Vettel: "Mercedes a avut două autobuze argintii în cursă"

de Daniel Popescu
Luni, 27.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel este mulţumit de locul doi obţinut în cursa de la Monaco, însă consideră că Mercedes a concurat cu "două autobuze" prin prisma ritmului lent.

De fiecare dată când am încercat să mă apropii au reacţionat. Şi-au permis să meargă încet.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
Sebastian Vettel a devenit duminică cel mai tânăr pilot din istoria Formulei 1 care ajunge la pragul de 50 de podiumuri, iar pilotul echipei Red Bull Racing este mulţumit de locul doi obţinut pe pistă în condiţiile în care nu a avut nicio oportunitate să-l depăşească pe învingătorul Nico Rosberg.

În plus, el a admis că a avut noroc să-l depăşească pe Lewis Hamilton după prima şi ceea ce avea să devină singura oprire la boxe de pe parcursul cursei. Totuşi, el a caracterizat monoposturile Mercedes ca fiind "două autobuze argintii" pentru ritmul lent de pe parcursul primelor tururi. 

"De obicei te aştepţi la două săgeţi argintii în faţă, dar duminică au fost două autobuze care mergeau în ritm de croazieră, cel puţin în primele tururi. Dar strategia lor a fost clară şi au făcut o treabă foarte bună. Cei de la Mercedes au făcut ce a funcţionat cel mai bine pentru ei.

Mergeau încet pentru a încerca o strategie cu o singură oprire."

"Trebuie să fiu fair-play, erau la conducere şi a fost foarte dificil să depăşim. De fiecare dată când am încercat să mă apropii au reacţionat. Şi-au permis să meargă încet. În plus, am fost foarte norocoşi din punct de vedere al strategiei. Echipa a făcut o treabă grozavă pentru a-l depăşi pe Hamilton, aşa că pot fi mulţumit de rezultat", a declarat el.

În general doar am pilotat în cerc pentru a proteja pneurile şi am aşteptat steagul cu pătratele.

Mark Webber
Pilot Red Bull
Podiumul a fost completat de coechipierul său Mark Webber, care a evidenţiat încă o dată că gestionarea pneurilor a fost principalul obiectiv în cursă.

"Practic, am salvat pneurile pentru a face ca strategia cu o oprire la boxe să funcţioneze. Toţi piloţii a trebuit să aibă grijă de monoposturi cu agresivitate. În general doar am pilotat în cerc pentru a proteja pneurile şi am aşteptat steagul cu pătratele", a precizat australianul. 

Via Reuters

Comentarii (12)

  • Pai daca nu putea si ei mai mult asta e ritmul lor...sincer nu cred ca i-au ajutat prea mult acele teste....apa de ploaie.La Montreal si Silvestone va fi alta poveste,nu prind astia de la Mercedes nici locul 5...cei 3 campioni vor fi in fata,asta daca totul decurge fara incidente sau alt pilot kamikaze vrea sa intre in istorie... :)
    20 3
  • Merita felicitati pentru victorie cei de la Mercedes
    Pe de alta parte, Vettel nu are dreptate, deoarece el intotdeauna a fost in spatele celor de la Mercedes la minim 2 secunde.
    Cat despre Alonso, desi pe el il simpatizez cel mai mult, ieri a fost extrem de slab, si nu are nici o scuza (depasirile lui Sutil si Perez efectuate in dauna lui spun totul)
    18 12
  • Daca erau 2 autobuze de ce nu i-ai depasit? Unii piloti au reusit sa depaseasca ieri
    20 5
  • Rosberg fan
    Vorbeste prostii! Dupa ce a fost depasit la boxe Hamilton avut un autobuz Red Bull in fata de care n-a putut sa treaca! Rosberg a pilotat inteligent fara sa forteze, Vetel nu reusea sa se apropie de Rosberg fara ca acesta sa raspunda! Deci, chiar nu stiu care era cu autobuzu. In calificari stiu sigur cine NU era in autobbuz.
    17 3
  • Fan F1
    Este cel putin stupid sa spui ca unii piloti au depasit ieri, mai ales daca ne gandim la consecintele acelor depasiri, dupa primele atacuri ale lui Perez, Button l-a lasat sa treaca, Alonso a primit "cadou" o penalizare pentru ca nu i-a busit masina prostului Perez, iar Raikkonen a primit doua 'cadouri", aripa fata un pic busita si o trecere pe la boxe plina de dragoste. Daca Raikkonen si Alonso nu erau in campionat in spatele lui Vettel si erau pe undeva pe la mijloc, il buseau pe Perez cu prima ocazie, dar deh prostul trebuie sa fie prost pana la capat, iar faptul ca a abandonat a fost doar o recompensa asa de bonus la reincarcare. Dupa care prostul, cica credea ca Kimi o sa-l lase sa treaca, pentru ca el cica i-a lasat destul spatiu lui Alonso... really? Adica haide sunt prost, am stricat cursa altor piloti si am abandonat... dar dupa aia imi dau si cu parerea? Macar daca era destept tacea si shit happens, aia a fost cursa.

    Ce mare smecherie sa ai un McLaren la 80 de puncte de echipele serioase si sa le strici altor piloti cursa, ca pe final sa abandonezi in "glorie", simplu tata, nu trebuie nici creier si nici instincte si multa prostie la kg.
    17 4
  • Cred ca rbr au avut viteza necesara sa depaseasca, (vettel a facut in penultimul tur 1:16:599 ceva de genu iar restu inclusiv rosberg faceau in jur de 1:18:00) insa probabil a fost teama de abandon. Mi se pare ca, atunci pe final intervenise chiar horner si i-a spus s-o lase mai moale cu fastest lap-ul ca nu primeste puncte bonus. (a fost amuzanta faza)
    Oricum, autobuze sau nu si-au facut treaba, strategia primeaza.
    9 3
  • Fan intradevar depasirile lui Perez au fost foarte periculoase dar depasirile lui Sutil si Button au fost corecte si sigure asupra lui Alonso
    14 0
  • JugaruGabi
    Domnule Fan F1, si Sutil a depasit in Monaco si a facut-o cu simt de raspundere, fara sa cauzeze niciun fel de probleme pe traseu. Putea sa o faca si Vettel.
    6 3
  • Victor
    Va contrati degeaba. Alonso a spus, au spus-o si altii ca Mercedes sunt favoriti la Monaco. Cine pleaca din grila primul are 90% sanse la victorie. Doar startul sau probleme de safety car, defectiuni la masina ii mai puteau opri. Dar n-a fost cazul. Bravo lor, au fructificat viteza pe un singur tur. Dar cu o floare nu se face primavara.
    7 0
  • Pai daca erau autobuze dc nu lea depasit defapt fair-play de la Sebastian Vettel iel este cel mai rapid el este cel mai bun toate echipele fura Red Bull este cea mai cinstita dc nu la depasit pe Niko daca era asa bun credea ca asta este Mark Webber sa ii dea cadou primul loc se va termina si cu Sebica Vettel nu stie sa piarda
    7 3
  • stefan
    Vettel a fost nevoit sa mearga incet si sa stea la 2 sec de rosberg pentru a ni-si distruge cauciucurile. Daca Rosberg mergea mai tare la inceput si distanta intre ei si cei din misjlocul clasamentului se marea, Vettel putea opri mai rapid decat Rosberg, intra inapoi intr=o zona libera si facea niste tururi foarte rapide si trecea in fata lui. Daca oprea atunci el intra in mijlocul bataliilor si mai mult pierdeau. Planul era 2 opriri dar ritmul i-a obligat sa nu forteze si sa mearga la o oprire,Rosberg si Hamilton stiau acest lucru si au mers incet pentru a nu fi distante mari intre piloti. La inceput Maldonado si Van de Garde areau cu 2 sec mai rapizi decat Rosberg. Au jucat iteligent cei de la Mercedes, bravo lor.
    8 4
  • A fost Monte Carlo. Gata. Urmeaza circuitele adevarate pt masinutele de F1. Acolo nu mai tine cu trenuletzele!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru