Formula 1 schimbă sistemul de calificare. Apare o cursă sprint de 100 de kilometri la trei Mari Premii din acest sezon

de Alexandru Monenciu
Marti, 27.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula 1 introduce o cursă sprint de calificare, pe o distanță de 100 de kilometri, în trei Mari Premii din sezonul 2021. Noul format a fost aprobat în unanimitate.

Actualul sistem de calificare din Formula 1 a fost adoptat în 2010 și presupune o singură sesiune, în ziua de sâmbătă, împărțită în trei etape (Q1, Q2 și Q3).

Acum, Federația Internațională de Automobilism (FIA) a anunțat un nou format care va fi implementat la trei Mari Premii din acest sezon.

"Două în Europa și unul în afara Europei," susțin responsabilii Campionatului Mondial de Formula 1.

Această modificare implică o cursă sprint de calificare, pe o distanță de 100 de kilometri. În timpul acestei sesiuni, piloții nu vor fi nevoiți să intre la boxe și vor putea folosi sistemul DRS.

În loc de două sesiuni de antrenamente libere, "vineri după-amiaza va exista o ședință de calificare, care va determina grila de start pentru calificările sprint de sâmbătă. Rezultatele calificării sprint de sâmbătă vor determina grila de start pentru cursa de duminică," a transmis FIA.

Primii trei clasați în această cursă sprint de calificare vor primi puncte după cum urmează: 3 pentru primul, 2 pentru al doilea și 1 pentru al treilea pilot clasat.

Cea de-a doua sesiune de antrenamente de vineri a fost mutată sâmbătă dimineața.

De asemenea, începând cu calificările de vineri, echipele nu vor mai avea voie să modifice liber monoposturile.

via Formula 1

Comentarii (10)

  • Daca inteleg eu bine, intra vineri direct in niste calificari, din prima, fara sa-si mai seteze masina, iar cu pseudo setarile de vineri vor merge tot weekend-ul. Adica ala care nimereste setarile pentru circuitul respectiv din prima, foarte bine, restul ura si la gara. Aiurea.
    15 0
  • Costel
    Formula Unu taman ce-a dat in clocot iar FIA continua sa se pieptene agale, asta si dupa isprava de zilele trecute, oferirea pentru 2022 a unui itinerariu cat se poate de frigid prin Florida...

    ...FIA, buba-i alta...

    trebuie starpite din radacini tocmai multitudinea de faradelegi fatise ale *clocitorului* de recorduri aflat in monopostul44, atat in calificari, deseori fundamentale, cat si in cursele propriu-zise....

    FIA, calificarile sunt previzibile si anoste in ultimii ani?!?
    ....tot ce se poate...
    FIA, dar ca sa elimini efectul plauzibil in Q3 se impune sa le oferi tuturor sanse egale, chiar tre' sa nu-ti refuzi decizia de a rupe pisica-n doua, sa ataci taman cauza, cauza reprezentata de permisivitatea peste orice inchipuire a comisiei tehnice atunci cand se face vorbire de monopostul44...

    ... vine Portimao, atentie la iesirea monopostului44 cu macar doua roti in limitele circuitului in urmatoarele viraje:T1, T4, T5, T8, T14 !!!
    14 16
  • Costel sunt fan Lewis și implicit Mercedes dar atîta ura împotriva echipei și a lui Lewis nu am văzut. Pentru tot ce se întîmplă în formula 1 Mercedes e de vina după părerea ta.Am spus că sunt fan nu specialist doar mă uit la tv si o data pe an merg la un circuit prin europa si am avut ghinionul de fiecare dată că favoritul meu să nu cîștige, asta nu înseamnă să dau cu pietre in învingător, cu atît mai mult a fost și Seb printre ei din contră am aplaudat .Sper sa vedem o cursă frumoasa dumineca și cel mai bun să cistige.
    17 5
  • Neutru
    Gică ce spui tu e corect dar n-ai înțeles mesajul domnului Costel. Tot ce-i rău în F1 e din cauza corupției. Binomul „Unii dau și alții iau” face rău în toate domeniile. Acum Mercedes face parte din binom și în același timp se aplică „discriminarea pozitivă” O fi bine o fi rău? Părerea mea o cunoașteți.
    17 2
  • FormulaSchimbărilor
    Mi s-a acrit de atâtea schimbări în Formula 1.
    Poate că ăsta e un motiv pentru care scade constant numărul de spectatori al acestui sport.
    15 0
  • @Costel - tu te-ai uitat la F1 in timp ce mai urmareai un meci din Liga 1 si un meci de cricket in Bangalore?
    Hamilton a fost taxat de FIA cam de fiecare data cand a gresit: Rusia 2021 - practice start din zona interzisa, Austria 2021 - incidentul cu Albon, Austria 2021 - ignorare steaguri galbene, Italia 2021 - a intrat la boxe cand pitlane era inchis, Interlagos 2020 - incident cu Albon. De astea mi-am adus aminte asa, intr-un minut. Nu este nicio smechereala cu Mercedes si FIA - calca pe bec, sunt taxati. Posibil cateodata sa fie in zona gri si anumite decizii sa nu fie pe placul tuturor, dar nu am vazut nicio dojeneala speciala din partea FIA, precum a fost cu Ferrari si intelegerea secreta din feb. 2020 cu investigatiile privind motorul.
    Daca esti un fan adevarat al F1, urmareste materialele facute de specialisti (WTF1.com, Autosport.com, Motorsport.com, F1.com, pitstop.ro) si nu prea vei gasi momente in care cei de la Mercedes sa fie scosi tapi ispasitori pentru toate relele din F1.
    Pe F1.com, daca iti faci abonament, cca 65 € / an, ai parte de multe video-uri cu explicatii tehnice si interesante (facute de Jolyon Palmer) privind masurile luate de comisarii de cursa din timpul marilor premii - nu sunt disponibile pe youtube, de-aia trebuie sa platesti. Si crede-ma, este super critic cand comisarii gresesc, si explica si de ce. La fel, nu sunt momente in care Hamilton / Mercedes ar fi trebuit sa fie penalizat si "au scapat".

    Este foarte usor sa arunci cu noroi in oricine, dar este mai greu sa accepti atunci cand cineva este intradevar exceptional in ceea ce face. Mi-a placut Schumacher? Niciodata! Dar pot sa spun ca a fost unul dintre cei mai buni (in primii 3) si aici nu il includ pe Hamilton.

    Seara faina!
    17 8
  • Logica
    Daca ati tradus bine, vom avea: antrenament 1, calificari la sprint, antrenament 2,calificari- sprint!
    Care este scopul antrenamentului de sambata dimineata, daca nu poti umbla liber la setari?
    O tot dam dupa gard si nu umblam la cauzele reale! Cu cat reduceti timpul/ posibilitatile pentru modificari, cu atat avantajul MB va fi mai mare.
    Vreti racing? In sprint se va pleca in ordinea inversa a clasamentului cursei precedente. Pe principiul handicapului la cursele de cai.
    Probabil insa ca cei 3 mari( MB, RBR, Fer) nu vor, sa nu se " șifoneze"....
    6 1
  • Costel
    @Gica,
    vreau sa cred, in Saptamana Mare, faptul ca prima mea interventie are inca rol profilactic in ceea ce-l priveste pe Michael Masi, nicidecum curativ.....

    tocmai d-asta, nutresc speranta sa n-avem parte in acest week-end de alta demonstratie de *forta* a monopostului44 in calificari, de repugnanta rutina a trecerii cu vederea a limitelor elementare ale circuitului in "doar" 5(cinci)!!! viraje pe Portimao in 2020...
    T1 - 0:18
    T4 - 0:28
    T5 - 0:38
    T8 - 0:49
    T14 - 1:16

    https://youtu.be/vFZpWwDBdFM

    Gica, clementa-i recomandabila doar neprihanitilor care-s la primele abateri, in cazul de fata, al pradatorului autentic aflat la maturitate deplina, doar circumstantele agravante sunt cele care pot sa-i desteleneasca acea iremisibila multitudine a faradelegilor.....
    3 7
  • Neutru
    Dacă cei din F1 au fost de acord poate că-i bine. Au mai fost schimbări, când au reclamat piloți că-i aglomerație pe circuit în calificări și dacă n-a fost bine s-a revenit. Chiar calificările cu eliminarea ultimilor 5, Q1 Q2 Q3 s-a făcut pentru eliberarea circuitului. Dacă se dau și puncte se poate afla campionul la jumătatea sezonului. 25+3+2=30 de puncte pe cursă. Toți strategii bine plătiți din F1 atât au reușit?
    5 1
  • corny39
    Am vazut un video al lui Jolyon Palmer legat de cursa din Bahrein si depasirea lui verstapen la hamilton in virajul 4. cedarea locului a venit dupa ce a venit mesaj de la acestpersonaj corupt pe nume Michael massi a cerut lui redbull ca verstapen sa cedeze pozitia lui Hamilton. ma intreb dc la hamilton se inchide ochii cand depaseste intentionat spatiul traseului de 29 de ori la bahrein in virajul 4 iar cand este avertizat de echipa reactioneaza ca el nu stia de regula virajului 4 iar altii sa fie averizati cu steag sau cu secunde.
    Modificarile acestea noi vor permite echpei mercedes sa fure in continuare prin modificarile pe care le aduc la masina iar stewarzii si oficialii vor inchide ochii pt ca doar mercedes treb sa castige campionatul
    6 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru