita ca vanzarile de electrice sunt in jur de 15% din portofoliul VW. Or fi crescut ele, dar pana sa ajunga la nivelul masinilor clasice mai e cale lunga. Trendul este foarte bun in ultimii ani, dar marea intrebare este daca se va mentine. Chiar si asa, mai sunt ani buni pana sa se incline balanta in favoarea electricelor. Cel mai intelept este sa iti tii gura si sa observi piata. Dar cineva nu este, nu vrea sau nu poate sa fie intelept.
    Volkswagen în fața Tesla la vânzările de mașini electrice, în Europa, în prima jumătate a anului
  • @Dutz, asa e. Anul asta Equinox EV i-a luat coroana lui model Y, dar totusi, vanzarile sunt slabute comparativ cu motoarele ice. La fel, si Lyriq-ul, pe segmentul lui sta foarte bine, insa cifrele de vanzari nu sunt inca unde trebuie sa fie. Este totusi incurajator ca au cresteri serioase de la un an la altul. Acuma ca dependenta de petrol va mai dura inca mult si bine este iarasi foarte clar. Chiar ma intrebam daca Chevron cumpara terenurile bogate in Lithium, pentru a le exploata, sau pentru a le inchide si a prelungi dependenta Americii de petrol? Legat de productia de electricitate a panourilor de pe casa, da, e foarte mica. Nu acopera nici macar necesarul zilnic, dar este un ajutor pentru retea si pentru buzunarul proprietarului. Mai ales in zonele unde curentul este scump. Partea dureroasa pentru petrolisti este ca trecerea la masinile electrice le musca serios din profituri. De aici le vine transpiratia. Conform articolului, inca din 2018, masinile electrice au redus cu 1 milion de barili consumul zilnic de benzina/motorina. Din 2024, s-a ajuns la 2 milioane, iar din 2030 se estimeaza ca vor fi 5 milioane. Zilnic! Vanzarile de masini electrice sunt slabe pentru ca este o tehnologie inca incipienta, iar firmele care au avut in trecut probleme de fiabilitate, prezinta si mai putina incredere in prezent. Pe de alta parte, daca modelele noi vin cu peste 500 km range si viteza de incarcare la peste 200kWh, adoptia se va face mult mai usor. Pentru mine pragul psihologic a fost raza de 500 km. Incarc exclusiv acasa, nu depind de chargerele publice si totul este in regula. Am ajuns sa ma relaxez si sa las frecvent masinile sa ajunga sub 60%. Chiar ma gandeam sa imping pragul spre 40%. Practic pot sta linistit o saptamana (sau mai mult) fara sa bag nici o masina in priza. Odata ce ai parcat in fata casei, ceasul incepe si ticaie. Incarcarea isi vede de treaba ei, in timp ce tu iti vezi de treburile din casa. In 2-3 ore iesi, o scoti din priza si cu asta basta. Prefer oricand "deranjul" asta decat sa las aproape saptamanal la benzinarie $100 pe fiecare masina. Acum 10 ani faceam plinul la 3-4 zile maxim. Uneori dupa 2 zile de weekend mai cotizam odata. Ideea este ca multi incep sa se destepte si sa faca pasul. La lucru am un coleg care isi ia masinile in lease. Am stat o jumatate de ora sa-i raspund la intrebari pentru ca deja face si el rocada spre electrice. Treaba asta are sanse sa prinda tot mai bine cu cat noile modele vor fi mai performante si retelele de incarcare mai bine puse la punct. Dar nu stie nimeni care va fi viitorul. Honda a anuntat ca isi reduce investitiile in SUV mari din cauza insecuritatii politice a lui trump. Chiar daca bizonul dispare dupa 4 ani, totusi inertia masurilor se va extinde cel putin 2 ani dupa expirarea mandatului. Daca bineinteles, nu ramane fuhrer pe viata, ca putler. In ciuda tuturor stirilor pesimiste, piata ramane totusi pozitiva, pentru ca, din fericire, lumea nu se mai uita la modelul american. trump a distrus multe, dar cel mai important este ca i-a desteptat pe multi si i-a fortat sa gandeasca pe picioarele lor, sa devina independenti de US. Asta e cea mai mare "realizare" a clovnului falit.
    SUA va renunța la subvențiile pentru mașini electrice
  • Legat de legea asta chiar citeam astazi ca portocala nebuna, nu doar a taiat fondurile pentru baterii si eoliene/solare, dar a crescut investitiile in forare si exploatare de titei si gaze naturale. In acelasi timp a eliminat limitele de emisii de metan in atmosfera, industria extractiva si de prelucrare a produselor petroliere avand voie sa polueze la liber, fara nici o restrictie. Deci nu doar putoare fosila, dar si otrava in aer, direct de la sursa. Am fost in cateva combinate de prelucrare a petrolului si gazelor naturale. Pentru toti banii din lume n-as lucra in mirosul si contaminarea aia. Si asta e in America de Nord. Ce o fi prin rusia si tarile bananiere, nici nu vreau sa ma gandesc. Se pare ca cercul miliardarilor din jurul lui trumpica pierd zilnic intre 2 milioane de barili datorita masinilor electrice, inca de anul trecut. Pana in 2030 se preconizeaza ca se va ajunge la 5 milioane pe zi iar asta ii innebuneste la paroxism. Intre altele, BP, Chevron, etc, au inceput sa cumpere la disperare minele de lithium din Texas si Arakansas, tehnologii si baterii de la Tesla si alti producatori mai mici, pentru a-si asigura painea pe ziua de maine. Lumea se desteapta si nu mai pune botul la sperietorile si momelile petrolistilor. Big Oil companies devin big EV's pentru ca le fuge pamantul de sub picioare. Sursa: https://insideevs.com/news/764730/evs-displace-millions-of-barrels-of-oil/ De luna trecuta daca nu ma insel deja s-au introdus avioane electrice pe distante scurte pentru transportul de pasageri. Am un prieten care a lucrat de-acum 10 ani la dezvoltarea unui prototip. Daca unii mai faceau misto de el, acum e tacere totala :)
    SUA va renunța la subvențiile pentru mașini electrice
Pagina
12345...
  • CE MASINA /MASINI CONDUC Nespecificat
  • CE MASINI AM MAI CONDUS Nespecificat
  • MASINA LA CARE VISEZ Nespecificat
  • TOP MASINI Nespecificat
imedia © 2006-2025 iMedia Plus Group.
Toate drepturile rezervate. Termeni şi condiţii
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău