Pirelli: "Nu avem niciun apetit pentru un război al pneurilor"

de Daniel Popescu
Vineri, 11.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli afirmă că nu este interesată să aibă concurenţă în Formula 1 în privinţa furnizării pneurilor, întrucât acest lucru nu ar aduce beneficii de imagine producătorului italian.

Pirelli este unicul furnizor de pneuri din Formula 1 începând din sezonul 2011, însă contractul urmează să expire la sfârşitul acestui sezon.

Producătorul italian insistă însă că va rămâne în Formula 1 doar în cazul în care nu va avea concurenţă din partea unei alte companii, iar Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, argumentează această decizie prin faptul că toate meritele pentru performanţe sunt asumate de echipă şi pilot.

"Probabil că în lume există doar trei sau patru campionate care acum sunt deschise (n.r - au mai mult de un furnizor de pneuri). Asta preferă lumea şi pot să înţeleg de ce. În sporturile cu motor, atunci când câştigi ca producător de pneuri câştigă de fapt pilotul şi maşina. Dacă pierzi, este întotdeauna vina ta ca furnizor de pneuri. Este un paradox ciudat", a declarat britanicul în cadrul unui interviu acordat publicaţiei F1Fanatic.

Urmareste Automarket
În plus, Hembery afirmă că un producător de pneuri preferă să investească bani în promovare decât să dezvolte pneuri mai rapide.

"Dacă se schimbă regulamentul şi vom avea o competiţie a pneurilor vom evalua situaţia, nu exclud asta.

Dar dacă evaluez din perspectiva comercială şi de afaceri, este mult mai bine să investeşti bani în promovarea sportului şi a implicării în sport decât să încerci să găseşti o jumătate de secundă pe care publicul oricum nu o poate percepe. Dacă priveşti un monopost care este cu o jumătate de secundă mai rapid sau mai lent nu vei fi capabil să înţelegi diferenţa", a mai precizat el.

Via F1Fanatic

Comentarii (6)

  • bine spus! daca ar fi concurenta pt pneuri atunci echipele si pilotii si-ar gasi foarte usor scuze, nu ca nici acuma nu ar cauta tot felul de scuze pt prestatia lor slaba intr-o anumita cursa si intr-adevar nu stiu cati fani ar intelege diferenta reala dintre 2 tipuri de pneuri de la furnizori diferiti. Ar fi mare pacat sa fie 2 furnizori chiar ca n-ar sa se mai inteleaga nimic.
    5 4
  • @viduka, in mare parte asa e, dar furnizorii de pneuri ale echipelor nu vor fi stabiliti in functie de zaruri ci de cum ii duce capul. Astfel echipele impreuna cu pilotii lor vor trebui sa se concentreze si asupra furnizorilor. Cred ca lu' Hembery ii este teama de concurenta, nu s-ar impotrivi el concurentei din dorinta de a face un bine F1. Prefera sa fie singurul furnizor de pneuri in F1, in felul asta facandu-si publicitate.
    9 1
  • Ar fi foarte interesant din punct de vedere al strategiilor,vor fi multe strategii diferite in dependenta de pneuri si de producator dar ce va urma dupa cursa va fi dezastru,cei care vor perde si vor avea pneuri diferite decit cele ale cistigatorului vor arunca toata vina pe pneuri si din acest motiv in mare parte sunt deacord cu cei de la Pirelli
    3 3
  • bernie
    Pirelli este de departe cel mai prost producator de pneuri din ultimii 20 de ani in F1.In comparatie cu Good Year,Bridgestone si mai ales Michelline[care au fost cei mai buni in toate sporturile cu motor] Pirelli sunt sub orice critica.Cand a fost concurenta in orice sport cu motor [ex:F1,Moto gp,WRC] a fost mult mai mult spectacol.Eu unul vreau concurenta intre producatori.
    2 0
  • La modul general, eu sunt pentru diversitate...deci n-as fi contra unui al doilea furnizor. Insa imi aduc aminte de era Bridgestone vs Michelin, si cat de mult l-au ajutat pneurile japonezilor pe Schumi in drumul sau catre titluri - asa ca-m inghit vorbele si zic ca ma pot impaca si cu monopolul Pirelli, mai ales ca italienii au adus un plus de prospetime si de neprevazut in sport.

    In fine ,acu' si Hembery putea sa-o zica si el mai cu manta; declaratia asta ii cam directa...
    1 1
  • Piureli
    ce vorbesti mai @atm? care Bridgestone??? Stai cuminte, poate Michelin erau in avantaj?... erau mai elastice si aveau o priza mai buna pe circuit. O singura cursa a fost cand cauciucurile Michelin aruncau cu bucati din ele, in rest erau peste Bridge.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru