Echipele, obligate să sporească siguranţa opririlor la boxe în Singapore

de Daniel Popescu
Vineri, 30.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a informat echipele că trebuie să implementeze din Singapore un al doilea dispozitiv care să împiedice plecarea unui pilot de boxe dacă pneurile nu sunt montate corespunzător.

Esential 2 este numarul dispozitive de siguranta care vor fi utilizate la opririle la boxe
FIA a dezvăluit la finalul acestei săptămâni noi măsuri de securitate pentru opririle la boxe, care vor intra în vigoare începând cu Marele Premiu al statului Singapore din 22 septembrie.

Astfel, echipele vor fi obligate să folosească două dispozitive pentru a împiedica plecarea unui pilot cu un pneu montat corespunzător. În prezent, regulamentul presupune utilizarea unui singur dispozitiv, care este însă eficient doar în cazul în care pneul care se desprinde de monopost este montat în poziţia corectă.

Cel de-al doilea dispozitiv, obligatoriu din Singapore, va reţine pneul de monopost chiar şi în cazul în care pilotul pleacă accidental de la boxe deşi cel puţin una dintre piuliţe nu a fost montată corespunzător.

O mică schimbare de design poate perturba întreaga rutină a mecanicilor.

Sam Michael
Director sportiv McLaren
Soluţia a fost deja evaluată de McLaren în antrenamentele de la Spa-Francorchamps, iar directorul sportiv Sam Michael avertizează că există riscul ca mecanicii să fie mai lenţi la efectuarea schimbului de pneuri.

"Am încercat sistemul vineri în Belgia şi probabil că îl vom pune pe monopost şi în antrenamentele de la Monza.

Este un sistem un pic diferit şi, când efectuezi pitstopuri de circa două secunde, cele mai mici aspecte pot face o mare diferenţă. O mică schimbare de design poate perturba întreaga rutină a mecanicilor", a declarat australianul.

Noile măsuri de securitate au fost implementate după ce un cameraman a fost lovit în cap de un pneu desprins de pe monopostul lui Mark Webber în timpul Marelui Premiu al Germaniei.

Via Autosport

Comentarii (3)

  • JugaruGabi
    "Astfel, echipele vor fi obligate să folosească două dispozitive pentru a împiedica plecarea unui pilot cu un pneu montat corespunzător."...

    Poate NEcorespunzator.
    8 1
  • Corneliu
    Bine ca pe duzele de alimentare nu au putut sa puna un amarat senzor, au interzis complet alimentarile pe motiv de "siguranta", iar dupa cativa ani si-au dat seama ca nu au rezolvat absolut nimic prin asta.
    Acum ceva timp au facut prostia si cu interzicerea schimbului de pneuri, probabil nu le-a trecut prin minte ideea, ca sigur ar fi repetat-o...
    2 0
  • andrey_1293
    Timpi mai mari pentru schimbul de pneuri, dispozitive de impiedicare a pneului sa se desprinda - o sa se ajunga la o probabilitate foarte mica sau chiar imposibilitatea de a mai face greseli la boxe... are de castigat siguranta dar are de pierdut spectacolul. Pana acum intrarile la boxe erau o parte din cursa, erau foarte importante pentru ca se puteau castiga sau pierde locuri. Pe viitor nu cred ca o sa mai fie cazul de asa ceva daca nimeni n-o sa mai faca greseli. Pe pista deja nu ai voie sa iti aperi prea mult pozitia, incidente la start sau pe timpul cursei nu prea mai sunt sau sunt foarte rare, cum faci o miscare dubioasa esti penalizat, circuite anoste, ma gandesc ce rol mai are cursa de duminica? trist ce se intampla.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru