Episodul din aceasta saptamana al seriei "Fii Designer" are ca subiect principal cea de-a treia generatie a modelului Subaru Impreza, in versiunea WRX STI. Modelul compact de la Subaru a debutat la Salonul Auto de la New York in 2007 si este rivalul lui Mitsubishi Lancer in cea de-a 10-a "reincarnare" a sa.
Design-ul acestui model a devenit controversat in momentul in care japonezii de la Subaru s-au decis sa ofere Impreza in versiune hatchback in favoarea unei berline. Desi modelul este disponibil pe unele piete si in versiunea Sedan, modelul de performanta WRX STI nu este oferit decat sub forma de hatchback. Fanii modelului Impreza WRX STI au fost deranjati de aceasta alegere si au protestat prin migrarea catre alte hot-hatch-uri.
Tocmai de aceea, Automarket va ofera posibilitatea de a schimba aspectul compactei de performanta de la Subaru in favoarea unui design mai atragator. Ca de fiecare data, asteptam propunerile voastre pana duminica, urmand sa va prezentam rezultatul final miercurea urmatoare. Tu ce ai schimba la Subaru Impreza WRX STI?
- Blocurile optice le-as mentine pe astea insa le-as lati un pic in asa fel incat sa arate apropiat de cele vechi. Prea seamana cu cele de pe seria 3
- As reveni la grila frontala impartita in 3 zone cum era la modelul anterior ... mi se pare mai agresiv asa
- In posterior, evident, Sedan !
- Stopuril in genul celor actuale insa alte leduri in locul acelora ostentative. Sa nu mai fie tranzitia aia asa brusca intre cele 2-3 feluri de leduri. Oricum, nu cele de pe generatia asta sedan.
- Last but not least ... eleronul ala supersized.
Fata (grav de tot...)
- as aduce inapoi vechea grila din trei bucati a ultimului facelift al generatiei trecute
- farurile trebuie complet redesenate, poate adaptate cumva tot cele ale vechii generatii, sau puse unele asemanatoare cu cele ale fratelui mai mare Legacy
- spoilerul acela ca o buza "de negru" trebuie sa dispara si, daca masca aceea cu trei parti ar fi adoptata, partea centrala ovoidala ar putea fi mai adanca, mai coborata, astfel cat sa poata da nastere unui spoiler frumos, in care masca poate fi flancata de niste guri de ventilatie mari, agresive si frumos curbate dupa linia farurilor
- farurile aditionale (pozitii) trebuie facute din leduri, cu o forma care sa urmeze deschiderilor de mai sus
- aripile bosate si curbate sa aiba o forma mai legata, sa nu mai para adaugate si lipite complet inestetic si barbar
Lateral
- linia curbata a aripilor sa aiba continuitate pe flancuri ca asa pare rupta
- ma indoiesc ca o masina sport are nevoie de atata suprafata vitrata ca un acvariu, as reduce cumva inaltimea geamurilor, ingustand forma acestora spre spate, astfel incat "urcusul" lor spre pavilion sa fie mai lin, mai armonios
- pragurile mai aerodinamice cu o linie usor ascendenta spre spate
Spate
- acele stopuri hidoase, cu leduri de toate marimile si formele trebuie sa dispara, forma nu este una neaparat rea, dar nu se incadreaza deloc cu hayonul. Linia dura, colturoasa a stopurilor da ca nuca in perete cu formele "moi" ale hayonului. De asemenea dimensiunile lor ar trebui micsorate putin.
- aripile puternic bosate trebuie sa vina in contunuarea stopurilor pe lateral
- difuzorul este complet mascat si "surghiunit". Trebuie putin evidentiat, e o piesa importanta cu dublu rol, functional si estetic. Din punct de vedere vizual el poate crea o baza ansablului spate astfel incat imaginea sportiva sa fie eficient sustinuta
- la o masina sportiva de acest calibru luneta nu trebuie sa fie atat de mare, nu deranjeaza pe nimeni daca, la partea inferioara ar fi ceva mai ingusta si nu atat de inalta, vizibilitatea excelenta nu cred ca e un "must" pentru categoria asta.
- intregul design al spatelui trebuie sa arate puternic, musculos, solid (vezi noua Fiesta, excelent design al spatelui)
Grea tema ati ales, cea mai grea de pana acum, iar misiunea e una ingrata, mai ales ca vad ca aveti foarte multi critici, din pacate, de cele mai multe ori partinitori si neaveniti... dar va urez mult succes, mai ales lui Andrei... curaj si bafta!
Scapati in primul rand de stopurile alea oribile. Arata a tuning de colt de bloc
acum este o middle class car
avea personalitate acum este o masina comerciala
botul seamana cu cel al unui SAAB de generatie veche
iar spatele cu al unui SEAT
am 2 prieteni care si-au luat s.h.-uri doar ca sa aiba vechea masina si nu turtitura asta
NU IMI PLACE ASTA NOUA
In cazul de fata, WRX STI se bazeaza un Subaru Impreza de serie.
Astfel, modificand WRX-ul STI, vom modifica implicit Impreza.
Si cum Subaru Impreza e o masina de strada cu 4 usi si 4-5 locuri, nu se poate vorbi de modificari ale caroseriei cum ar fi : micsorarea suprafetei vitrate, spate mai "cocosat", sau alte modificari care ar afecta designul Imrpreza-ului de serie.
Singurele modificari acceptate la aceasta masina ar trebui sa se materializeze intr-un body-kit si poate alte piese singulare(stopuri, faruri, oglinzi etc)
Propunerile mele:
-jante aurii;
-bara fata de la fostul wrx sti;
-o priza de aer de dimensiuni mai reduse pe plafon;
-capetele de la esapamente mai mari si cromate si, evident decupaje mai mari in bara pentru acestea;
-structura interioara a stopurilor sa fie in stilul modelelor anterioare (impartite in jumatate pe orizontala; partea de sus cu alb si cea de joc cu rosu), pastrand totusi tehnologia LED dar sub forma de fagure (in partea alba cu geam clar iar in partea rosie in stilul 307cc sau ser6)
-difuzoare de aer pe lateralele barei spate;
-difuzoare de aer la contactul aripilor fata cu portierele.
scz de dublu post
?!!?! Redesenati Noul Legacy nu WRX STI care este fara greseala!!
Evident nu puteau lipsi farurile tip "ochii de pisica"
Aceasta masina cu siguranta este k o femeie, o femeie care are cancer la san..
Ati putea face un poll, sa putem vota masinile pe care le redesenati.
Intelegeam sa redesenati o Lada, dar masina asta chiar NU!
trebuie sa fie putin ca noul legacy si sa nu fie hatch are o varianta sedan si forma sa fie asa dar putin coupe
lampi cu led si sportive
jante ca la noul tourer concept
spatele cu eleron mare si cu caucucuri mari
masina urmatoare sa fie un sandero
Parerea mea: Subaru Impreza nu a impresionat niciodata la design - sa aiba acel ceva care sa te faca sa spui "o vreau acum". Dar poate ca nu era importanta chestia asta ci tehnologia, sau daca vreti - mai putin important designul. Interesant totusi ca cei de la Subaru au facut miscarea asta - sa treaca la tipul asta de caroserie, avand in vedere ca concurentul sa-i spunem direct (Lancer Evo) a ramas la acelasi tip de caroserie. In concluzie, noul model nu ma deranjeaza f tare dar parca vechea caroserie arata mult mai bine. Pe de alta parte, mi se par un pic cam spartane, simpliste, plansele de bord si de la Impreza si de la Lancer Evo (si as adauga aici si Leonul), tocmai de aceea prefer o Honda Civic din toate punctele de vedere (design, motor etc.) dar as vrea tractiunea integrala de pe Impreza :)
Subaru Impreza isi merita pretul.
Precis tu conduci o Dacie Logan, de obicei acesti soferi sufera de complexul de inferioritate.
Si apropo, orice masina e mai buna decat o Dacia Logan.
PS : Masina e frumoasa asa cum e , de la mama ei.