FIA anunță modificări în regulamentul tehnic pentru 2019: "Piloții vor folosi permanent motoarele la putere maximă"

de Daniel Popescu
Miercuri, 18.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
FIA va crește cantitatea maximă de carburant pe care o poate folosi un pilot pe parcursul unei curse cu scopul ca acesta să fie capabil să utilizeze motorul la capacitate maximă în permanență.

Regulamentul tehnic actual prevede că un pilot poate folosi cel mult 105 kg de carburant pe parcursul unei curse, însă această limitare are un efect negativ, întrucât piloții concurează frecvent "la consum" în detrimentul performanței.

Forul mondial a anunțat însă miercuri că, începând din sezonul 2019, cantitatea maximă de carburant va fi de 110 kilograme. Deși aparent creșterea este minoră, FIA menționează în comunicatul de presă că schimbarea va permite pilotului să "utilizeze permanent motorul la putere maximă".

De asemenea, FIA propune separarea masei pilotului de cea a monopostului, dar și utilizarea unor mănuși cu senzori biometrici pentru verificarea rapidă a stării de sănătate în cazul producerii unui accident. Pentru a intra în vigoare, schimbările trebuie aprobate de Consiliul Mondial al FIA.

Pe de altă parte, FIA a prezentat o serie de propuneri pentru regulamentul motoarelor pentru sezonul 2021. Astfel, actualul sistem de propulsie cu motor turbo V6 de 1.6 litri va rămâne, însă forul mondial propune eliminarea sistemului MGU-H, care permite transformarea căldurii de la sistemul de evacuare în energie electrică. Sistemul de propulsie va rămâne însă hibrid datorită menținerii sistemului MGU-K, care permite obținerea de energie electrică în momentele în care pilotul frânează.

FIA speră ca regulamentul pentru 2021 să fie finalizat până la finalul lunii mai.

Via FIA

Comentarii (16)

  • Treaba asta va aduce un minus la capitolul fiabilitate.
    3 5
  • Cu 3 motoare pe sezon , e imposibil să il folosești pe toată durata unei curse la putere maxima....
    12 3
  • Ia uite ba, in 5 L de combustibil ne impiedicam noi ... Pai de ce nu ati spus asa ca va dadeam eu cate 5 L in plus pentru fiecare masina numa sa faceti treaba calumea.
    20 1
  • si eu ma cam indoiesc ca alea 5kg sunt suficiente. momentan, doar pt cateva tururi din cursa pot merge pilotii la maxim si asta dupa acceptul echipei de "strategi".

    si de ce nu explica de ce abia acum si nu de la inceputuri?!
    10 0
  • lucky70
    De ce naiba renunta la mgu-h?Daca retin bine,acest sistem de recuperare genera cea mai mare putere...Parca formula1 era laboratorul de testare al noilor tehnologii in vederea implementarii acestora in productia de serie.E un pas inapoi!
    3 0
  • cu doar 3 motoare pe sezon sigur vor folosi puterea maxima,macar 4 motoare avand in vedere ca avem 21 GP. pe sezon.
    3 0
  • hmm ... motoare n'am de un' sa le dau
    7 1
  • octav71
    Liberty Media incearca mare cu degetul. Asa nu avem spectacol, sau daca este, acesta apare "intamplator". Asa ca vor scoate MGU-H. Asta simplifica un pic ansamblul, dar nu suficient. Mai dau ceva carburant, numarul de motoare ramane acelasi, desi numarul de curse a crescut.
    Vor trebui sa umble la regulament la modul serios in ceea ce priveste aripa fata, asta genereaza cele mai multe turbulente care impiedica depasirile.
    E ca si in viata, cine plateste, ala ... dicteaza!
    2 0
  • da :).
    0 0
  • Vreti spectacol? Reveniti la V10, scoateti limita de motoare pe sezon, dati-le voie sa schimbe orice, oricand, fara penalizari, reintroduceti realimentarea si lasati echipele sa-si aleaga ele compozitia de pneuri cu care sa se prezinte pe fiecare circuit. Imaginati-va, sa zicem, un McLaren, cu combustibil pt 15 tururi si gume ultra soft si un Mercedes cu carburant pt toata cursa si gume medii. Am vedea depasiri? Cu siguranta! Daca regulile actuale s-ar fi aplicat si acum 14 ani, nu-l mai vedeam pe Schumacher castigand in fata lui Alonso la Magny-Cours cu 4 opriri la boxe.
    13 3
  • Sa am pardon cred ca era Kimi la Magny Cours ... Kimi ce a alunecat pe o pata de ulei si a iesit putin in decor, atunci a depasit Schumacher ce fusese penalizat cu un drive through pentru ca calcase linia alba la iesirea precedenta de la boxe
    2 0
  • Au fost si Kimi si Alonso, primul in 2002, cum spui tu, al doilea in 2006, cum spune 91Schumi06.
    1 1
  • Cu un pilot precum Schumacher mergea orice strategie.
    11 2
  • S-ar putea spune ca mergea orice strategie la Ferrari in anii aceia in care castigau la pas.
    3 0
  • Bine zici schumi 06,eu am prins atmosfericele din 90-2000 pe hungaroring,din pacatenu prea cred ca vom mai auzi acel sound care pur si simplu trecea prin tine
    4 1
  • Liberty Media, poate doar propune schimbari de regulament, echipele de f1 sunt cele care voteaza daca sunt de acord sau nu, si mai mult decat atat, trebuie sa fie unanimitate. Sunt Mercedes si Ferrari interesate sa-i ajunga altii din spate? Luna asta la scarsit e data limita in care echipele pot schimba ceva vizand aerodinamica pentru sezonul viitor, pentru a creste sansele de depasire. Mai zilele trecute McLaren prin vocea lui Boulier se dadeau loviti, asa ca pana sa-i judecam pe americanii de la Liberty Media sau FIA cred ca ar trebui sa vedem de unde pleaca problema.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru