Road trip Opel Astra Sports Tourer (2010-2012)

Opel Astra Sports Tourer (2010-2012) zoom
de Automarket, Foto: Ciprian Mihai
Duminica, 18.09.2011
Înapoi la Bucureşti

Nu înţelegi utilitatea unui break decât atunci când îl utilizezi la adevărata sa valoare. Poate să nu-ţi placă forma unui break, poţi să-l urăşti pentru că break-urile ţi se păreau din alt film pe vremea împuşcatului, poţi să-l consideri o maşină care nu-ţi oferă atât de multe pe cât anunţă sau că un sedan este cel puţin la fel de încăpător. Nu judeca o maşină până în momentul în care urci la volan şi o conduci, Preferabil pe lungimea a câteva sute de kilometri. Cu familia şi cu bagajele aferente.

IDEAL PENTRU DISTANŢE LUNGI

Astra ST-ul pe care Automarket l-a testat până la Frankfurt şi înapoi s-a dovedit alegerea perfectă în condiţiile în care bagajele jurnaliştilor nu înseamnă doar haine de schimb, ci mai ales gadget-uri de toate felurile. Laptop-uri, tablete, aparate foto, accesorii, trepiede, umbrele, lumini şi husele aferente tuturor. O echipă de jurnalişti care porneşte la drum poate fi foarte uşor confundată cu una de spioni care pleacă în recunoaştere tehnologică undeva peste graniţă. Pe noi ne-au salvat acreditările la Salon şi legitimaţiile de jurnalişti, soluţie care funcţionează de fiecare dată la vamă sau la controale de orice tip.

Evident, dezavantajul aparatelor este faptul că ele trebuie mutate în cameră şi coborâte de fiecare dată când înnoptăm. Nu ştim dacă logica asta are în spate o manie a persecuţiei căpătată în 20 şi ceva de ani petrecuţi în România sau e doar o luare de poziţie în faţa potenţialului românesc peste hotare, dar măsurile de precauţie nu pot fi niciodată rele.

CONSUM ÎN RITM CU VITEZA DE RULARE

După 4200 de kilometri, Astra ST arată un consum mediu mixt de 7.0 litri/100 km. Ar putea părea puţin cam mult pentru un motor CDTI de 1.7 litri şi 125 de cai putere, noi am considerat că e unul normal având în vedere faptul că am petrecut 40% din distanţă rulând cu viteze de peste 150 de kilometri pe oră. Pe de altă parte, o familie care merge prin Europa cu maximum 130 de km pe oră şi vizitează oraşele interesante de pe drum se poate aştepta la un consum de 6.0-6.5 litri/100 km. Dacă nu rulează în modul Sport.

Apropo de modul Sport, am avut ocazia de a-l testa la întoarcere, pe Valea Oltului, acolo unde funcţia overboost a motorului pare că-ţi oferă 20-30 de cai în plus. Răspunsul pedalelor este mult mai rapid, suspensiile se întăresc vizibil iar luminile din bord lasă albul de complezenţă pentru un roşu agresiv.

Opel spune că şi direcţia se îmbunătăţeşte, dar modificările nu sunt neapărat radicale. Oricum, răspunsul volanului pe viraje este corect chiar şi în modul Standard. 

Automarket va redacta un test ceva mai detaliat (în secţiunea noastră dedicată) în care vom prezenta comportamentul noului Astra ST în cursul acestei săptămâni. Până atunci, ne bucurăm că a mai trecut un mare salon auto, că am văzut maşinile care vor umple showroom-urile în următorii ani şi că toate acestea s-au tradus pe site-ul nostru printr-o secţiune dedicată foarte bine concepută şi desenată, care a crescut traficul portalului cu 15-20% în perioada Salonului Auto de la Frankfurt. Urmează şi alte trei interviuri interesante de la Salon (urmăriţi secţiunea de interviuri în următoarele zile!). De luni revenim la muncă. Ne revedem cu un road trip de salon în luna martie. La Salonul Auto de la Geneva. Următorul mare eveniment de acest tip care are loc în Europa.

Comentarii (12)

  • Consum.
    Si 6,5% este mult pe autostrada, pentru un motor mic si diesel. In oras cat scoate? 8-9%? Un Focus 1,6 diesel de 109 cp cu 4 in masina si bagaje, scoate sub 5% pe autostrada la 130 kmh. Nu mi se pare rentabil sa dai aproape 10 lei pe suta de km in plus, pentru 16 CP extra.
    15 21
  • sub 5% la 130 .. interesant focusul ala... dar... sigur sub 5%? (spun asta pentru ca nu stiu sa existe, de exemplu, vre-un test-drive cu o masina care sa scoata sub 5%... poate nu am fost atent)
    15 8
  • @unckle
    pai avea 4 in masina si bagaje, poate de asta
    10 6
  • Consum imens pentru un motor diesel de 125 CP. Sunt o multime de alte masini din clasa care au consumuri mai bune.
    14 11
  • Vasilica
    Au scris de ce 7%. I-a dat blana cumplit. Si eu la focus 1.8 diesel daca merg cu peste 150 am media de 7. Daca aveam 1.6 ca cel de sus la 200 daca ajungea imi lua si mie 2%.
    10 5
  • Crysty
    Astra ST
    Este un consum normal avand in vedere pasagerii si bagajele!

    Oricum nu veti putea obine niciodata consumul declarat de producator din diverse motive!

    DIn punctul meu de vedere noul Opel Astra ST este o masina ok din mai toate punctele de vedere: design, motorizari, preturi, etc!

    Nu va place - nu cumparati!
    11 6
  • La drum lung , ruland cu viteze de peste 140-150 km/h , conteaza enorm de mult capacitatea si puterea motorului raportate la masa autoturismului. Daca ai un motor de cilindree mica , la o viteza de croaziera de 80-100 km/h obtii consum f bun , dar daca ai sarit cu mult peste valorile respective , consumul creste enorm ( ex din propria experienta : Panda cu 1.3 Mjet , consum 3,5 -4 l la 90km/h dar sare la 8-9l daca te duci spre viteza maxima , respectiv 140-150 ; pe de alta parte , un Audi A6 Avant 2.5 150cp TDI are un consum de 6.2-6.5 la croaziera dar urcand spre 150-170 se pastreaza un consum decent, de pana in 7l , la fel Stilo 1.9 JTD 115 cp consum spre 5l/100 km la croaziera si se duce pana in 6.5-7 l daca depasesti 150 km/h )
    10 0
  • consum mare si ....salon aglomerat
    tot pe acelasi traseu am avut un consum de 9.6 l/100 Km, cu un Land Cruiser 3.0 D cutie automata. Regim de viteza 130 -135 km/h.
    Apropo de Frankfurt, am tinut enorm sa vad salonul si am fost tare dezamagit. L-am vizitat Joi 15 septembrie intr-o aglomeratie groaznica, efectiv se statea la coada la toate masinile noi si/sau interesante. Unele modele nici nu puteai sa le vezi din cauza masei de oameni. Cu mai multa placere imi aduc aminte de salonul din 2007 de la Bucuresti. Personal am ajuns la concluzia ca nu merita efortul si timpul pierdut sa vizitezi un salon auto la o asemenea distanta. Merita doar in conditiile in care mergi hotarat sa-ti comanzi o masina sau esti in business-ul legat de auto. La cel mai amarat dealer din Romania poti sa iei contact cu masinile mai bine decat la un salon auto.
    4 0
  • Alexander
    Consum
    a scos consumul destul de bun.. avand in vedere viteza la care s-a ciruclat la 150 km/h era undeva peste 3600 de turatii, sa nu uitam totusi capacitatea motorulul 1700...
    0 1
  • opelul asta consuma cam mult
    0 0
  • Darius
    Anormal?
    pai ce consum va gandeati ca o sa scoateti, masina era incarcata, bagaje, echipamente, pasagerii, viteza de rulare de peste 150 in medie... nu e nimic exagerat in acest consum, mai ales daca mai apelau si la sistemul de clima
    0 0
  • Cam mare
    motorizarea aia are 6 trepte la 192 unde isi da duhul in ultima treapta are 3200 de ture alte masini la viteze similare consuma mai putin de 7 la viteza aia nu cu mult dar lor le-a iesit consum de 7 cu 40% din distanta la 150 ,eu am facut aproape 1600 de km intr-o excursie prin munti doar dealuri si serpentin doar dus si intors pe autostrada si am avut consum de 6.2 dus si 5.7 intors.Acea masina e prea grea ca sa ofere un consum degent (opel astra 1.7 CDTI 110 cai) are 1540 kg
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru