Restart pentru luxul italian: Maserati Quattroporte primește un facelift, condimentat cu mai multă tehnologie

de Bogdan Mirică
Luni, 13.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maserati a dezvăluit un facelift pentru actualul Quattroporte. Limuzina italiană a fost aliniată curentului tehnologic actual și a primit un design nou.

Deși navele amiral sunt revizuite la o distanță mai mare de la primul debut, având în vedere ariera lor îndelungată, Maserati Quattroporte primește un facelift la doar trei ani și jumătate de la lansare. Adică la fel ca în cazul oricărui model de volum.

Pentru a menține treaz interesul publicului, italienii au operat o serie de modificări subtile. Acestea includ un spoiler frontal și unul posterior revizuite, cu finisaje mate, o grilă mult mai impozantă, cu bare cromate verticale, praguri laterale noi și chiar oglinzi schimbate.

Pentru a optimiza fluxul de aer, Maserati oferă acum și o grilă activă, care se închide sau se deschide în funcție de nevoia de răcire a motorului. În combinație cu spoilerele față și spate, această tehnologie ajută noul Quattroporte să își îmbunătățească coeficientul aerodinamic cu 10%.

Modificări importante și la interior, unde Maserati încearcă să aducă noul Quattroporte în rând cu marile limuzine germane, din punct de vedere tehnologic.

Planșa de bord a primt un nou ecran tactil de 8.4 inch, care găzduiește acum un sistem multimedia echipat cu suport Apple CarPlay și Android Auto. De asemenea, și consola centrală a fost revizuită pentru a putea primi o unitate de control rotativă pentru sistemul multimedia și pentru volumul sistemului audio.

Esential 530 de cai putere dezvoltă cel mai puternic motor instalat pe Quattroporte.
8.4 inch este dimensiunea noului ecran tactil disponibil pe Quattroporte facelift.
275 de cai oferă dieselul lui Quattroporte.
Habitaclul va fi decorat diferit, în funcție de cele două niveluri de echipare pentru care va opta clientul: GranLusso se va concentra pe opulență și GranSport pe sentimentul sportiv din interior.

Pe lista de noutăți se va mai afla și sistemul de control al calității aerului, camera cu vedere la 360 de grade și o mulțime de sisteme de asistență: Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Forward Collision Warning, Advanced Brake Assist și Automated Emergency Braking.

Sub capotă gama de motorizări va rămâne aproape neschimbată.

Vârful de gamă va fi regăsit tot pe versiunea GTS: un V8 de 3.8 litri, capabil de 530 de cai și 710 Nm, suficient pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde și pentru o viteză maximă de 310 km/h.

Va exista și un motor V6 bi-turbo de 3.0 litri și 410 cai putere, iar pentru cei care își doresc un diesel, Maserati va pune la dispoziție agregatul V6 de 275 de cai și 600 Nm. Acesta din urmă va putea accelera de la 0 la 100 de km/h în 6.4 secunde. Toate versiunile vor fi asistate de o cutie automată ZF cu opt rapoarte.

Comentarii (9)

  • Asa se construieste un interior de masina. Absolut minunat.
    27 2
  • Imi place mai mult Ghibli....
    2 7
  • hazard
    ce se bateau in piept italienii ca rup BMW si Mercedes cand au scos chifteaua asta prin 2007
    2 12
  • @hazard
    Te referi la vanzari banuiesc...normal ca nu au putut sa bata la vanzari CLS si seria 6....Maserati e mult mai scump si costisitor de intretinut. Iar popesorii de BMW si Mercedes nu prea au contul atat de gras incat sa se arunce la Maserati si vf de gama. Oricum e cu doua clase peste seria 6 si CLS. Incomparabile ! Quattroporte a tintit mai mult cumparatorii de Porsche Panamera. Nu a reusit prea mult nici cu ei pt. ca Panamera oferea un diesel, preferat de multi. Si asta conteaza in ziua de azi mai ales in Europa. Asa ca a ramas un model mai exclusivist si mai rar pe strazi. Ceea ce e mai bine zic eu pt. ei. Imaginea e mai buna chiar si decat Porsche. Recunosc !
    7 4
  • @Scorpionulnegru

    Eu stiam ca acest Quattroporte trebuia sa concureze cu seria 7, clasa S si A8, la fel ca modelul precedent sila fel cum Ghibli trebuie sa concureze seria 5, A6, etc. Eu orice test am vazut, nemtii zdrobesc Maserati, pe bune: franare, handling, consum, greutate, spatiu interior, acceleratie. Asta cu exclusivitatea mi se pare apa de ploaie. Si pentru ca vorbeai de design, stiu ca e subiectiv, insa generatia asta parca e facuta pentru chinezi, nu mai are stilul si prestanta generatiei precedente.

    P.S. Tu ai vazut cum arata un seria 6 GC pe strada? sunt subiectiv dar parca arata mai bine decat cand a fost lansat.
    3 5
  • @Scorpionul.negru


    Un ''diesel'' preferat de mult pe o masina de clasa asta reflecta IQ-ul destul de scazut al unora. Nu te duci pe circuit cu un diesel.

    Imi place Quattroporte, dar cand mi-l amintesc pe ''compatriotul'' nostru de din UK care a devenit viral pe YT, parerea se rastoarna brusc la 360 de grade iar BMW seria 7 imi place mai mult .
    1 11
  • @DanG
    Oficial Quattroporte e coupe cu 4 usi concurent pt. Panamera seria 6 CLS, A7. Ar fi in aceeasi clasa. Dar probabil din cauza dimensiunilor ceva mai mari fata de concurenta, nu prea poti sa il incluzi la o categorie sigura intre coupe cu 4 usi si limuzina si de aceea mai sunt si teste comparative cu S , seria 7 si A8. Dar majoritatea testelor comparative pe net sunt cu cele 4. Panamera, seria 6 , CLS si Quattroporte !
    Nemtii zdrobesc Maserati cum spui tu pt. ca tin cu ale lor. E normal. Sunt subiectivi din pacate. Dar Quattroporte e o masina mult mai speciala ca cele 3.Fiecare il vede in felul lui urat sau frumos (pt. mine e peste oricare in momentul de fata.....poate viitoarea Panamera sa fie mai aratos). Din cate stiu motorul de pe Quattroporte e de provenienta Ferrari. Cum poate fi un motor de BMW sau Mercedes peste un motor Ferrari ? Niciodata ! Porsche sa zic ca se apropie...dar nu scapa de stampila VW TDI ceea ce face motorizarea inferioara Quattroporte-ului. Deci ? E mult mai exclusivist si asta conteaza. Nu e de loc apa de ploaie...in ziua de azi oamenii cu bani sunt pretentiosi si cand dau peste 100 de mii de euro pe o masina nu vrea sa fie banala...chiar daca seria 6 e superb, are multe in comun cu seria 5. Mai ales la interior. Si asta o penalizeaza grav !
    @Sergiu.Andrei
    Nici nu iti poti imagina cati garoi cocalari infecti umbla cu serii 7. Sute de mii ! Cu Maserati iti garantez ca nu sunt mai mult de 3-4.
    6 2
  • Serghei, iar dai cu capul in bara? Nu te duci pe ciscuit cu un diesel? Serios? Crezi ca nu ai sanse de castig? Ai auzit de cursa de 24 de ore de la Le Mans? Parca au fost si ceva masini cu motoare diesel.Toyota ta(care in continuare nu are nici o sansa de victorie), Peugeot, Audi .,Porsche. Astea chiar au castigat(peugeot nu)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R10_TDI
    Deci , tu in continuare, judeci masinile in functie de proprietari? Sau invers. Whatever. Esti foarte interesant. Stres relef scrie pe fruntea ta. Multam fain!
    5 3
  • @ sergiu
    desi are imagine si stiinta ferrari in s[pate, se pare ca maserati are probleme reale pe piata. pacat, pare o masina reusita tehnic.
    cand te intorci 360 grade, inseamna ca faci un cerc complet si te intorci exact de unde ai plecat. deci mare tam-tam pentru nimik.
    alege-ti atent cuvintele , mai ales atunci cand vrei sa pari un atotstiitor si sfatuitor.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru