Vettel susţine că se aştepta să termine pe podium

de Daniel Popescu
Luni, 05.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel afirmă că anticipa o clasare pe podium în Abu Dhabi, în ciuda faptului că a plecat din pitlane în urma excluderii din calificări.

Sebastian Vettel a reuşit să păstreze un avans de 10 puncte în clasamentul general în faţa lui Fernando Alonso după ce a încheiat pe podium cursa din Abu Dhabi.

Plecat din pitlane în urma excluderii din calificări pentru eşecul de a furniza o probă de combustibil de un litru, pilotul echipei Red Bull a reuşit să ajungă pe poziţiile fruntaşe de două ori, prima oară fiind nevoit să intre la boxe pentru a schimba aripa faţă deteriorată în două incidente separate. În ciuda cursei pline de peripeţii, germanul afirmă însă că anticipa faptul că va urca pe podium.

"Sincer să fiu, mă aşteptam (n.r - să fiu pe podium), chiar dacă după primele tururi acest obiectiv părea mai greu de îndeplinit. Am avut un start dezordonat, am vrut să depăşesc rapid monoposturile şi am deteriorat aripa fată, iar sub Safety car am făcut o mică greşeală cu Daniel Ricciardo pentru că a frânat pe linia dreaptă şi aproape ne-am atins", a precizat el.

Urmareste Automarket
El a admis că cel mai dificil moment al cursei a fost depăşirea lui Jenson Button pentru locul trei în finalul cursei.

"Am avut o cursă fantastică, Safety car-ul m-a ajutat pe ici, pe colo, iar la final am avut o luptă frumoasă cu Button, care a fost dificil de depăşit.

M-am aşteptat să am o viaţă mai uşoară prin depăşirea piloţilor din spatele plutonului, dar am reuşit să trec. A fost un Mare Premiu incitant şi este foarte frumos să stau pe podium", a adăugat el.

La rândul său, şeful Christian Horner a dezvăluit că Vettel l-a asigurat că va ajunge pe podium chiar şi înaintea cursei, deşi speranţele echipei vizau o simplă clasare în puncte.

"Cred că a fost una dintre cele mai bune curse din cariera lui. A fost fenomenal să meargă din pitlane până pe podium. Sâmbăta m-am gândit că, dacă putem intra în top 10 pentru că nu este uşor să depăşeşti aici, poate putem obţine un loc opt sau nouă. Dar am fost să-l văd pe Sebastian înainte de cursă şi mi-a spus că mă va vedea pe podium. Era absolut convins că va putea obţine un rezultat grozav", a precizat el.

Comentarii (15)

  • probabil a vorbit cu cei de la mclaren sa-l ajute astfel stia ca Button il va lasa sa treaca ca trenul ir pe Hamilton il va lovi pentru a mia oara ghinionul.Vettel e atat de prost incat scoate numai aberatii pe gura.A prins podiumul printr-un noroc teribil caci altfel nici in top 10 nu era
    18 30
  • daniboy
    E atat de usor sa arunci acuze cand stai pe un fotoliu si te uiti la F1!
    L-au ajutat SC-urile? Primul, nu prea. Intr-adevar, greseala lui ca a lovit acel semnalizator de polistiren si a trebuit sa intre la boxe. Dar cu 40 de tururi inainte de final era pe locul 21/21. Deci... noroc teribil? N-as zice. Mar are de invatat? Categoric. Dar sa spui ca e "prost" inseamna... sa minimizezi eforturile si reusitele celorlalti piloti care se bat pentru victorii in F1. "Cine se aseamana se aduna". Ar trebui sa le acordam mai mult respect acestor gentlemen drivers (cu personalitatile lor care sunt transpuse de multe ori si in stiul de pilotaj).
    29 7
  • Ca sa-ti invingi adversarul trebuie sa-l inspaimanti si sa-l faci sa-si piarda increderea in el. Asta si incearca el acum sa faca: sa-l inspaimante pe Alonso afirmand ca era convins ca va realiza o asa performanta fiindca stie ce "puteri"(adica masina) are.
    18 8
  • Daca Hamilton nu abandona si daca nu facea Perez acea prostie Vettel nu era in primii 4 chiar daca facea cursa vietii.In Japonia deasemenea abandonul lui Lewis ia oferit victoria increzutului pe tava si ce sa mai vorbim de Belgia unde Grosjean a curatat pista de vreo 5 piloti din fata marelui campion de plastic
    16 21
  • In turul 20 cu 35 de ture inainte de final, dupa iesirea primului SC Vettel era la 25,161 secunde de liderul cursei Hamilton. Turul 20 e cel in care i-a cedat motorul lui Lewis. Vettel era pe pneuri soft noi noute iar fata lui erau piloti care urmau sa mai faca un schimb de pneuri si sa treaca pe compozitia medie care confera un deficit de cca 1 secunda pe tur fata de pneurile soft. Cei din fata lui aeau deja pneurile soft pe masina de 20 de ture. Aici s-a facut diferenta. Echipa RBR a schimbat strategia din mers si le-a iesit totul perfect.
    Fara primul SC si reactia pefecta a RBR nu vad cum ajungea Vettel pe podium.
    17 14
  • Vettel e adevaratul campion mondial, va castiga si de anul acesta, ceilanti sunt apa de ploaie, umpluturi, mai ales plangaciosul de hamilton care e doar un distrus
    I LOVE YOU Vettel, KISS
    14 11
  • Vettel a castigat si va castiga multe curse si campionate de acum incolo asa ca sincer imi este mila de fanii celorlalti piloti pt.ca nu vor sa realizeze cu cine au furca.Sfatul meu este sa va impacati cu situatia(realitatea) si sa va bucurati de F1.Este un pilot de calibrul lui Senna sau Schumi,este singurul de acest fel din grila.Da,este necopt dar are o scuza si anume varsta.CIAO
    16 7
  • @marius_kiji:Probabil ca ai dreptate,dar seria asta nu va tine foarte mult!R&B e o echipa puternica si cel mai probabil se va mentine cel putin la fel de puternica si anul viitor.Vettel e din ce in ce mai bun,dar nu cred ca sa o tina intr-una pe locul 1 la sfarsit de sezon;nu de alta dar mai sunt si alti piloti geniali in F1 nu numai el.
    8 6
  • jul1974
    Eu cred ca s-ar cuveni cateva precizari:
    1. Primul SC l-a ajutat zic eu destul de mult avea aripa deteriorata si nu stiu cat mai putea merge cu ea asa, intrand SC a fost momentul perfect sa schimbe nasul si cauciucurile medium cu soft nemaipierzand prea mult timp intrucat se rula la relanty;
    2. Al 2 SC cred eu ca l-a facut sa se apropie enorm de concurentii din fata care doar ce au schimbat cu pneuri medium si rulau astfel pana la final insa fiind nevoiti sa nu poata rula la maxim, vetel trebuind sa mai faca o oprire asfel ca nu a pierdut timp deloc ba chiar a castigat;
    3. Probabil si primul incident l-a avantajat avand in vedere ca atat Hulk cat si Rosberg erau in fata si mai era necesar sa depaseasca 2 piloti relativ buni cu masini acceptabile;
    4. Al 2 -lea incident l-a avantajat si mai mult intrucat au fosta dati la o parte 4 piloti rapizi pe care nu a mai fost nevioe sa ii depaseasca la care se mai adauga si incercarile de depasire de tip kamikaze ale lui Weber cu Massa si Perez parca, tragand astfel o linie s-au scos din cursa cel putin 5 piloti buni care ar fi pus reale probleme in a fii depasiti fapt ce l-ar fii intarziat extrem de mult asta insemnad dupa aprecierea mea maxim locul 6-7 iar daca nu abandona si Hammilton era cam de locul 7-8, si el vine si spune ca se astepta sa fie pe podium, era practic imposibil in conditii normale si daca ar fii depasit tot find in fata lui pilotii din al doilea acrosaj tot nu ar mai fi fost in stare sa il atace pe Botton si daca nu abandona Hamilton ar fii terminat maxim pe locul 5 si alonso pe 3, dar se pare ca este cel mai norocos de pe grila de departe;
    Bafta tuturor in continuare sunt extrem de interesante ultimele 2 curse prima este o necunoscuta iar in Brazilia eu cred ca sunt avantajati McLaren Si Ferarri circuitul fiind unul cu linii de viteza fara sicane rapide
    6 3
  • andrey_1293
    jul1974 - referitor la commentul tau, in mare parte este ok. Dar parerea mea, legata de cele doua safety car-uri si primele 2 puncte din commentul tau este alta. In primul rand Vettel si-a deteriorat aripa fata intr-un duel cu Senna, asta fiind undeva inainte cu cateva tururi de incidentul cu placa de polistiren. De la boxe i se spunea ca se vor uita in continuare la aripa dar pana in acel moment parea totul ok. A intrat safety car-ul si a ales perfect momentul pentru pit stop si pt o aripa noua. Iar a doua intrare a SC pe pista intradevar l-a ajutat enorm dar un important rol l-a jucat echipa. Sa faci o strategie din mers si sa iti iasa in felul acesta inseamna ceva. Sa-l punem pe Alonso in locul lui Vettel pentru ca el este combatantul la titlu. Cu "extraordinarul" strateg Domenicalli, probabil Alonso, in aceeasi situatie, nu cred ca ar fi facut mare lucru. Ganditiva la cate curse si puncte a pierdut Fernando pe mana strategiei dezastruoase a echipei. Domenicalli nu are fata de Ferrari in momentul actual, iar pana acum, asta face diferenta intre Red Bull si Ferrari. La piloti, cele doua echipe stau cam egal, Vettel este mai tanar si mai in vana dar Fernando are experienta anilor trecuti. Webber este usor peste Massa dar Red Bull face legea la capitolul inovatii si strategie, respectiv Newey si Domenicalli.
    6 1
  • andrey_1293
    respectiv Newey si Horner*
    5 0
  • la aceasta cursa SC a plecat de la boxele RBR-CA SA MURITI VOI DE NECAZ FERRARISTILOR
    8 4
  • Bun, dupa ce am revazut cursa putem trage cateva concluzii:
    In turul 20 cu 35 de ture inainte de final, dupa iesirea primului SC Vettel era la +25,161 secunde de liderul cursei Hamilton. Turul 20 e cel in care i-a cedat motorul lui Lewis. Vettel era pe pneuri soft noi noute iar in fata lui erau piloti care urmau sa mai faca un schimb de pneuri si sa treaca pe compozitia medie care confera un deficit de cca 1 secunda pe tur fata de pneurile soft. Cei din fata lui aveau deja pneurile soft pe masina de 20 de ture. Aici s-a facut diferenta.
    Vettel revine intr-adevar pe locul 21 dar in fata sa toti pilotii trebuie sa mai treaca o data pe la boxe, iar avantajul major a fost ca toti cei 20 din fata lui erau bara in bara datorita SC. Echipa RBR a schimbat strategia din mers si le-a iesit totul perfect.
    Fara primul SC si reactia pefecta a RBR nu vad cum ajungea Vettel pe podium.
    La intrarea celui de-al doilea SC Vettel e pe locul 4 la +24,687 secunde de Kimi si la +14,422 secunde de locul trei ocupat de Jenson. Vettel tocmai si-a schimbat pneurile si are din nou softuri noi noute iar cei din fata lui sint pe medium de 9-11 ture si mai au de parcurs cu ele 16 ture. Avand in vedere ca mai erau doar 16 ture ca Seb sa-l ajunga din urma si sa-l depaseasca pe Jenson trebuia sa faca 16 ture cu cca o secunda mai rapide pe tur. Ar fi fost posibil ? Da, poate. Dar nu vom afla asta niciodata :)
    Concluzie: ambele SC l-au ajutat pe Vettel sa castige pozitii fata de alti piloti. Strategia celor de la RBR a fost impecabila, lor li se datoreaza in mare parte pozitia pe podium insa si Vettel a mers bine. Putea Vettel sa ajunga pe podium fara cele doua SC ? Cred ca ipoteza este exclusa vazand ritmul de cursa al lui Mark care pe un tur era la fel de rapid ca si Seb! Asta cu "stiam ca o sa ajung pe podium" e o cioaca. Il contrazic desfasurarea concursului.Cine nu crede ceea ce am scris mai sus il rog sa revada cursa si momentele pe care le-am relatat mai sus.
    4 7
  • Strategia Red Bull a fost impecabila,iar executia lui Vettel a fost MAGISTRALA !
    6 2
  • jul1974
    Sunt in mare parte de acor cu comentariile anterioare, eu remarcand si inn anii anteriori ca Ferarri a pierdut tilul pentru Alonso anul trecut pe strategie, Massa a pierdut in 2008 tot cu o strategie defectuoasa, in 2008 in special datorita faptului ca il considerau pe Kimi favoritul echipei si il favorizau, o sa mai consume ceva gaz Ferarri pana vor mai avea un strateg cum a fost J. Todd, e drept in acea era era cu totul altfel o cursa daca am mai avea realimentari, schimburi de pneuri la liber si orice fel de specificatie atunci ar fi intradevar spectacol dsr se pare ca au apus acele vremuri. Acum revenind la comentariile anterioare nu neg strategia impecabila a celor de la RBR, dar, daca nu ar fi fost primul SC cat se preconiza ca pierdea Vetel la boxe cu schimbarea nasului in plus fata de o oprire normala? 10-14 sec poate, monoposturile fruntase ruland la maxim, cat ar mai fii pierdut Vetel daca nu ar fi facut Mark curatenie in fata lui(Massa, Perez, etc) cat ar fii reusit Vetel sa se apropie de podium daca nu ar fi fost al 2-lea SC , eu mentin paererea ca ar fi ajuns maxim pe un loc 7-8, prin asta, repet nu contest strategia impecabila a celor de la RBR, dar nici sa il ridic in slavi pe Vetel in cursa asta avand in vedere ce depasiri a facut, pe cine a depasit de fapt: 2 masino HRT, 2masini Marussia, 2 masini Caterham, 2 masini Toro Rosso, pe Senna, Button cu mare sansa si cred ca atat restul find intradevar depasiti prin strategie, referitor la Button nu sunt sigur dar inclin sa cred ca a ratat o treapta de viteza in ultimele tururi parca se distanta-se la o sec. fata de vettelcraed ca nici nu mai avea DRS, dar asta este, il voi aprecia mult mai mult pe Vettel atunci cand se vor lupta in fiecare cursa pentru victorie cel putin 3 echipe cu minim 3-4 piloti, in situatia de azi cand doar sporadic pe unele circuite e o masina mai rapida decat RBR, eu spun ca nu se pot face comparatii intre piloti.
    Numai bine tuturor!
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru