Red Bull şi Pirelli, implicate într-o controversă privind pneurile

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 29.08.2011
Red Bull Racing şi Pirelli se acuză reciproc de erodarea accelerată a pneurilor utilizate de Sebastian Vettel şi Mark Webber în Marele Premiu al Belgiei.

Orele premergătoare cursei de duminică de la Spa-Francorchamps au fost marcate de o controversă majoră în privinţa calităţii pneurilor oferite de Pirelli.

Red Bull Racing a solicitat o dispensă de la regulamentul care prevede utilizarea în primul stint al cursei a aceluiaşi set de pneuri folosit în calificări, susţinând că există un pericol privind securitatea piloţilor din cauza bucăţilor care se desprind din cauciucuri. Situaţia a fost complicată de faptul că orice modificare la setări sau pneuri ar fi implicat plecarea în cursă din pitlane.

"Trebuie să spun că a fost una dintre cele mai înfricoşătoare curse în care am fost implicat vreodată. A fost o decizie dificil de luat, iar la finalul cursei am răsuflat uşurat că ambii piloţi sunt în siguranţă. Cei de la Pirelli ne-au spus că [...] sunt îngrijoraţi de siguranţa pneurilor noastre, care ar putea suferi de deteriorări structurale şi că distrugerea pneurilor poate fi iminentă pe ambele monoposturi.

Ne-au recomandat o presiune mai mare pe fată, dar fără permisiunea FIA am fi încălcat regulamentul, aşa că ar fi trebuit să plecăm din pitlane", a declarat Adrian Newey, directorul tehnic al echipei Red Bull.

În replică, cei de la Pirelli susţin ca problemele au fost cauzate de inginerii Red Bull, întrucât aceştia au utilizat o curbură a profilului pneurilor cu patru grade peste limita recomandată de producătorul italian.

"Am fost puşi într-o postură nedreaptă care ar fi putut fi evitată. Echipele au posibilitatea de a începe din pitlane cu setări şi pneuri diferite. A fost o opţiune pe care Red Bull nu a ales-o, dar problema este că numele nostru este pe marginea pneurilor", a precizat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Acesta a adăugat că, în cazul în care FIA ar fi acceptat solicitarea Red Bull de a utiliza pneuri noi în cursă, atunci Pirelli ar fi fost acuzată că a ajutat echipa austriacă să câştige cursă.

"Până la urmă, ce facem? Facem o schimbare care creează un precedent şi o schimbare care ar fi văzută ca ajutor pentru o echipă, în special în contextul rezultatului final? Cred că astăzi m-aţi fi întrebat de ce am ajutat Red Bull să câştige cursa", a adăugat el.

Via | Autosport

Comentarii (2)

  • ......
    '' Pirelli susţin ca problemele au fost cauzate de inginerii Red Bull, întrucât aceştia au utilizat o curbură a profilului pneurilor cu patru grade peste limita recomandată de producătorul italian" ... clar mega plangaciosi ......
    9 7
  • Curbura profilului pneurilor
    Cand nu inteleg ceva intreb: ce reprezinta "au utilizat o curbura a pneurilor cu patru grade peste limita..." ? Nu reusesc sa inteleg despre ce curbura este vorba si cum poate fi modificata la montarea pneurilor sau la montarea rotilor!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru