Analiza: Sansele lui Kubica de a castiga cursa de la Melbourne

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 30.03.2009
Robert Kubica sustine ca ar fi putut castiga Marele Premiu al Australiei daca nu ar fi avut loc incidentul cu Sebastian Vettel, insa cifrele din timpul cursei il contrazic.

Jenson Button era liderul Marelui Premiu al Australiei, in timp ce Sebastian Vettel si Robert Kubica concurau pe locurile 2 si, respectiv, 3.

Cu trei tururi inainte de final, pilotul echipei BMW-Sauber l-a ajuns din urma pe Vettel si a incercat sa il depaseasca. Desi avea prim-planul, pilotul echipei Red Bull nu a dorit sa cedeze pozitia si l-a acrosat pe Kubica, amandoi fiind nevoiti in cele din urma sa abandoneze.

Vettel a admis la finalul cursei ca ar fi trebuit sa il lase pe Kubica sa treaca, in timp ce polonezul sustine ca ar fi reusit sa castige cursa in cazul in care trecea cu bine de pilotul Red Bull. "Am avut sansa sa castig cursa pentru ca Button si Vettel aveau probleme cu pneurile super-soft, in timp ce eu concuram cu pneurile medium si puteam pilota mult mai repede", a declarat Kubica in cadrul unui review al echipei sale. "Sebastian a iesit larg in primul viraj si apoi a franat mai devreme. Eu eram deja in fata lui, dar nu a vrut sa ma lase sa trec. Apoi, monopostul lui a capatat un caracter subvirator si m-a atins. Aripa mea fata era sub masina, astfel ca m-am lovit de parapeti in virajul 5.

Cred ca Vettel a fost prea optimist. Daca ar fi fost in ultimul viraj era ok, dar mai erau trei tururi si nu a avut nicio sansa realistica de a-si apara pozitia pentru ca eram foarte rapid".

Opinia polonezului legata de eventualul castigator al cursei este sustinuta si de Mario Theissen, directorul departamentului de motorsport al BMW. "Kubica avea pneurile mai dure si a avut toate sansele sa ajunge cele doua masini din fata sa pentru a castiga cursa", a precizat oficialul german.

Cu toate acestea, o analiza realizata de Automarket.ro demonstreaza ca vorbele lui Kubica si Theissen nu sunt acoperite de fapte, intrucat Button a realizat timpi competitivi chiar daca concura cu pneuri super-soft.

Astfel, in turul 55 pilotul echipei Brawn GP avea un avans de 4.002 secunde in fata lui Vettel si 4.398 secunde in fata lui Kubica. Practic, daca l-ar fi depasit fara probleme pe Vettel, Kubica ar fi trebuit sa recupereze 4 secunde in 3 tururi pentru a-l ajunge din urma pe Button, la care se adauga insa eventualul timp necesar pentru a-l depasi pe britanic.

Totusi, analiza timpilor realizati de Button si Kubica in ultimele 5 tururi ale cursei premergatoare abandonului pilotului BMW-Sauber sugereaza ca acest lucru nu ar fi fost posibil.

In tabelul de mai jos se poate observa ca diferentele de timp dintre Button si Kubica sunt minore si depasesc in numai doua cazuri cateva zecimi de secunda, fapt ce sugereaza ca la finalul cursie diferenta dintre cei doi piloti ar fi fost tot in jurul a patru secunde.

Singurul element care nu poate fi luat in calcul in cadrul acestei comparatii este degradarea suplimentara a pneurilor super-slick utilizate de Button in ultimele trie tururi, insa este putin probabil ca Kubica sa fi putut castiga aproximativ 1.5 secunde pe tur in finalul cursei.

 Tur  Button  Kubica  Vettel
 50  1:29.576  1:29.566  1:29.507
 51  1:29.296  1:29.832  1:29.225
 52  1:29.867  1:29.297  1:30.154
 53  1:29.497  1:29.306  1:29.721
 54  1:29.807  1:29.427  1:30.237
 55  1:29.636  1:30.170  1:31.092

 

Comentarii (6)

  • @securitate
    nu mi`am pus problema asta ieri in timpul gp-ului, mi`o pun acum pentru ca acum o constientizez. de ce rotile lui kubica au zburat ? ele ar fi trebuit sa ramana legate de monopost prin intermediul unui cablu, chiar daca suspensia se rupe complet. pentru cei care nu stiu, masura a fost introdusa pentru protectia comisarilor de cursa in special, dupa ce acum cativa ani o roata care "a zburat" a aterizat in capul unui comisar.
    0 0
  • @KalEl
    Si Senna parca tot de la o roata a patit-o
    0 0
  • :))
    io zic k nu avea nici o sansa sa-l ajunga pe button, sa-l ajunga nu sa-l depaseasca...
    @Dpp...senna a patito de la suspensia dreapta fata...nu de la roata
    0 0
  • catre admin??
    nr de telefon unde este trecut in profil ca nu-l gasesc si nu stiu daca e ala corect
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Ayrton
    Din pacate a murit de la o schija din suspensia dreapta fata. De la roata, a murit un comisar, acum cativa ani, din pacate. Rotile cica sunt legate de suspendie cu un fir de kevlar dar daca se rupe si suspensia... nu mai conteaza restul.
    0 0
  • cotofana
    una e sa pilotezi singur si alta in spatele unei masini...eu cred ca il ajungea kubica pe button
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru