Saptamana aceasta, Automarket propune redesenarea unui nou model in cadrul rubricii "Fii designer". Este vorba despre un compact care exista pe piata de mai bine de cinci ani si care a primit in 2009 un facelift binemeritat, dar destul de timid, mai exact Citroen C4. Un rival de temut pe segmentul compact, C4 a fost vandut in doua versiuni de caroserie, una cu cinci si una cu trei usi. Astazi ne vom ocupa insa de cea din urma, pentru ca, in momentul lansarii, varianta coupe a suscitat cele mai multe controverse.
Modelul francez a debutat in toamna anului 2004 si a marcat o noua era de design pentru Citroen, liniile sale fiind contestate de cei mai conservatori sau apreciate de catre excentrici. Individualismul de care s-a bucurat C4 Coupe se datoreaza in primul rand lui Donato Coco, designerul de geniu care a ajuns cativa ani mai tarziu la Ferrari si care din aceasta iarna conduce propria sa echipa in cadrul Lotus.
In momentul lansarii, C4 Coupe a venit cu o serie de inovatii care au zdruncinat serios segmentul compact. Francezii au promovat afisajul complet digital, proiectat in partea centrala a plansei de bord, au introdus deja popularul Lane Departure System si "au luat ochii" clientilor cu volanul cu butuc fix si o multime de comenzi.
Faceliftul operat de Citroen anul trecut a adus o serie de modificari minore designerului exterior, dar a introdus in gama de motorizari o serie de propulsoare pe benzina, de 120 si 150 de cai putere, dezvoltate in parteneriat cu BMW.
In conditiile in care viitoarea generatie a modelului compact francez se afla deja in lucru in atelierele Citroen, va invitam astazi la o analiza critica a designului si la o serie de sugestii pertinente, capabile sa dea modelului C4 Coupe un aer mai atragator, mai sportiv si contemporan. Andrei Avarvarii se va ocupa de restilizarea coupe-ului, ghidandu-se dupa opiniile si comentariile voastre.
Numai bine si la mai mare ATENTIE!
Eu unul as incepe cu farurile care cred ca ar trebui putin ingustate pentru un look mai agresiv iar in locul proiectoarelor de ceata un set de leduri in forma de bumerang.... mmmm... yummy...!
In ceea ce priveste capota ar trebui sa incercati desenarea unei jumatati de oval la la saab 9.3, ca tot vorbim de marci cu design original...
Pentru partea din spate, desigur nelipsitele leduri, un must-have in zilele noastre... As propune insa nu doar incadrarea lor in vechile blocuri optice ci mai degraba dispunerea unor seturi de leduri tot pe verticala dar incercarea unui efect de built-in adica sa para iesite direct din caroserie... Ei? Ce ziceti? Ma ia si pe mine cineva in serios?
Spor la treaba!
Cu asta v-am dat gata...! :))))
Fata
- farurile trebuie sa capete o alta forma, poate si mai complicata inspiritul marcii, sau poate mai legata. In orice caz le-as desena in spiritul noului C3, dar mai mult pe "led". poate ar merge chiar ceva gen "Revolte", cu accente ceva mai conventionale.
- masca trapezoidala ar trebui sa fie mai inalta si la partea superioara sa cuprinda si sigla cu barele alungite, dar ar trebui gasit un artificiu formal care s-o diferentieze mai bine de grila Ford cu care seamana foarte tare.
- calandrul mai proeminent si nu concav ca acum ci convex, cu o forma mai ascutita care sa se termine eventual la colturile superioare ale mastii.
Lateral
- forma geamurilor ar trebui usor ajustata, ingustata spre spate si ceva mai ridicata.
- pavilion complet vitrat prin extinderea parbrizului in genul celui de la C3-ul nou
- jantele in genul celor de pe conceptele Citroen ar fi foarte potrivite ca element de avangarda si spectaculozitate, zic eu numai bune pentru un vehicul cu certa tenta sportiva.
- alte retrovizoare, mai ascutite si in niciun caz cu semnalizatoarele alea meschine la baza, arata ieftin si nu se potrivesc in ideea de avangarda.
Spate
- as extinde luneta la partea inferioara urmand linia ei concava
- stopurile neaparat led si cu o forma bumerang specifica marcii cu o prelungire transfersala care sa devina vizibila prin luneta doar cand blocul optic lumineaza. Ar fi o chestie de mare efect (ceva in genul VW UP dar cu alta forma)
- eleronul care imparte luneta in doua sa fie ceva mai vizibil, fie vopsit in culoarea caroseriei, fie, si mai elegant, profilat din sticla lunetei.
- as face pseudodifuzorul ceva mai mare, iar catadioptri din spoiler i-as include in acesta, le-as da o forma de bumerang si i-as face mult mai subtiri, cred ca s-ar potrivi mai bine in linia cu forme trapezoidale si in noua identitate Citroen.
Cam atat. Mult succes la desen si mai multa atentie la detalii Andrei. Dincolo de criteriile dupa care se redeseneaza aceste modele cred ca trebuie mult mai multa atentie la detaliile de finisare. Fusereala nu are nicio scuza, chiar daca rezultatul nu poate multumi pe toata lumea!
- exact in locul stopurilor de ceata introducerea unei evacuari duble si cu o bagheta de leduri rosii (in stilul proiectoarelor de pe porsche 911 turbo) pentru avertizarea pt ceata pozitionata deasupra esapamentului.
- forma stopurilor poate fi pastrata dar cu leduri
- un eleron lipseste totusi la versiunea de baza
fata:
- faruri in stilul noului audi a8
astept neaparat realizarea, deoarece sunt posesor de c4 coupe
Fiind un facelift facut anul trecut, doar peste 4-5 ani ne putem astepta la ceva nou.
Pana atunci sa ramana asa ca e f ok.
Eventual urmatorul model Citroen, prezent in aceasta rubrica, propun sa fie Citroen C4 sedan.
Multumesc pentru explicatii. Toate cele bune.
Sunteti patetici !!!!
La un moment dat am vazut desenat, expus la un targ , nu mai stiu exact, un C4 foarte futurist . Pe acela il vreau .
Sunt convins ca va aveau acelas succes, daca nu mai mare !
Spatele nu mai trebuie lucrat pentru ca inca mi se pare original, dar ar fi frumos de adaugat 4 guri de evacuare sport. Ar fi si mai original ca gurile sa aiba forma noi sigle si intr-o parte si in alta.
Semnalizarea de pe usi ar fi bine sa fie repozitionate pe partea din fata a oglinzilor, chiar pe colturi.
Geamurile fara rama si imbinarile sa se realizeze la interior cumva pentru a fi o linie continua a geamurilor la exterior. Pe usa este greu de facut un singur geam, din punct de vedere estetic aspectul va fi perfect, dar geamu ala il vom cobori doar cativa centimetri sa intre aerul in acel caz.
Un plafon de sticla deschis la culoare si prelungit pana in spate poate ar fi pre SF, dar un interior pe alb ar fi chiar de senzatie.
Foloseste noua sigla peste tot si gentile dela prototipuri cum a mai spus cineva mai sus ar fi de bun augur.
Sunt curios ce iese.
ce-ati facut fratilor? ori e duster, ori sandero?
mai bine ati fi lasat fata asa cum era. jalnic
Bun comment !
Desi nu imi place Duster-ul,
retusurile facute in urma criticilor, l-au mai "spalat" putin.
Daca ar arata in realitate, macar asa... "nu ar trebui sa inchizi ochii pana te urci in el." :D
Dar daca totusi as schimba ceva ar fi ca oglinzile sa fie
patrate .