Scandalul aripilor flexibile a reizbucnit în Japonia

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 09.10.2010
Controversele privind utilizarea de către Red Bull a unor aripi faţă mai flexibile decât o permite regulamentul au reizbucnit la Suzuka.

O serie de fotografii publicate pe internet şi imaginile video surprinse în timpul celor două sesiuni de antrenamente libere de vineri de la Suzuka sugerează că Red Bull Racing continuă să beneficieze de aripi faţă foarte apropiate de sol, în ciuda faptului că FIA a înăsprit testele.

Controversele au încetat după Marele Premiu al Italiei, când monoposturile Red Bull şi Ferrari au trecut de testele de flexibilitate, însă noile fotografii l-au determinat pe Ross Brawn, şeful echipei Mercedes GP, să sugereze implementarea unor noi teste de acest gen.

"Nu cred că ar trebui să descriem (n.r - această situaţie) ca suspicioasă. Dificultatea este cu acele teste pe care oamenii le trec, iar dacă echipele şi FIA simt că lucrurile nu sunt corecte, atunci trebuie să schimbăm testele. (n.r - Aripa faţă a celor de la Red Bull) rulează destul de aproape de sol în acest weekend, dar asta face parte din joc, iar ei joacă mai bine decât o parte dintre noi", a declarat britanicul.

McLaren Mercedes a fost una dintre echipele cele mai vehemente la adresa aripilor faţă utilizate de Ferrari şi, mai ales, Red Bull, însă şeful Martin Whitmarsh a evitat să intre din nou în polemică pe acest subiect, după numeroasele probleme pe care le-a avut echipa în acest weekend.

"Sincer să fiu, avem un weekend destul de aglomerat.

Mi s-a spus, dar personal nu am văzut (n.r - pozele) şi ne vom concetra pe ceea ce facem aici. Mai multe echipe mi-au arătat câte ceva şi sunt sigur că dacă au obţinut acele informaţii pot merge mai departe singure", a precizat britanicul.

Până în prezent, monopostul Red Bull Racing a trecut toate testele impuse de FIA privind flexibilitatea aripilor faţă.

Via | Autosport

Comentarii (4)

  • ....
    La urma urmei hotul neprins e negustor cinstit!!....
    7 2
  • F1-zone
    La urma urmei e inginerie.
    16 1
  • Niculae
    @Red Bull in calificari au rupt, 1 si 2... Sa vedem daca vor confirma si in cursa :) Massa a mers mai prost dar Red Bull au pus piciorul in prag oricum :))))
    0 2
  • @F1-Zone
    In F1, totul este inginerie....cel mai mic part de pe un monopost, este o adevarata capodopera inginereasca, ceea ce pe mine ca si inginer ma face sa admir inginerii echipelor implicate in F1, acest lucru fiind unul din lucrurile importante pentru care urmaresc cu ardoare F1.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru