Automarket te invita sa modifici virtual design-ul lui Peugeot 407. Modelul va implini sase ani de existenta pe piata peste trei luni, iar cititorii Automarket au ales Peugeot 407 ca urmatorul subiect al rubricii "Fii Designer" in cadrul sondajului dedicat din articolul precedent de pe aceasta sectiune. In urmatoarele cinci zile vom culege cele mai interesante propuneri ale voastre si le vom aplica pe modelul francez.
Peugeot 407 este construit in trei versiuni de caroserie, toate avand o grila fata de dimensiuni mari, cu un aspect distinctiv. Montantii A au o inclinatie mare, specifica modelului francez, care il fac pe 407 sa iasa din multime. Versiunile berline si break ale lui 407 au primit un facelift minor in 2008, odata cu modificari ale gamei de motorizare pe unele piete.
Cei de la Peugeot au anuntat ca inlocuitorul lui 407 va fi denumit 508, iar acest model va inlocui si 607. Astfel, constructorul francez va crea un singur model pentru a inlocui un sedan de clasa medie superioara si un sedan de lux. Intre 407 si 607 exista o diferenta de lungime de aprope 10 centimetri, pe cand diferenta de latime este de aproximativ trei centimetri.
-In fata: Forma grilei schimbata si emblema integrata in aceasta.
-In spate: Evacuari in locul ochilor de pisica(gen Laguna III),un eleron de dimensiuni reduse.
A, gata, stiu: la gura aia kitschoasa de leu i-as pune doi canini mari, neaparat cromati. Misto, nu?
Totusi, ca o incercare disperata de a inbunatati ceva la acest model, cred ca modificarile cele mai importante ar trebui sa vizeze partea frontala si anume farurile si grila radiatorului ce ar merge imprumutate de la fratele mai mic, 308 farurile iar grila radiatorului poate de la fratele de concern C5... Cred ca ar fi un exercitiu interesant...
Cat priveste restul caroseriei, ma declar mult prea bulversat de subiect si sustin inca o data ca este mult prea depasita...
Sunt curios totusi cu ce idei o sa vina DaSilva, ca tot am observat mereu in aceasta rubrica originalismul lui si ideile deloc rele pe care le are, idei carora intotdeauna le dati importanta in alegerea designului final...
- farurile cred ca totusi ar trebui redesenate de la zero, fara nici o alta inspiratie, inguste si adoptand solutia full xenon,
- capota modificata in stilul ultimului concept lansat de peugeot, cu noua grila integrata direct in capota...
- proiectoarele de ceata full led incadrate cum intr-o forma similara celor de pe Citroen C5
- grila radiatorului inspirata cel putin din cea a C5-ului, care mi se pare de foarte bun gust (parere personala)
- intreaga caroserie putin mai joasa incluzand in lateral un set de bandouri de protectie plasate jos, in genul celor de pe audi s4, modelul anterior
- decuparea unui al treilea geam lateral si vopsirea montantilor in negru mat
- la partea din spate, ati putea redesena bara incluzand un set de evacuari duble in genul celor de la golf R, odata cu aceasta shimbare mutand locul numarului de inmatriculare mai sus si mutarea ochilor de pisica mai in lateral, forma acestora imitand-o pe cea a proiectoarelor...
- si in sfarsit stopurile ar trebui desenate mult mai inguste, poate prelungite un pic si pe capacul portbagajului, adoptand solutia arhicunoscuta de acum, LED, acoperite cu un geam clar ca la mazda 6 sau SAAB 9-3
Mult succes!!!
La partea din fata seamana foarte mult cu noul Volvo S60...
Si asta, dupa mine, e de BINE!!!
Fata
- Ar trebui sters efectiv tot ce se afla sub calandru, pentru ca ne trebuie o fata care sa para mai scurta, deci ceva mai inalta
- Farurile le-as desena in idea celor de la ultimul concept RC, adica oarecum triunghiulare
- Ar trebui adoptata o grila in genul celei de pe SR1, dar mai mare (designerii Peugeot pare ca trec dintr-o extrema in alta), cu o baza a trapezului ceva mai larga
- Spoilerul sculptural, tot ceva de la SR1, simplu, cu personalitate si fara forme contradictorii
- Farul de ceata led, ca o bagheta la marginea gurii laterale triunghilare
- La baza spoilerului o fanta ingusta, trapezoidala, alungita, finuta
- Capota sa aiba un relief sculptat terminat trapezoidal deasupra mastii, unde va “trona” noul leu (sigla noua, aniversara)
Lateral
- Roti mai mari, nu deranjeaza designul actual al jantelor, dar, daca se poate, as face ceva tridimensional, mai complex dar nu complicat, poate ne “ajuta” tot SR1
- Sa se renunte la acel relief de la praguri, care se continua in spoilere. Pragurile ar putea adopta la partea superioara un relief “lama” similar Opel Astra, dar mai agresiv, usor “frant” spre spate, care ar putea rima cu o linie mediana dinamica precum este cea de pe usile lui SR1, ma refer la relieful superior desenat fix in continuarea manerelor portierelor
- Pasajele rotilor ceva mai accentuate, cu o bordure mai groasa
- Retrovizoarele ar trebui sa capete o forma mai “convingatoare”, cea actual e de niciunde, moale si fara personalitate, forme ceva mai ferme, dar nu patratoase
- Evident bandourile laterale vor disparea definitiv
- As umbla si la geamul usii spate, dar vorbim de un facelift si nu se cade…
Spate
- Aici ar merge o “grefa totala”, trebuie sa fiti de accord cu mine ca SR1 are un “fund” de milioane si, cu unele adaptari si modificari, ar merge… sa luam pe rand
- Stopurile nu atat de avangardiste ar putea fi alungite, cu trei “gheare” vertical dar fara “piciorusele” alea de la SR1 care se duc mult pe aripa
- Spoilerul care imita designul frontal e bestial si, cred ca, drastic cumintit fotmal ar da foarte bine
- De asemenea, un eleron finut, profilat din capacul portbagajului, foarte larg racordat pe laterale ( nu ca acum, taiat cu barda) ar sugera finite si elegant
- As pastra trade-mark-ul montantilor foarte larg racordati la aripi si luneta “ingropata” la baza, chiar as accentua detaliul respective
Cam multe modificari, ar putea iesi totusi un model nou daca s-ar aplica toate…
-Luneta mai curbata si ma joasa
Ecartament mai mare, rotile iestie mai pronuntat in exteriorul aripilor.
Grila calandrului cu forme doar putin aiangulare in partea de jos, cu bare orizontale cromate nu si verticale, cu logo-ul in centru.
Eliberarea capotei de degajarea pentru sigla.
Coborirea liniei orizontale a spoilerului fata dintre faruri sub liia farurilor, la baza acestora.
Bandou de protectie spate continuu si in portiunea centrala a barei.
Centura caroseriei ascendenta si la berlina nu numai la SW.
Curbarea suprafetelor laterale ale masinii, convexa la aripi si concava intre acestea.
Jante cu design care sa dea impresia de diametru mai mare (gen ATP INOX SS).
- ka la orice masina care se respecta,...semnalizatoare in oglinzi
- doua evacuari sport in dreptul fiecarei tripla spate...
- sigla putin mai ridicata,....si marca Peugeot scrisa sub sigla...cum e(ra) la Seat Cordoba..
- jenti 2 x 7 spite
- mai micsorata putin si ridicata grila radiator, odata cu numarul de inmatriculare ( ridicat ) ..
- farul Xenon ...inconjurat de lumini de zi tip LED ....( gen BMW seria 5) ...
- semnalizatoare fata, tip LED ( BMW seria 5 )
-retrovizoarele trebuie scoase de pe usi fiindca arata oribil asa....trebuie prinse de aripa fata chiar deasupra rotii si alungit pana vine in campul vizual al soferului....cam atat in fata...trebuie schimbata linia laterala...nu stiu sigur cum...dar sa inspire mai multa agresivitate.
-in spate in primul rand trebuie ridicata putin partea aceea de protectie neagra pe care sta numarul...
-niste faruri de bmw in spate sau ceva in genul ar merge...astea seama prea mult cu alea de la renalut symbol asta nou.Cam atata....sa mai zica si altii.
alte faruri!!
leduri faruri stopuri
in primul rand trebuie schimbata partea din spate cu un portbagaj mai lung gen 607 si cu o luneta mai mare ca la MercedesCLS; la partea din fata ar trebui modificat spoilerul in asa fel incat sa nu mai existe gura mare de leu.Farurile ar trebui sa se asemene cu cele de la Opel Insignia,iar stopurile cu cele de la noul Audi A8.
Multumesc.