Honda va introduce o nouă specificaţie pentru motor la Barcelona

de Daniel Popescu
Marti, 14.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren va beneficia de o unitate de propulsie Honda de specificaţie nouă începând cu Marele Premiu al Spaniei, pe lângă un update major pregătit de echipa britanică.

În Barcelona avem o nouă specificaţie.

Eric Boullier
Director de curse McLaren
McLaren nu a obţinut încă niciun punct în sezonul 2015 ca urmare a numeroaselor probleme pe care le-a avut cu motorul Honda, însă ambele părţi îşi exprimă speranţa că lucrurile se vor îmbunătăţi semnificativ după începerea sezonului european.

Potrivit directorului de curse Eric Boullier, Honda va introduce la Marele Premiu al Spaniei din 10 mai o specificaţie nouă pentru unitatea de propulsie, care cel puţin teoretic ar trebui să ofere un spor de performanţă.

"În Barcelona avem o nouă specificaţie, vom îmbunătăţi cursă de cursă. Nu anunţ o data exactă (n.r - când vom ajunge în frunte) pentru că în fiecare cursă vom aduce îmbunătăţiri. Ştim că potenţialul motorului este ridicat, iar Honda au fost foarte ambiţioşi, pentru că, dacă vrem să învingem Mercedes, trebuie să fim mai buni decât ei. Vom forţa în campania europeană şi avem şi un pachet aerodinamic puternic pentru Barcelona", a declarat francezul.

Am putea ajunge dintr-o dată la jumătatea sau chiar în fruntea plutonului de mijloc.

Eric Boullier
Director de curse McLaren
Chiar dacă a ratat din nou promovarea în a doua parte a calificărilor, McLaren s-a apropiat semnificativ de echipele din plutonul de mijloc, iar Boullier nu exclude posibilitatea ca echipa să ajungă la un moment dat în fruntea acestui pluton.

"Diferenţele din plutonul de mijloc nu sunt atât de mari, iar noi câştigăm, mai mult sau mai puţin, o jumătate de secundă în fiecare weekend.

Am putea ajunge dintr-o dată la jumătatea sau chiar în fruntea plutonului de mijloc. Nu acesta este obiectivul nostru, dar...", a adăugat el.

Via F1i

Comentarii (22)

  • cred ca l-au angajat pe Mircea purtator de cuvant
    they are building an empire
    12 11
  • hai Alonso baga!!!
    13 7
  • Pot sa bage ce vor, nu o sa mai aiba in veci un McLaren MP4/4. Acolo aveau un motor Honda RA186-E 80o V6.
    9 10
  • sper sa aduca imbunatatiri la motor, daca decalajul de vreo 100 de cai de la inceputul sezonului a ajuns la 80 sau 70 e bine dar e mult inca de recuperat, spor la munca
    16 2
  • Ar fi una ca pana la pauza de vara sa-i vedem langa Ferrari. M-as prapadi de ras. Oricum Ferrari are experinta regresului sau mai bine zis a batutului pasului pe loc in privinta imbunatatirilor.
    22 2
  • Idk, in China pe linia dreapta dupa virajul 13, Alonso ajungea la 11200-11300 revs. Pana la 18000 mai este.
    4 3
  • @123, daca bine stiu turatia maxima ii 15.000!

    Aici se vede diferenta intre Mcl si AMG:

    MCL:
    https://www.dropbox.com/s/esk5hkanw9ekhww/Screen%20Shot%202015-04-11%20at%2014.13.54.png?dl=0

    AMG:
    https://www.dropbox.com/s/jvqflcfgeju7087/Screen%20Shot%202015-04-11%20at%2014.15.30.png?dl=0
    5 1
  • Corect, iar in cursa ajunge la maxim 12000RPM, de unde si lipsa sunetului de altadata.....
    3 1
  • @@ARM, daca motoarele astea ar merge la 15000 RPM ar fi rezonabil, din pacate nu au cum sa atinga limita respectiva din cauza debitului de curgere....... daca ar renunta la el(doar la debit, sa pastreze cantitatea maxima consumata) probabil ca motoarele ar fi mai galagioase si viteza mai mare........
    5 1
  • qwerty
    McLaren are mare noroc ca Manor foloseste motorul din 2014.
    4 9
  • F1 Vision
    Foarte mare diferenta dintre motorul folosit de McLaren si cel Mercedes, cel putin din pozele de mai sus este o diferenta "enorma" adica vreo 335 de rotatii (11680 vs 11345). Si pozele nu par luate exact in acelasi loc...

    In schimb cei de la Honda spun indirect altceva si anume ca vor folosi motorul nr 4, adica ultimul motor pe care il mai au alocat pe anul acesta. De ce spun asta? Foarte simplu, numai pe un motor nou, nefolosit, pot sa aduca inbunatatiri de natura tehnica. Evident imbunatatirile de natura software, se pot aduce oricand, dar cele hardware este un pic mai complicat.
    4 9
  • @F1 Vision
    Nu reiese de nicaieri ca Honda va folosi cel de-al patrulea motor in Spania.
    In plus, conform unei stiri publicata deja de automarket, echipele au agreat sa renunte la limitarea de 4 motoare si au ramas pe vechiul regulament cu 5 motoare (http://www.automarket.ro/formula1/schimbare-de-regulament-piloii-vor-putea-utiliza-cinci-motoare-fr-s-fie-penalizai-61549.html).
    De asemenea cei de la Honda au utilizat in China motoarele din Malaezia (http://www.automarket.ro/formula1/mclaren-va-refolosi-n-china-motoarele-cu-defeciuni-tehnice-din-malaysia-61681.html), deci nu au schimbat pana acum unitatile de propulsie.
    12 1
  • F1 Vision
    @mikahakkinen: Te-ai grabit cand ai postat si mi-ai dovedit inca odata ca nu esti prea dotat din pct de vedere intelectual. O sa te rog pe viitor sa citesti mai atent atat articolul la care postezi cat si comentariul meu. Cred ca o sa te ajute sa inveti foarte multe detalii pe care pentru moment... nu pari capabil de a le intelege.

    Da-mi voie sa-ti explic:
    - stirea prezentata de tine are o mica informatie la final. Este scria cu font negru. Din pacate informatia prezentata de Automarket este ca intotdeauna prezentata pentru fanul mai prostul cam ca tine care nu este interesat chestii din astea irelevante gen regulament, partea tehnica, prostii din astea pe care le gasesti pe site-uri serioase din afara.
    Stirea prezentata nu este corecta. Constructorii inca nu au prezentata aceasta modificare celor de la FIA. Pentru ca inca discuta despre cum vor folosi acel al cincilea motor. Nu il vor folosi in curse, si s-a discutat sa fie folosit doar in FP1. O sa te rog sa cauti singurel, daca esti capabil de asa ceva, informatii despre acest subiect. Daca nu te descurci, iti promit ca voi posta eu diferite link-uri in legatura cu acest subiect. Sunt cateva discutii foarte interesante pe aceasta tema.

    Ok, sa revenim. Honda spune mai sus ca va venit cu un nou pachet asta inseamna un nou pachet de propusie. Acest pachet de propulsie are cateva subasamble. Daca le stii bine, daca nu trecem peste, discutam la modul general.

    Cei de la Honda vor introduce un nou pachet de propulsie, asta inseamna ca este un motor nou, nefolosit care pentru Alonso inseamna motorul numarul 4. Este posibil ca si pentru Button sa fie la fel, pentru o discutie mai simpla, haide sa spunem ca-i motorul numarul 3. Dar tine minte ceva, McLaren folosesc in aceste zile, pachetul de propulsie numarul 3. Asta inseamna implicit ca viitor pachet o sa fie pachetul numarul 4.

    Imi pare rau ca te plictisesc cu aceste detalii neinteresante, imi dau seama ca este mai usor sa citesti aceste articole de pe automarket care nu te streseaza sa gandesti, imi cer scuze pentru ca am postat detalii tehnice, sau detalii din regulament, stiu sunt foarte plictisitoare pentru tine, scuze inca odata.
    5 20
  • F1 Vision
    @mikahakkinen: Ah scuze inca odata, am vrut sa postez si mai multe detalii tehnice (stiu te plictisesc) despre ce componente au schimbat anumiti piloti din acele pachete de propulsie.

    Tocmai le studiam, si mi-am dat seama ca nu pari genul care sa citeasca documente tehnice FIA, de pe site-ul FIA. Asa ca nu doresc sa te plictisesc, cu detalii tehnice gen: ICE, TC, MGU-H, MGU-K. Ice este evident internal combustion engine, TC este turbo charger, MGU-H este evident motor generator unit - heat, MGU-K este motor generator unit - kinetic. Aceste parti, foarte neinteresante pentru tine, fac parte din ceea ce eu numesc "POWERPLANT" :P Iar anumiti piloti au schimbat aceste parti, si sunt la partea a treia (adica evident... pachetul de propulsie numarul 3 :P). Am spus anumiti piloti acolo doar ca sa fiu politicos, este evident ca nu stii nici despre ce subansamble este vorba si nici despre ce piloti este vorba :P

    P.S. Vrei un link ceva?
    4 16
  • @F1 Vision asta este al doilea motor pentru ambii piloti! la Barcelona il vor folosii pe cel cu numarul 3! Oricum numarul ala de token-uri nu le permite sa revolutioneze motorul asa ca oricare dintre actualele motoare poate fi trecut la respectivele specificatii!
    10 1
  • Akm vrut sa dau si sursa pentru informatia mea dar din pacate..... stiu unde am vazut dar .....
    3 0
  • Honda pot sa vina cu ce vor ei! Nu mai conteaza penalizarile. Eu in locul lor asa as proceda. Anul este oricum de sacrifiu asa ca ce mai conteaza penalizarile. Vor merge pe o dezvoltare agresiva indiferent de penalizari. Pentru ei conteaza anul 2016.
    13 0
  • Am gasit(nu aici am vazut dar este aceeasi informatie): http://www.crash.net/f1/feature/217325/1/power-unit-component-use-after-2-rounds-of-19.html

    Oricum motorul de acuma o sa fie folosit si in Bahrain si probabil ca dupa asta merge la modificari in fabrica(presupun).......

    Oricum, pana la urma cate motoare vor fi folosite sezonul asta, 4 sau 5 ca am gasit cateva titluri de la sfarsitul lui Martie care spun ca vor fi 5!
    2 1
  • F1 Vision
    @ATM: Foarte buna lista dar au uitat cateva modificari. Alonso are un motor busit care a fost stricat de Magnussen, apare pe numele lui, de aia Alonso apare cu 2 ICE-uri folosite deja. In schimb inainte de cursa, amandoi pilotii McLaren au schimbat toate componentele in afara de ICE. De aia lista de mai sus nu mai este corecta, dar o sa mai fie o lista oficiala dupa FP din Bahrain.

    ICE-ul sigur o sa fie folosit in Bahrain, dupa care nu merge nicaieri la modificari pentru ca este sigilat. Adica are sigiliu si nu se poate schimba nimic. Daca nu ma crezi, citeste regulamentul oficial, spune foarte clar acest lucru. Orice modificari inclusiv cele pentru siguranta, se fac pe un alt pachet, adica urmatorul. Daca nu-ti convine asta, crede ce vrei tu ca nu-i bai.

    Este o confuzie in legatura cu powerplantul numarul 5. Sunt foarte multe titluri care spun multe lucruri, eu discutam despre ce este in realitate nu despre ce vrei tu. Sper sa nu intelegi gresit dar faci o mare confuzie in legatura cu acest powerplant nr 5. Cauta pe net sa vezi ca acest powerplant nr 5 a fost cerul de echipe pentru folosirea in FP 1, exclusiv. Momentan inca nu a fost aprobat, pentru ca construcatorii inca discuta acest aspect. Pe mine nu ma deranjeaza cate powerplans o sa fie folosite, eu personal sper ca mai multe de 4 pentru ca cei de la Red Bull si Toro Rosso... au pierdut cate o unitate chiar in cursa din China. Si mi s-ar parea corect ca toate echipele sa primeasca inca o unitate pentru ca... au fost prea putin testate... si pica pe capete. Nu ma deranjeaza ca cei de la McLaren vor fi ajutati de acest lucru, asa cum nu ma deranjeaza nici ca-i ajuta pe cei motorizati de Renault. Este ok!.

    Sper ca nu te superi pe mine ca am incercat sa explic aceste detalii, dar cred ca cu un fan bine informat este mai interesant de discutat. Evident, conteaza ce te intereseaza pe mine, eu as prefera sa discuta cu persoane cat de cat inteligente si nu cu cei... mai putin dotati din pct de vedere intelectual. Si cred ca vezi destule exemple mai sus...

    O seara excelenta in continuare!

    Aici am gasit informatiile: http://www.fia.com/events/fia-formula-1-world-championship/season-2015/formula-one
    5 9
  • Mare magarrrrr !
    5 3
  • Unicul motor busit a lui Alonso este cel busit de Magnussen, de aici confuzia ta cu motorul numarul 4! Alonso ruleaza cu motorul numarul 2, motor care urmeaza sa fie folosit si in Bahrain urmand sa foloseasca untatea numarul 3 la Barcelona si in urmatoarele curse daca nu face poc acolo....... Confuzia cred ca este a ta deoarece ai mania sa nu citesti mesajele cum trebuie ci sa deduci ce am vrea noi sa spunem (fara suparare)!
    6 0
  • @F1 Vision - fara suparare dar ar trebui sa te calmezi putin. Sunt multe persoane care se uita la F1 si urmaresc fenomenul fara a fi obsedati de regulament sau mecanica. Asta nu inseamna ca sunt subdezvoltati intelectual. Sunt cazuri in care intr-un argument pot sa aibe ambele persoane dreptate sau ambele sa greseasca dar asta nu inseamna sa ne grabim sa aruncam cu insulte in stanga si-n dreapta. Argumentele pot fi constructive dar atitudinea lasa de dorit. O zi buna!
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru