Vettel rămâne precaut: "Totul începe de la zero în cursă"

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 16.04.2011
Sebastian Vettel rămâne precaut în privinţa şanselor la victorie în China în ciuda dominaţiei din calificări. În schimb, Mark Webber este frustrat de ratarea accesului în Q2.

Sebastian Vettel a obţinut sâmbătă al patrulea pole position consecutiv (incluzându-l pe cel din Abu Dhabi din 2010) şi este favorit să convertească rezultatul într-o victorie, aşa cum a făcut şi în precedentele trei Mari Premii.

Cu toate acestea, germanul insistă că totul va începe de la zero în cursa de duminică de la Shanghai.

"Nu este uşor. Totul începe de la zero, dar oamenii tind să uite asta. Evident, am reuşit din nou, dar încerc să-mi reamintesc de fiecare dată că este dificil. Trebuie să mergem pas cu pas şi totul începe din nou de la zero. Astăzi am făcut încă o dată o treabă bună, dar mâine diferenţa este de opt metri (n.r - distanţa de la Vettel la principalii rivali de pe grilă). Mâine vom încerca să câştigăm câteva puncte, dar va fi o cursă lungă", a declarat el.

La popul opus, Mark Webber a terminat doar pe locul 18 după ce nu a putut utiliza sistemul KERS şi a optat pentru un set de pneuri hard în ultimul tur rapid, deşi cauciucurile soft i-ar fi oferit un timp mai bun.

Pilotul Red Bull nu a ezitat însă să arunce câteva săgeţi în direcţia propriei sale echipe, însă a evitat să intre în detalii.

"O zi foarte frustrantă. Am făcut un singur tur în ultima sesiune de antrenamente, am fost prinşi în Q1 cu primul set de pneuri şi nu am fost suficient de rapizi. Avem câteva 'plăcute' care se învârt în spatele scenei şi am plătit preţul suprem pentru asta", a precizat el pentru BBC.

Şeful Christian Horner a dezvăluit că decizia de a-l trimite pe Webber cu pneuri hard a aparţinut echipei şi ca rezultatul modest al australianul are drept cauză faptul că setul de cauciucuri nu a rulat la temperatura potrivită.

"Am crezut că va avea o performanţă suficient de bună cu pneurile hard. A fost decizia echipei, pentru că ni s-a părut că un nou set de pneuri hard va fi mai mult decât suficient având în vedere performanta din antrenamente, chiar dacă Webber a ieşit foarte puţin pe circuit. Dar pneurile nu au fost la temperatura optimă şi turul a fost compromis.

A avut ghinion în acest weekend, dar sunt sigur că poate avea o cursă foarte bună de acolo", a precizat Horner.

Comentarii (11)

  • RBRsecret
    Incepe sa-mi fie antipatic Vettel, pentru ca e favorizat de echipa. E prea mare distanta intre ei (Vett Webb)... cind te gindesti ca anul trec Webber se batea cu el iar acum brusc apare o distanta intre ei.. Sigur fac ceva in monopostul lui Webb. Cit va mai fi la echipa asta nu mai are parte de zile cu soare Webb.
    16 9
  • Alta smekerie, posibil strategica
    Faptul ca i-au dat alta strategie lui Weber inseamna ca RBR sunt foarte siguri pe ei ;i inca de anul trecut - de fapt - Vetel a fost pilotul nr. 1
    10 1
  • matematica lui Vettel
    "Totul" incepe de la acei 8m pe care ii are in fata, nu de la zero.Cand domini de maniera asta nu mai apelezi la falsa modestie.Esti bun, pilot-echipa, du-te inainte. Cu Webber, daca a fost decizia echipei sa-l scoata pe hard atunci lucrurile se limpezesc.E adevarat ca si Vettel s-a calificat in Q2 tot cu hard insa Webber avea problema(perpetua se vede) la kers.Sa fie oare de vina faptul ca Webber este singurul pilot care il poate invinge in acest an pe Vettel avand acelasi material de concurs?In fine, aproape acelasi..
    11 3
  • @Bishuc
    In Q1 au avut aceeasi strategie. Doar ca Webber iesind mai tarziu n-a apucat sa-si aduca in temperatura pneurile si nu avea nici plusul dat de kers.Echipa a evaluat situatia dar nu a schimbat nimic.Era evident ca nu va scoate timp de calificare in Q2.
    7 2
  • Hombre
    Sebastian Vettel
    Seb este mult mai bun decat Mark, am vazut si paperea lui "nu ma domina doar pe mine domina campionatul". Setarile la masini nu difera f mult, nu ar conveni echipei sa aibe doi poli, interesul este acela de a acumula cat mai mute pcte. parerea mea..:)
    11 4
  • masina de experimente..
    ba Hombre! dar poate il folosesc pe Webb ca un pilot pu incercari, experimente care aduc sau nu echipei rezultat..
    4 3
  • @mad79
    Buna observatia. Daor, in opinia mea, Vetel (foarte talentat) este si a fost pilotul Nr. 1 la RBR
    7 0
  • Vettel invata ce-i aia modestie.Ma tem ca o sa devina penibil,la un moment dat.
    6 3
  • nicio falsa modestie, doar precautie
    ba da nu va e jena sa tot dati vina pe vettel ? el conduce si o face f bine. webber isi seteaza singur monopostul ... voi chiar credeti ca cineva din echipa si-ar risca meseria sau ar vrea sa expuna RBR unui scandal atat de mare incat sa saboteze masina lui webber ?? si asta ar da cu atat mai rau cu cat anul trecut au facut atata caz cu neimplicarea intre piloti si pana la urma a dat roade de minune pt marketing ....si cu modestia ... vettel doar incearca sa se tina pe sine concentrat si sa nu adoarma la volan crezandu-se castigator cum a facut in ungaria in 2010 ....faptul ca o spune public e pt ca e tot timpul cu presa dupa el ... el stie mai bine ce a patit anul trecut si de aia nu vrea sa se mai lase dus de val .... CHILL PEOPLE !!
    6 5
  • ovidiu150882
    sa plece schumacher
    asa cum ne asteptam vettel a facut o demonstratie de forta si a luat inca un pole, a fost ceva natural pt cei de la redbull care sunt intr-o liga a lor.
    dominatie lui vettel imi aduce aminte de dominatia lui schumacher care in perioada 2000 - 2004 a dominat copios mai ales in sezoanele 2002 si 2004.
    din pacate astazi este umbra campionului de altadata si parerea mea ca a facut cea mai mare greseala cand a revenit in formula 1, probabil acest sezon va fi ultimul pt el, la sf anului probabil va fi licentiat de mercedes gp si inlocuit cu un pilot tanar si rapid.
    schumacher demonstreaza ca nu a fost niciodata un talent iesit din comun precum senna care facea minuni cu masini slabe ci doar a avut noroc de masini f bune intr-o perioada fara prea multi adversari de nivelul lui.
    pt mine cel mai bun pilot din toate timpurile ramane senna iar schumacher doar un pilot talentat care a avut parte de masini f bune, adversari slabi si locotenenti obedienti precum barrichello si irvine .
    4 8
  • Schumacher si ovidiu150882
    Probabil ca tu nu tea-i uitat la F1 in perioada 1992-2006 ci la Muppets Show. Pt cultura ta generala incearca sa vizionezi sau sa citesti despre urmatoarele curse:Spa 1992, Estoril 1993, Interlagos1994, Barcelona1994, Spa1995, Nurburgring1995, Barcelona1996, Monaco1997, Spa1997, Hungaroring1999, Sepang1999, Sepang2001,Montreal 2003, Magny-Cours2004, Shanghai2006, Interlagos2006.Fanaticii fani Senna pt care alt pilot nu mai exista sunt asemanatori cu fanii Steaua, Dinamo, Rapid din camiopnatul nostru de 2 bani.Nu mai reiau aici faptul ca Senna a iesit campion doar cand a vut la dispozitie cea mai buna masina, sau faptul ca Schumacher s-a dovedit mai bun ca el in 1994 pana la Imola(vezi cursa din Brazilia), iar in 1992, in primul sezon complet in F1, Schumacher a terminat pe 3 la general iar Senna pe 4.Ambii au fost piloti exceptionali, iar Schumacher este acum cam in situatia in care s-au aflat imediat dupa al doilea razboi mondial, fostii asi ai volanului din perioada interbelica Caracciola, Varzi si Fagioli-"old racing horses from another era" ca sa citez un istoric al curselor auto.Pur si simplu locul sau nu mai e printre cei actuali, cu toate ca nu trebuia sa se retraga in 2006, cand era inca cel mai bun din lume
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru