20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... sezonul 2011 al Formulei 1

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 28.11.2011
Automarket vă prezintă 20 de lucruri inedite pe care nu le ştiai despre sezonul 2011 al Formulei 1, care s-a încheiat duminică la Interlagos.

Sezonul 2011 al Formulei 1 a fost unul lipsit de surprize majore în privinţa câştigătorilor, întrucât Red Bull Racing şi Sebastian Vettel au dominat cu autoritate campania de apărare a titlurilor mondiale cucerite anul trecut.

Totuşi, ediţia din acest an a Formulei 1 a scos în evidenţă câteva lucruri inedite, generate atât de introducerea sistemului Drag Reduction System (DRS), cât şi de noile pneuri Pirelli. Automarket trece în revistă câteva dintre cele mai interesante elemente care au caracterizat acest sezon.

1. Bucăţile de cauciuc care s-au desprins de pe pneuri şi s-au depus pe circuite au ţinut capul de afiş în special în prima parte a sezonului. În total, pe parcursul sezonului s-au depus 10.2 tone de cauciuc pe pistă din cauza degradării pneurilor.

2. Cei 24 de piloţi au efectuat nu mai puţin de 1111 opriri la boxe pe parcursul sezonului. În medie au avut loc 58.4 pitstopuri pe cursă, ceea ce înseamnă că fiecare pilot a efectuat 2.25 treceri pe la linia standurilor pe cursa.

3. Mercedes GP a avut cel mai rapid pitstop al sezonului. Mecanicii echipei germane au avut nevoie de numai 2.82 secunde pentru a înlocui cauciucurile unui monopost în Marele Premiu al Chinei.

4. Sezonul 2011 a înregistrat un record absolut în privinţa numărului de depăşiri: 1120 (depăşirile de la Interlagos nu sunt incluse în această statistică). Dintre acestea, 126 au avut loc în Turcia, care a devenit astfel cursa cu cele mai multe depăşiri din istorie.

5. Cea mai lungă cursă a sezonului a avut loc în Canada şi s-a încheiat după 4 ore, 4 minute şi 39.537 secunde.

În acest interval sunt incluse şi cele peste două ore în care cursa a fost suspendată din cauza ploii. Cea mai scurtă cursă a fost cea de la Monza, care s-a încheiat după numai o oră, 20 de minute şi 46.272 secunde.

6. Piloţii au parcurs în total în cele 19 curse şi în sesiunile de teste 307657 km. Asta înseamnă că ar fi putut ajunge destul de aproape de Luna, satelitul natural al Pământului, aflat la o distanţă de 384000 de km.

7. Pneurile Pirelli au fost utilizate la o temperatură minimă de 13 grade Celsius în Germania şi la o temperatură maximă de 43 de grade Celsius în Abu Dhabi. Temperatura este cea măsurată la nivelul pistei.

8. Deşi un pneu de Formula 1 este relativ uşor, greutatea totală a pneurilor care trec prin mâinile unuia din mecanicii care le pregătesc pentru cursă este de 16389 kg, adică aproape 17 tone.

9. Pirelli detaşează 52 de angajaţi de 10 naţionalităţi la fiecare cursă, iar numărul de limbi vorbite în cadrul producătorului italian este de 14.

10. Barcelona şi Suzuka sunt cele mai solicitante circuite pentru pneuri, în timp ce Monza se poziţionează la polul opus. Similar, cel mai solicitant viraj din Formula 1 este virajul 8 de la Istanbul, în timp ce Montreal oferă cele mai puţin solicitante viraje.

11. Pirelli foloseşte 12 camioane la fiecare cursă din Europa, iar acestea au parcurs în total 925326 km, adică de peste două ori distanţa dintre Pământ şi Lună.

12. Motorhome-ul unei echipe la o cursă europeană este montat într-un interval de 10 ore de câte 6 angajaţi.

Pe principiul e mai uşor să distrugi decât să construieşti, demontarea se realizează în numai 8 ore.

13. Viteza de top atinsă în sezonul 2011 a fost de 349.2 km/h. Deloc surprinzător, s-a întâmplat pe circuitul de la Monza, iar autorul performanţei a fost Sergio Perez, în regim de calificări.

14. Nu mai puţin de 57 de piloţi sau foşti piloţi au urcat în cockpitul unui monopost de Formula 1 pe parcursul acestui sezon. Cel mai bătrân a fost Martin Brundle (51 ani), iar cel mai tânăr Kevin Ceccon (18 ani).

15. Pe 11 dintre cele 19 circuite din calendar s-a stabilit în acest an un nou record pentru timpul de calificări. În curse, acest lucru s-a întâmplat de numai două ori.

16. Sebastian Vettel este pilotul care a concurat cel mai mult pe prima poziţie în timpul curselor. Pilotul echipei Red Bull a fost lider în 739 de tururi.

17. Pirelli a furnizat în total 24000 de pneuri de uscat şi 4600 de pneuri de ploaie, dintre care numai 21100 de cauciuri de uscat şi 2900 de pneuri de ploaie au fost utilizate. Toate pneurile utilizate au fost reciclate.

18. Pirelli a servit 28612 porţii de mâncare în zona de hospitality pe parcursul sezonului 2011.

19. Numărul de espresso servite în zona de hospitality Pirelli într-un sezon, inclusiv în cadrul testelor, a fost de 43.250.

20. Numărul de kilograme de paste gatite de bucătarul Pirelli într-un sezon, inclusiv în teste, a fost de 1.220.

Comentarii (2)

  • 21 Ferrari defapt folosea un motor Fiat Panda F50
    15 9
  • ferarri
    22. ferarri a folosit cauciucuri all season in calificari si de iarna in cursa
    13 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru