Noutăți pentru sezonul 2018: regulamentul penalizărilor a fost modificat. Calendarul Formulei 1, adoptat cu 21 de curse

de Daniel Popescu
Joi, 07.12.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
FIA a anunțat o ușoară modificare a regulamentului pentru penalizările pe grila de start în sezonul 2018 și a adoptat versiunea finală a calendarului care va include 21 de curse.

Consiliul Mondial al FIA a adoptat în această săptămână o serie de modificări la regulamentul Formulei 1 pentru sezonul 2018. Cea mai importantă dintre ele vizează regulamentul penalizărilor pe grila de start pentru înlocuirea componentelor unităților de propulsie.

Ca urmare a numeroaselor critici survenite în urma penalizărilor de zeci de poziții imposibil de pus în practică, dar care au generat numeroase confuzii printre fani, forul mondial a decis ca orice pilot care primește cel puțin 15 poziții de penalizare să plece din spatele plutonului.

"Schimbarea sistemului de penalizări pentru unitatea de propulsie a fost adoptată, astfel că, dacă un pilot primește o penalizare de peste 15 poziții pe grilă va începe cursa din spatele plutonului. Dacă mai mulți piloți primesc o astfel de penalizare, aceștia vor fi aranjați pe grila de start în ordinea în care penalizările au fost emise", menționează forul mondial.

În plus, FIA a confirmat și versiunea finală a calendarului Formulei 1 pentru sezonul 2018, care nu include nicio modificare comparativ cu versiunea anunțată în septembrie. 

Conform tuturor așteptărilor, sezonul următor va avea în total 21 de curse, ca urmare a excluderii Marelui Premiu al Malaysiei și a revenirii Franței și Germaniei.

Cursa de pe circuitul de la Paul Ricard a fost programată în 24 iunie și va fi urmată la câte o săptămână distanță de etapele din Austria și Marea Britanie, astfel că 2018 va fi primul sezon cu 3 Mari Premii desfășurate în weekenduri consecutive. Vestea bună este însă că în weekendul în care va avea loc Cursa de 24 de ore de la Le Mans nu se va desfășura nicio cursă de Formula 1.

Până în prezent, nicio televiziune din România nu a achiziționat drepturile TV pentru sezonul 2018 al Formulei 1.

Calendar Formula 1 2018: 

Data Tara
25 martie Australia
8 aprilie Bahrain
15 aprilie China
29 aprilie Azerbaidjan
13 mai Spania
27 mai Monaco
10 iunie Canada
24 iunie Franta
1 iulie Austria
8 iulie Marea Britanie
22 iulie Germania
29 iulie Ungaria
26 august Belgia
2 septembrie Italia
16 septembrie Singapore
30 septembrie Rusia
7 octombrie Japonia
21 octombrie Statele Unite
28 octombrie Mexic
11 noiembrie Brazilia
25 noiembrie Abu Dhabi

Via FIA

Comentarii (20)

  • Traditionalul top 10 al sefilor de echipe F1 de la sfarsitul anului:

    1 Lewis Hamilton Mercedes 233 No change
    2 Max Verstappen Red Bull 143 No change
    3 Sebastian Vettel Ferrari 141 Up two
    4 Daniel Ricciardo Red Bull 112 No change
    5 Esteban Ocon Force India 73 New entry
    6 Fernando Alonso McLaren 65 No change
    =7 Kimi Raikkonen Ferrari 49 No change
    =7 Carlos Sainz STR/Renault 49 Up two
    9 Nico Hulkenberg Renault 47 New entry
    10 Valtteri Bottas Mercedes 39 Down one

    Au votat:

    Toto Wolff, Mercedes
    Maurizio Arrivabene, Ferrari
    Christian Horner, Red Bull
    Vijay Mallya, Force India
    Claire Williams, Williams
    Cyril Abiteboul, Renault
    Franz Tost, Toro Rosso
    Gunther Steiner, Haas
    Eric Boullier, McLaren
    Fred Vasseur, Sauber

    Sistemul de punctare: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
    18 3
  • kill max
    doar locul 2, nu se poate asa ceva, trebuia sa am 250 de puncte, nimeni nu e mai bun ca mine, la anul eu fac legea, o sa vedeti voi.
    4 9
  • Cui nu-i convine clasamentul?
    4 10
  • Cui ii pasa de clasament?
    7 9
  • probabil celor ce il sustin pe domnul de pe locul 3; dar ar trebui sa vada partea plina a paharului, a urcat doua pozitii.
    4 10
  • Si ce facem cu cei care il sustin pe domnul de pe locul 6, ce parte a paharului sa vada?
    7 8
  • Haha, a picat si argumentul Fabulosul cel mai cel din punctul de vedere al sefilor de echipe. Cum era de asteptat, acum nu 'ne' mai pasa de clasament ...
    2 8
  • Sefii au fost ametiti cand au facut clasamentul.Max merita sa fie in fata colegului pentru ca a fost net superior in calificari si in cursele lipsite de probleme tehnice desi a terminat in clasamentul general in spatele lui Ricciardo dar sa-l pui pe Ocon pe 5 si sa-l omiti pe Sergio Perez care a terminat in fata colegului si a punctat in 17 curse este culmea absurdului.Prezenta lui votkan este deasemenea absurda.
    Personal cred ca clasamentul trebuia sa arate astfel:1.Hamilton,2.Verstappen,3.Alonso,4.vitelul,5.Ricciardo,6.Perez,7.Ocon,8.Hulkenberg,9.Sainz,10.Bottas,11.Wehrlein,12.votkan,13.massa,14.grosjean,15.Vandoorne,16.stroll,17.Ericsson,18.magnussen,19.Kvyat,20.Palmer,21.Gasly,22.Hartley,13.giovinnazi.
    13 13
  • 8.Hulkenberg,9.Sainz,10.Bottas, 11.Wehrlein,12.votkan,13.massa, 14.grosjean,15.Vandoorne,16.stroll,17.Ericsson,18.magnussen, 19.Kvyat,20.Palmer,21.Gasly,22.Hartley,23.giovinazzi
    12 12
  • Ce sa caute Alonso in fata lui Vettel? Abia s-a impus in cadrul echipei cu un incepator.
    9 11
  • Si il pui pe Vandoorne pe 15 apoi ...
    3 11
  • @Yo: Personal? Esti vreun sef de echipa cumva? Vad ca nu te-a intrebat nimeni nimic pana acuma.
    5 13
  • @ lol a fost suficent sa vezi ca l-am pozitionat pe Alonso pe un loc superior si imediat te-ai aprins.Nu cred ca trebuie sa fiu sef de echipa ca sa-mi spun parerea despre nivelul pilotilor.Nu-mi amintesc greseli majore facute de "preferatul tau" in acest sezon si cred ca a terminat jos in clasament doar din cauza materialului prost de concurs si a multelor probleme tehnice.Alonso l-a dominat pe Vandoorne in calificari iar punctele obtinute in curse in cazul Mclaren nu are relevanta pentru ca a parut mai mult o loterie.Daca mai amintesc "prestatia minunata" a lui Vandoorne la Monaco poate iti dai seama de ce vad o asa diferenta intre ei.
    Pe vitelus l-am pus doar pe 4 pentru ca a avut foarte multe greseli personale: Azerbaidjan si Mexic - manevre murdare , Anglia- si-a uzat pneurile din prostie ,Singapore - manevra fara minte.Locul 2 ocupat de vitel in clasamentul general arata doar ca fierari a fost competitiv.Asta nu inseamna ca vitel a fost un pilot mai bun decat Alonso sau un alt pilot.
    Eu doar mi-am spus parerea si nu ai de ce sa te superi.Nu te opreste nimeni sa faci si tu un clasament propriu si sa-l postezi.Dar din pacate la tine totul se limiteaza la Alonso.
    11 4
  • 21 de curse si 3 motoare per sezon ...E very cool cum ar spune britanicii :))
    6 1
  • @Yo: Poti sa-l pui pe ce loc vrei tu pe Alonso, dar n-ai inteles idea, nu te-a intrebat nimeni despre piloti pentru ca nu esti sef de echipa. Eu nu am un top, dar daca ma intreba cineva, poate il puneam pe Ocon pe primul loc, dar nu cred ca asta conteaza. Sper sa nu plangi sau altceva pentru ca cumva ai crezut ca esti un sef de echipa.
    1 12
  • Top-ul meu e urmatorul : 1 Hamilton.2.Vettel.3 .Vettel.4.Vettel.5.Vettel.6.Vettel.7.Vettel.8.Vettel.9.Vettel.10.Vettel
    3 9
  • E absaurd sa il pui pe Alonso in top 10 si sa nu-l iei in considerare si pe Stoffel. Au fost cam unul langa celalalt in curse. Vettel, ok, a fost principalul adversar al lui Hamilton si fara sa aibe un Mercedes. Max a iesit in evidenta, ok locul. Bottas a fost impins prea in spate.
    2 5
  • @lol: se pare ca tu nu intelegi nimic si cauti doar cearta.Nu vad care-i problema ta ca mi-e nu-mi place clasamentul sefilor si mi-am spus parerea.Nu cred ca trebuie sa fiu sef de echipa ca sa am dreptul sa-mi expun punctul de vedere.Si din cate stiu eu nici pe tine nu te-a intrebat nimeni ce crezi despre Alonso si cu toate astea la fiecare stire numai despre el vorbesti si nu esti nici tu sef de echipa.Esti amuzant rau dar n-ar strica sa nu-i mai porti toata ziua grija lui Alonso.
    10 3
  • Atunci de ce nu-l ignori nici tu?
    1 4
  • @Yo: Ma bucur ca sunt amuzant tu nici macar atata nu esti, dar de ce ii porti grila lui Vettel toata ziua? Te supara ca eu postez despre Alonso, dar tu esti disperat sa-l jignesti pe Vettel, care-i smecheria? Pari cam impotent din pct de vedere intelectual dar esti primul pus pe cearta cand cineva isi permite sa aiba o parere diferita de a ta...

    Eu te rog sa te relaxezi, vin sarbatorile si poate pana la anul iti vine mintea la cap, poate...
    2 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru