Primele imagini cu monopostul de Formula 1 din 2022: aerodinamică nouă și mai mult biocombustibil

de Alexandru Monenciu
Joi, 15.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Organizatorii Formulei 1 au publicat primele imagini cu monopostul de specificație 2022. Un prototip în mărime naturală va fi prezent în acest weekend la Marele Premiu al Marii Britanii, găzduit de circuitul Silverstone.

Revoluționarea Formulei 1 a fost amânată cu un an, din cauza pandemiei de coronavirus care a afectat întreaga lume. Noul regulament va intra în vigoare odată cu debutul sezonului 2022 și, spre deliciul fanilor, va promova mai multă acțiune pe circuit și un stil de pilotaj mai spectaculos.

Acum, organizatorii Formulei 1 au publicat primele imagini cu prototipul în mărime naturală. Un exemplar va fi prezent și pe circuitul de la Silverstone, acolo unde în acest weekend se va desfășura Marele Premiu al Marii Britanii.

AERODINAMICĂ REGÂNDITĂ

Noul monopost a fost gândit pentru a crește spectacolul din timpul unei etape și pentru a încuraja depășirile. Pentru asta, aerodinamica a fost regândită.

În prezent, monoposturile pierd cam 35% din apăsarea la sol atunci când se apropie la o distanță mai mică de 20 de metri de mașina din față. Procentul crește la 47% atunci când distanța scade la 10 metri. În cazul viitoarelor monoposturi, cifrele scad la 4% (20 metri), respectiv 18% (10 metri).

Așadar, piloții se vor putea apropia mai mult de monoposturile din față, rezultând astfel depășiri mai spectaculoase.

Monoposturile de specificație 2022 vor avea, în premieră, pneuri cu talon mic și jante de 18 inch, dar și aripioare aerodinamice deasupra roților.

De asemenea, capacele pentru jante se întorc după o pauză de 13 ani.

Designul aripii față a fost schimbat, tocmai pentru a genera mai multă apăsare la sol. Aripa spate a fost și ea modificată, tot din motive aerodinamice. Inginerii au adus modificări și podelei, care integrează acum o serie de "tuneluri" aerodinamice care cresc, la rândul lor, apăsarea aerodinamică.

ACELAȘI SISTEM DE PROPULSIE, DAR COMBUSTIBIL MAI "CURAT"

Sistemul de propulsie hibrid, cu motor de 1.6 litri turbo, rămâne neschimbat, dar va fi alimentat cu un combustibil mai "curat". Cantitatea de biocombustibil din amestecul carburant va crește de la 5.75%, cât este în prezent, la 10%.

De asemenea, inginerii au pus accentul mai mult pe siguranță, acesta fiind unul dintre motivele pentru care masa proprie a monopostului a crescut la 790 de kilograme (de la 725).

via Formula 1

Comentarii (26)

  • Marius
    Arata ca si mașinile din Indy de acu' câțiva ani, urate rău.
    13 6
  • Costel
    masa aprox similara defunctei Grupe C :-(

    3-4 secunde intarziere pe circuite care se parcurg in prezent in cca 80 de secunde :-((

    si inca un detaliu scabros care-mi repugna....
    ce cauta Ricciardo in prima linie din fotografii?!
    prim-planul trebuia oferit pilotilor performanti, cei care-au reusit sa obtina podium in acest sezon, Sebastian Vettel, Sainz, Gasly....
    4 23
  • totusi, care sunt marimile exact?

    sper ca ham nu-si pune de 25..
    9 1
  • Ce rost au aripile alea de deasupra rotilor fata: pentru ai obliga pe tehnicieni ca la montarea pneurilor sa o faca mai cu teama ca altfel le poate deteriora precum o fac azi unii piloti in depasiri cand ating aripa fata a adversarului?
    8 3
  • O porcarie.
    15 3
  • Daniel Popescu
    2021 British Grand Prix first practice result

    Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
    1 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’27.035 22
    2 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’27.814 0.779 25
    3 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’27.815 0.780 29
    4 16 Charles Leclerc Ferrari 1’27.828 0.793 25
    5 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’27.897 0.862 28
    6 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’27.923 0.888 24
    7 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’28.062 1.027 22
    8 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’28.163 1.128 24
    9 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’28.211 1.176 27
    10 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’28.415 1.380 23
    11 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’28.449 1.414 27
    12 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’28.600 1.565 27
    13 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’28.827 1.792 25
    14 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’28.873 1.838 22
    15 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’29.220 2.185 26
    16 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’29.227 2.192 26
    17 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’29.227 2.192 23
    18 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’29.597 2.562 20
    19 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’29.808 2.773 22
    20 63 George Russell Williams-Mercedes 1’29.857 2.822 27
    9 1
  • Daniel Popescu
    British GP qualifying result

    Cla Driver Chassis Time Gap
    1 Lewis Hamilton Mercedes 1'26.134
    2 Max Verstappen Red Bull 1'26.209 0.075
    3 Valtteri Bottas Mercedes 1'26.328 0.194
    4 Charles Leclerc Ferrari 1'26.828 0.694
    5 Sergio Perez Red Bull 1'26.844 0.710
    6 Lando Norris McLaren 1'26.897 0.763
    7 Daniel Ricciardo McLaren 1'26.899 0.765
    8 George Russell Williams 1'26.971 0.837
    9 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1'27.007 0.873
    10 Sebastian Vettel Aston Martin 1'27.179 1.045
    11 Fernando Alonso Alpine 1'27.245 1.111
    12 Pierre Gasly AlphaTauri 1'27.273 1.139
    13 Esteban Ocon Alpine 1'27.340 1.206
    14 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1'27.617 1.483
    15 Lance Stroll Aston Martin 1'27.665 1.531
    16 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1'28.043 1.909
    17 Kimi Raikkonen Alfa Romeo 1'28.062 1.928
    18 Nicholas Latifi Williams 1'28.254 2.120
    19 Mick Schumacher Haas 1'28.738 2.604
    20 Nikita Mazepin Haas 1'29.051 2.917
    2 1
  • Daniel Popescu
    2021 British Grand Prix second practice result

    Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
    1 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’29.902 23
    2 16 Charles Leclerc Ferrari 1’30.277 0.375 30
    3 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’30.507 0.605 29
    4 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’30.707 0.805 31
    5 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’30.800 0.898 27
    6 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’31.030 1.128 24
    7 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’31.034 1.132 23
    8 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’31.131 1.229 28
    9 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’31.180 1.278 27
    10 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’31.188 1.286 31
    11 63 George Russell Williams-Mercedes 1’31.237 1.335 24
    12 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’31.263 1.361 29
    13 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’31.289 1.387 27
    14 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’31.328 1.426 26
    15 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’31.337 1.435 30
    16 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’31.404 1.502 32
    17 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’31.593 1.691 34
    18 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’32.041 2.139 31
    19 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’32.474 2.572 31
    20 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’34.017 4.115 28
    2 0
  • darius
    cele mai rafinate monoposturi din istoria recenta a formulei 1!!!!
    2 4
  • darius
    cele mai rafinate monoposturi din istoria recenta a formulei 1!!!!
    1 4
  • Daniel Popescu
    Sprint qualifying result

    Position No. Driver Car
    1 33 Max Verstappen Red Bull-Honda
    2 44 Lewis Hamilton Mercedes
    3 77 Valtteri Bottas Mercedes
    4 16 Charles Leclerc Ferrari
    5 4 Lando Norris McLaren-Mercedes
    6 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes
    7 14 Fernando Alonso Alpine-Renault
    8 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes
    9 63 George Russell Williams-Mercedes
    10 31 Esteban Ocon Alpine-Renault
    11 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari
    12 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda
    13 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari
    14 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes
    15 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari
    16 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda
    17 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes
    18 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari
    19 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari
    20 11 Sergio Perez Red Bull-Honda
    2 1
  • Am urmărit noul sistem de calificări și nu prea ma încântă acum toată lumea ia puncte prefer vechiul sistem de calificări e de când sa inventat sportul cu motor. Nu sunt împotriva dar e chiar banal vineri te lupți pt poziția de sâmbătă alergi juma de ora ca și cum ar fi o cursa de duminica și duminica e adevărată cursa finala. Și știm cu toții ca cel care este pe o poziție bună sâmbăta rămâne pe acea poziție pana la capăt. Rar depășiri. Si alergi 30 min.. Sa speram ca se va renunță la acest sistem de calificări ca și piloții cer schimbarea pt ca e prea mult adică se și punctează sâmbăta și deja nu mai înțeleg care sunt punctele adevărate de clasament. Aștept sa fiu comentat de ce am scris criticat sau ce vor ei sa mai zică.
    4 0
  • Puncte de sprint sâmbăta primii 8 locuri plus cel mai rapid tur de circuit sâmbăta deci acel pilot care reușește aceste performante câștiga puncte și se face un alt sistem de puncte puncte de piloți puncte de sprint cursa deja e un shit mare. Cam multa abureala. Deh șefii de formula 1 cauta sa se facă remarcați prin penibilitate.
    1 1
  • Nu vad rostul la acest sprint. Doua sesiuni de antrenamente sunt suficiente pentru testat pneuri, reglat masina si ales cel mai bun tur din zecile facute pentru startul in cursa. Calificari de ce mai trebuie ?
    1 1
  • Dacă nu trecea de Hamilton la start, Max nu mai trecea deloc. Nu-l văd bine în cursa de astăzi, Mercedes are mașina o idee mai rapidă aici. În plus, îl pot juca din strategie, două Mercedesuri contra unui Red Bull, viață grea pentru Max. Mult lăudatul Perez pe nicăieri, câteva rezultate bune și pe urmă praf, nu-l ajută cu nimic pe Verstappen. După un start de sezon bunicel, a căzut la nivel de Albon. Măcar ăla era la 0,5 sec de Max în calificări și nu avea mașină atât de bună ca Perez. Ăsta a ajuns deja la o secundă ...
    Excelent Russell ! Dacă ajunge la Mercedes în 2022, mi-e teamă că Toto va trebui să apeleze la toate strategiile mai puțin ortodoxe din lume, ca să-l țină în spatele lui Hamilton.
    1 1
  • Daniel Popescu
    2021 British Grand Prix race result

    1 Lewis Hamilton Mercedes
    2 Charles Leclerc Ferrari 4.517s
    3 Valtteri Bottas Mercedes 11.125s
    4 Lando Norris McLaren 28.573s
    5 Daniel Ricciardo McLaren 42.624s
    6 Carlos Sainz Ferrari 43.454s
    7 Fernando Alonso Alpine 72.093s
    8 Lance Stroll Aston Martin 74.289s
    9 Esteban Ocon Alpine 76.162s
    10 Yuki Tsunoda AlphaTauri 82.065s
    11 Pierre Gasly AlphaTauri 85.327s
    12 George Russell Williams 90.245s
    13 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 1 LAP
    14 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing 1 LAP
    15 Nicholas Latifi Williams 1 LAP
    16 Sergio Perez Red Bull 1 LAP
    17 Nikita Mazepin Haas 1 LAP
    18 Mick Schumacher Haas 1 LAP
    Did not finish
    Vettel Aston Martin
    Verstappen Red Bull
    ----------------------------------------------------
    F1 drivers championship after the 2021 British Grand Prix
    Driver Total
    1 Max Verstappen 185
    2 Lewis Hamilton 177
    3 Lando Norris 113
    4 Valtteri Bottas 108
    5 Sergio Perez 104
    6 Charles Leclerc 80
    7 Carlos Sainz Jnr 68
    8 Daniel Ricciardo 50
    9 Pierre Gasly 39
    10 Sebastian Vettel 30
    11 Fernando Alonso 26
    12 Lance Stroll 18
    13 Esteban Ocon 14
    14 Yuki Tsunoda 10
    15 Kimi Raikkonen 1
    15 Antonio Giovinazzi 1
    17 George Russell 0
    17 Nicholas Latifi 0
    17 Mick Schumacher 0
    17 Nikita Mazepin 0
    ---------------------------------------------------
    F1 constructors championship after the 2021 British Grand Prix
    Team Total
    1 Red Bull 289
    2 Mercedes 285
    3 McLaren 163
    4 Ferrari 148
    5 AlphaTauri 49
    6 Aston Martin 48
    7 Alpine 40
    8 Alfa Romeo 2
    9 Haas 0
    9 Williams 0
    0 0
  • @DAV, dar când în minutele de "steag roșu" îl vedeam cu ochi de bufniță și bot de rață mergând prin fața camerelor cu umbrela în mână mai mult să-și ascundă privirea de vinovat...
    Două mesaje am pentru britanic:
    1-fără Verstappen pe circuit să nu considere cursa asta câștigată, indiferent că i s-au dat 10sec.penalizare
    2-pt.că vorbeam de penalizare, norocul lui că Perez nu a fost penalizat cu descalificare în urma conflictelor cu Leclerc în cealaltă cursă, că altfel Red Bull ar fi cerut și ei descalificarea britanicului.
    3 1
  • Cât despre cursă ... spectacol jalnic marca Toto, la diferența de performanță dintre mașini, puteau să-l depășească deja pe Leclerc imediat după reluare ! Dar de, după golănia de la început, trebuiau să-l "spele" pe specimen într-un fel sau altul, trebuiau să de-a impresia că individul a muncit pentru victorie ! Încă odată, jegos !
    17 9
  • Cristi
    Felicitari Vettel, cel din ............... primul rand din poza.
    5 0
  • @Dav,păi dacă ham e jegos s-au golan cum spui tu atunci max ce e.de cîte ori a bătut în retragere ham în luptă cu max anul ăsta?.astăzi ghinion,a dat peste unul mai căpcăun decît el și să văzut rezultatul.bine că nu e nimic grav.poate învață ceva din asta.
    4 4
  • Aurel Craciun
    @Dav
    Te așteptai la altceva de la BLM-ist? Nu uita cum a debutat el în formula 1. El este frustrat și acum de copilărie; plus că a luat toate defectele englezilor.
    7 2
  • Hamilton
    https://m.digisport.ro/f1/lewis-hamilton-taxat-dur-dupa-marele-premiu-al-marii-britanii-a-fost-o-manevra-murdara-si-a-bagat-rivalul-in-spital-1192187
    Cum în România se zice că elicopterul american ce-a aterizat forțat a avut ca motiv că s-a lovit de un munte de gunoaie, asemeni în MP al UK un pilotF1 a fost scos în decor în urma ciocnirii cu un gunoi.
    4 1
  • "Stimate"admine..
    De ce-mi ștergi comentariile de pe site-ul tău? Te deranjează acuzațiile făcute la adresa britanicului ce nu vin numai de la mine ci și din alte părți?
    Norocul lui că a concurat pe un circuit de la el acasă unde categoric erau mai mulți fani ai săi compatrioți. Dacă s-ar fi întâmplat într-o altă țară era huiduit de mai toată lumea!
    9 1
  • Orice ar fi gibonul si-a dat foc la valiza cu mad Max. Urmeaza Ungaria, unde chiar nu ai cum sa depasesti, in schimb sunt riscuri mari de acrosaje, iar Max nu uita asta nu e fetel.
    6 2
  • @Gică
    Amice, Max nu ți-a trimis niciodată BLM-istul în zidul de pneuri, la peste 300 km/h ! Diferență de educație, între una europeană și alta primită atârnând prin copaci cu banana-n mână ! Sau țopăind în jurul focului ! Sau fugind prin junglă, să nu-l pape leul !
    6 3
  • @Dav ,nu ai înțeles nimic din ce am spus ,doar anul ăsta în Italia ,Spania,în cursă de sprint de sîmbătă,duminică în primele 2 viraje Ham a luat piciorul din gaz să nu se acroșeze cu Max ,a dat Max vreun cm înapoi?. Ce repede uitați de golăniile lui Max cind îi lua victoria lui Leclerc ,și îi scotea pe alți de pe circuit,sau sărea la bătaie la Ocon atunci era ok?.Acum a văzut ce înseamnă să fii agresiv pe pistă de asta spuneam poate învață ceva din asta.Uite îți promit că la hungaroring am să îl aplaud pe Max care probabil va cîștiga cursă.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru