Road trip Opel Astra Sports Tourer (2010-2012)

Opel Astra Sports Tourer (2010-2012) zoom
de Automarket, Foto: Ciprian Mihai
Sambata, 10.09.2011
De la Cluj la Linz. Via Budapesta şi Viena

Atunci când vine vorba de plecările la un mare salon auto european, există o regulă: dacă treci de ziua a doua, eşti cel mai fericit om din lume. Asta pentru că, pe şoselele europene, ziua a doua este cea care face legătura între cea în care pleci de acasă spre Salon şi cea în care ajungi acolo. Evident, teoretic poţi ajunge fără probleme în două zile pline, însă un road trip care cere update zilnic are nevoie de oameni odihniţi, de fotografii şi de foarte mult timp pierdut în căutarea unor locuri în care aceste fotografii să ateste faptul că oraşele-borne prin care am trecut au rămas în urmă.

Aceasta este, pe scurt, şi povestea celei de-a doua zile parcurse de echipa Automarket în drum spre ediţia 2011 a Salonului de la Frankfurt. O zi de legătură, fără istoric, în care am legat Clujul de localitatea austriacă Linz. Vreo 900 de kilometri, dintre care 700 pe autostrăzile maghiare şi austriece. În cruise control pe la 135 de kilometri pe oră. O plăcere. Partea bună e că Mircea a avut dreptate ieri, când a hotărât să trecem prin Cluj şi abia apoi să ieşim spre autostrada Debrecen-Budapesta, pentru că aceasta este pur şi simplu pustie. Goală. Am dat de vreo 30 de maşini pe cei 220 de kilometri în care am rulat fără a atinge pedalele, cu sistemul Cruise Control activat. Vă recomandăm cu încredere această porţiune de drum care începe cu M35 şi continuă ulterior pe M3 până în capitala Ungariei.

AŞ DA UN REGAT PENTRU UN LOC DE POZE


Pentru a condimenta puţin ziua, am hotărât s-o luăm prin Budapesta şi Viena cu gândul de a găsi câteva locuri în care să pozăm Astra ST, prietenul nostru motorizat. Evident, aşa cum ne aşteptam, ne-am învârtit în gol de câteva ori peste podurile Budapestei fără a găsi vreun spaţiu în care să aşezăm maşina pentru un cadru. În timp ce Ciprian fotografia poduri din mers (soluţia de avarie în aceste condiţii), am ochit până la urmă o parcare de conjunctură lângă unul dintre podurile dinspre sudul Budapestei, acolo unde am prins un instantaneu relativ ok.

La Viena nu am avut la fel de mult noroc, traficul de sâmbătă după-amiază alungându-ne ca pe maidanezi din orice loc mai răsărit în care puteam prinde Dunărea în cadru. Evident, aveam soluţia unor fotografii nereprezentative pentru oraş, dar ne-am calmat rapid. Aveam un drum de făcut.

CÂT CONSUMĂ ASTRA ST?

În lipsa altei ocupaţii, am analizat astăzi consumul lui Astra ST pe diferitele porţiuni de şosea şi autostradă pe care am rulat. Un element interesant şi, probabil, unul decisiv pentru mulţi dintre cei care se hotărăsc să-şi achiziţioneze o maşină de familie. Vă reamintim că exemplarul care ne duce la Frankfurt dispune de un motor CDTI de 1.7 litri şi 125 de cai putere (CLICK AICI pentru a vedea datele tehnice complete), un motor care îşi propune să devină unul dintre motoarele de vânzări ale acestui model.

Pe şoselele româneşti, acolo unde am rulat mult în treptele a treia şi a patra pentru a îndrăzni depăşiri în care să utilizăm la maximum cuplul de 280 Nm disponibil de la 2000 rpm, consumul mediu s-a aşezat cuminte la 5.5 litri/100 km. Am intrat pe autostradă în Cruise Control şi, la viteza de croazieră de 135 de kilometri pe oră (treapta a şasea, 2400 rpm) consumul mediu mixt resetat a ajuns la 7.5 litri/100 km. Evident, cifrele se joacă între aceste valori dacă scădem sau urcăm ritmul de rulare. Oricum, în condiţiile în care rezervorul lui Astra ST este de 56 de litri, aşteptaţi-vă la o autonomie de 800-900 de kilometri.

Pe noi ne-a dus de la Cluj la Linz, pe o distanţă de 888 de kilometri plus vreo 30 de fâţâială prin Budapesta şi Viena, cu un plin fără un pic. Nu-i rău.

A! Era să uităm! Nuanţa exterioară a maşinii de test, un gri închis, este cea mai inspirată pentru o ţară în care praful îşi face loc pe maşină imediat după ce apa de la spălătorie se usucă. V-o recomandăm, indiferent de maşina pe care o alegeţi. Bine, pe Astra ST arată şi bine, deci e o alegere normală.

Mâine urmează ultimii 600 de kilometri până la Frankfurt. Vom încerca să prindem în poze Dunărea aşa cum e ea aproape de izvoare, în zone în care combinatele gingaşe ale ţărilor est-europene încă nu-şi aduc aportul la culoare, miros şi compoziţie chimică. Pe curând.

Comentarii (11)

  • odihna placuta
    si drum bun maine! :)
    16 0
  • Foarte faine poze! Imi plac ca sunt naturale sunt instantanee.Puneti multe! Bravo !
    15 1
  • Imi place foarte mult modul vostru de a face un test drive si va felicit pentru ceea ce faceti ! Daca tot va duceti la salon poate auziti vreo vorba despre viitorul Astra GSI ca astept de multicel noi informatii.Sau poate apare chiar acum ca Opel are obisnuinta sa surprinda placut. Inca odata felicitari.Vi se par satisfacatori cei 125 de caluti ? Intreb pentru ca am un Vectra GTS DTI 2.2 125( ACEEASI PUTERE IMPOZITE DIFERITE :d !)Ma gandeam la un remap dar am momente cand mi se pare ca trage bine bine de tot.Succes in continuare !
    11 2
  • Opriri
    Am vazut ca v-ati oprit si la un restaurant. Ce era in vasul acela de inox? Gulas? Mnam-mnam!
    Cum se comporta masina la 4 persoane + portbagaj plin, pe drumurile noastre, in special?
    4 0
  • frumos
    ft placut modul in care a-ti expus calatoria... thumbs up!!
    3 1
  • Opriri#2
    Scuze, prima oara nu s-au afisat si textele la poze, e ceva ciudat. M-am uitat inca o data si au aparut si explicatiile. Deci, am ghicit: era gulas! Mnam-mnam!

    Ca tot am revenit: ce muzica ati ascultat pe drum?

    Have a nice trip!
    1 0
  • Consum
    Salut...intr-adevar frumoase poze. Consumul insa nu e cam mare? Si cel mixt si cel instant...La 85-90 km/h la drum intins sa scoata 5.5 L/100 e cam mult. Consumul asta il scot cu Astra mea de 5 ani, 1.6 benzina. Ieri m-am intors din vacanta si am facut 1831 de km cu 115 litri, deci un 6.3 L/100. Daca asta e consumul noilor motoare diesel atunci cred ca renunt la ideea de a schimba masina cu una diesel. Acum 2 ani am avut un Focus break (2006 / 1.6 diesel) si am facut Deva - Bucuresti cu un mixt de 4.8 L/100 ( Pitesti - Bucuresti nu am lasat-o sub 130km/ora ). Oricum masina e superba...
    4 0
  • grozava idee
    Foarte tare ideea unui astfel de drive test! Sincer pare un pic mare consumul, poate dati mai multe detalii pe parcursul calatoriei... oricum pot sa spun ca masina arat super bine! Drum bun si asteptam urmatoarea interventie.
    1 1
  • asemanare
    este foarte ok insa semana foarte tare cu passat-ul
    0 1
  • mircea
    @GTS
    Vom prezenta mai multe detalii despre comportamentul maşinii într-unul dintre episoadele ulterioare şi în testul "normal" pe care îl vom redacta după Salon.

    @LR
    Da. Era gulaş :) Unguresc. La capitolul muzică, fotograful nostru s-a transformat în DJ şi a creat un playlist amestecat. Vreo 92 de piese. Prin Austria şi Germania sunt însă radiouri foarte bune.

    @FF, @David
    E un consum relativ decent. Nici prea-prea, nici foarte-foarte.
    3 0
  • consum...
    Depinde foarte mult de stilul de condus... Am un Astra H, 1.7 CDTI si la drum de Turcia (4.200km) am scos un consum mediu de 4,9 l/100km (asta in conditiile in care am avut reprize bune de 150-160 km/h pe autostrada)... motorul de 125 hp are 6 trepte, deci, in mana cunoscatorilor poate scadea sub 5l/100km cu usurinta!
    Drum bun!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru