Red Bull: "Vettel, depăşit de Ricciardo ca urmare a strategiilor diferite pentru pneuri"

de Daniel Popescu
Luni, 08.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing a explicat depăşirea efectuată de Daniel Ricciardo în faţa lui Sebastian Vettel la Monza prin strategiile diferite pentru pneuri, care l-au lăsat vulnerabil pe german în finalul cursei.

Esential 18 este turul in care Sebastian Vettel a intrat la boxe in Marele Premiu al Italiei
26 este turul in care Daniel Ricciardo a efectuat schimbul de pneuri
60 de puncte este diferenta dintre pilotii Red Bull in favoarea lui Daniel Ricciardo
Daniel Ricciardo a ocupat locul cinci în Marele Premiu al Italiei în ciuda unui debut modest în care a concurat în afara topului 10 până la efectuarea schimbului obligatoriu de pneuri.

Australianul a recuperat însă rapid teren în a doua parte a cursei şi a reuşit să-l depăşească inclusiv pe coechipierul Sebastian Vettel pentru a termina pe locul cinci.

Red Bull Racing a explicat însă situaţia prin strategiile diferite pentru pneuri: Vettel a efectuat schimbul de pneuri în turul 18 pentru a-şi crea un avantaj în faţa lui Kevin Magnussen şi Jenson Button, în timp ce Ricciardo a amânat oprirea până în turul 26.

Astfel, australianul a avut pneuri mai proaspete pe final şi a putut să treacă cu o uşurinţă dezarmantă de cvadruplul campion mondial.

"Am fost agresivi cu strategia lui Vettel şi l-am pus sub presiune în ultima parte a cursei pentru ca pneurile sale erau într-o stare proastă. Ricciardo a avut pneuri mult mai bune în acel stadiu, dar a fost imposibil să anticipăm asta când au fost efectuate cele două pitstopuri. Progresul lui Ricciardo în pluton a fost mult mai rapid decât ne asptetam, iar degradarea pneurilor lui Vettel a fost foarte ridicată pe final", a precizat şeful Christian Horner.

În urma rezultatelor de la Monza, Ricciardo rămâne pe locul trei cu 166 de puncte, în timp ce Vettel este pe şase cu 106 puncte. Germanul a fost vizibil afectat de faptul că a terminat o nouă cursă în spatele coechipierului său, însă nu crede că putea obţine o performanţă mai bună.

"Cred că am făcut tot ce puteam. Nu am fost capabil să gestionăm pneurile hard aşa cum am fi vrut.

În termeni de strategie am vrut să le luăm faţa celor de la McLaren, aşa că am adoptat o strategie agresivă cu un pitstop timpuriu, dar pneurile au început să cedeze în ultima parte a stintului", a precizat cadruplul campion mondial.

Via ESPNF1, SkySports

Comentarii (3)

  • Asta a fost evident, problema a fost ca el nu a putut s-o taie in fata asa cum o facea in 2013.
    17 1
  • GrosJan
    da, foarte posibil. Din pacate in ultimul timp cu pneuri DRS si strategii nu mai vezi o depasire "pe bune" ci doar dintr-un avantaj momentan. Oricum, cu acest regulament tehnic, Ricci e mai bun ca Vettel.

    Ia priviti aici "setare":

    http://www.youtube.com/watch?v=M_dfe2Ct40M

    Dupa ce si-a indoit (indoita bine, aproape rupta) aripa fata, tipul a fost mai rapid si a facut si o gramada de depasiri ... wtf
    6 0
  • mobius
    Din traducerea comentariului sefului echipei, Christian Horner, rezulta clar ca ei nu au vrut ca Ricciardo sa treaca in fata lui Vettel, dar nu le-a iesit (inca o data bravo Ricciardo). Daca este asa este chiar rusinos, dar nu ma mira, pentru ca nu uit ce i-a facut echipa lui Webber in anii de glorie ai campionului de carton. Nu ma mira nici faptul ca asemenea practici sunt agreeate de multi din cei care posteaza pe blog.
    3 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru