Prima competiție cu mașini autonome de curse prinde contur: monoposturile Roborace au fost prezentate oficial

de Daniel Popescu
Vineri, 09.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Roborace a prezentat monoposturile autonome care vor concura începând din 2019 în prima competiție de acest gen din lume. Piloții umani vor participa doar în prima parte a curselor înainte de a ceda controlul inteligenței artificiale.

Formula E, prima competiţie de monoposturi electrice din lume, va avea începând din primăvara anului viitor o competiţie suport numită Roborace, în care vor participa maşini electrice autonome.

Organizatorii au publicat vineri designul final al mașinilor autonome de curse, iar din punct de vedere estetic acestea sunt asemănătoare cu prototipurile clasei LMP1 care concurează în Campionatul Mondial de Anduranță. Versiunea finală va avea patru motoare electrice, iar fiecare dintre ele va controla care o roată, în timp ce puterea totală este estimată la circa 1.000 kW (1.360 CP).

Primul sezon este programat să înceapă în primăvara anului 2019 și va fi unul intermediar. Astfel, monoposturile vor avea inclusiv cockpit, întrucât un pilot uman va concura în prima parte a unei curse înainte de a ceda controlul inteligenței artificiale în a doua parte.

Această soluție a fost adoptată pentru ca fanii să înțeleagă mai bine diferența între modul în care se comportă un pilot la volan și modul în care mașinile de curse se vor conduce singure.

"Impresia unui pilot care concurează și apoi iese din monopost exemplifică mai bine diferența dintre pilotul uman și cel autonom.

Motorsportul trebuie să aibă o componentă umană. Întotdeauna a fost vorba despre om și mașină", a declarat Lucas di Grassi, CEO-ul Roborace.

În primul sezon se vor alinia la start șase sau șapte monoposturi, iar două echipe și-au exprimat deja interesul de a participa. Echipele se vor ocupa doar de modificarea software-ului care determină comportamentul mașinilor autonome, în timp ce toate celelalte elemente vor fi coordonate de organizatori. Formatul curselor nu a fost încă stabilit, întrucât organizatorii lucrează încă la definitivarea modului în care mașinile vor concura pe circuit.

Formatul cu piloți umani care concurează parțial în curse va fi păstrat și în sezonul 2020, iar în 2021 este programat primul sezon propriu-zis în care inteligența artificială va avea controlul pe tot parcursul curselor.

Via Motorsport 

Comentarii (4)

  • pentru cei care se intreaba cum poate "vedea" o autonoma mediul inconjurator pun un video urcat chiar azi. E un proiect la care se lucreaza intens de ceva timp, inclusiv cu o mana de romani.

    https://www.youtube.com/watch?v=AmALgyDq-ls
    2 2
  • mircea badea
    trebuie sa introduca si piloti printre ele! abia atunci devine foarte interesant.

    plus ca e nedrept ca cele mai puternice masini de curse sa nu fie pilotate fizic.
    5 0
  • mobius
    Ce am vazut pana acum, a fost interesant tocmai pentru ca factorul uman a avut un rol determinant. De acum incolo ce ar putea sa fie interesant? Ca softul nu stiu care invinge un alt soft. Destul de searbad, nu-i asa? Dupa cum se vede totul poate fi mult mai rau decat ne-am putea inchipui.
    6 0
  • O mare prostie! Cine era fan al unui pilot,acum va fi fanul unui soft? Oameni bolnavi si obsedati de tehnologie dusa la extrem.
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru