Istoria constructorului BMW in Formula 1

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 29.07.2009
BMW a intrat pentru prima oara in Formula 1 in sezonul 1982, urmand sa paraseasca competitia in 2009 dupa ce cu un sezon in urma a ratat ocazia de a castiga titlul mondial.

ERA BRABHAM

Istoria constructorului BMW in Formula 1 incepe in sezonul 1982, atunci cand germanii au devenit furnizorul de motoare al echipei Brabham.

Rezultatele s-au vazut imediat, Nelson Piquet obtinand un loc pe prima linie a grilei de start in Africa de Sud. Totusi, prima victorie pentru BMW in Formula 1 a sosit in anul 1983, autorul acesteia fiind acelasi Nelson Piquet, care a triumfat in Marele Premiu al Braziliei.

Pe parcursul parteneriatului cu Brabham, care s-a incheiat in 1985, BMW a obtinut in total 8 victorii. In sezonul 1986, BMW a furnizat motoare pentru Benetton, acest an marcand si ultima victorie a germanilor in era motoarelor turbo. Un an mai tarziu, BMW s-a retras din Formula 1 dupa ce FIA a renuntat la utilizarea motoarelor turbo.

ERA WILLIAMS

Constructorul german si-a refacut aparitia in cea mai importanta competitie a sporturilor cu motor in sezonul 2000, realizand un parteneriat cu Williams pe parcursul a sase sezoane. In total, BMW a obtinut 19 victorii si 33 de pole positionuri in era Williams, echipa terminand pe locul 2 in clasamentul constructorilor in sezoanele 2002 si 2003.

Cel mai de succes sezon a fost 2005, cand Williams a obtinut 10 victorii si 17 pole positionuri.

ERA BMW-SAUBER

Aceste performante au determinat BMW sa isi creeze propria echipa de Formula 1, considerand ca astfel poate obtine rezultate mai bune. In acest sens, constructorul german a preferat sa cumpere echipa Sauber detinuta de Peter Sauber, in loc sa construiasca o echipa de la zero.

La primul sezon in calitate de echipa de Formula 1, BMW a terminat pe locul 5 in clasamentul constructorilor. Un an mai tarziu echipa a obtinut un loc 3, transformat ulterior intr-un loc 2 ca urmare a excluderii echipei McLaren din clasamentul constructorilor.

BMW-Sauber a inregistrat cel mai important succes in sezonul 2008, cand Robert Kubica a obtinut in Marele Premiu al Canadei prima victorie pentru echipa. De asemenea, BMW-Sauber a contat in lupta pentru titlu pana cu doua Mari Premii inainte de final, insa germanii au preferat sa se concentreze pe dezvoltarea noului monopost pentru 2009 in loc sa il ajute pe Kubica sa devina campion.

DECLINUL

Aceasta decizie s-a dovedit in cele din urma fatala, cu atat mai mult cu cat BMW isi propusese sa lupte pentru titlul mondial in sezonul 2009.

Dupa primele 10 curse din acest an, echipa ocupa un dezamagitor loc 8 in clasamentul constructorilor, reusind sa se pozitioneze doar in fata celor de la Scuderia Toro Rosso si Force India. Printre posibilele explicatii pentru acest recul se numara si scandalul dublului-deflector si dezvoltarea sistemului KERS.

Macinata de rezultatele slabe, dar si de criza economica care afecteaza grav industria auto, BMW a hotarat marti sa se retraga din Formula 1 la finalul acestui sezon, decizia fiind confirmata miercuri dimineata in cadrul unei conferinte de presa.

Comentarii (3)

  • 2005
    http://www.formula1.com/results/season/2005/
    in 2005 williams bmw nu a castigat absolut nici o cursa .......
    0 0
  • NeoGalaxy
    @2005
    In 2005 se bateau la titlul cele 3 echipe mari: Ferrari, McLaren si Renault... Williams era in bezna in acel an.

    Williams a castigat curse, daca nu ma insel in 1996, cred ca 12 curse, sau 11. Nu stiu exact dar se poate verifica, orice ce conteaza este ca nu aveau motor BMW ci motor... Renault?
    0 0
  • NeoGalaxy
    Williams - BMW
    Exista cateva curse castigate de William BMW in 2000, 2001, 2002 si 2003. Nu stiu numarul exact dar cateva pe sezon, parca 3-4.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru