Țara Loviștei este una dintre cele mai pitorești zone din România, dar, totodată, este și una puțin vizitată pentru că drumul care o traversează este într-o stare deplorabilă. Este vorba despre drumul județean 703H, care traversează zona montană a județului Vâlcea, de la Câineni, până la limita cu județul Argeș.
Drumul Loviștei, cum mai este cunoscut, este, potrivit autorităților din zonă, cel mai vechi drum din România. Ultimele lucrări de reabilitare au fost realizate pe vremea regelui Ferdinand, atunci când a fost pietruit, scriu cei de la Profit.
La finalul anului trecut, Consiliul Județean Vâlcea anunța că a semnat contractul pentru modernizarea acestui drum județean. Acum, președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu, ne informează că au început lucrările de modernizare.
Prin proiectul în valoare de 35 de milioane de euro, "vor fi modernizați cei 31.3 kilometri de drum, care pleacă de la limita cu județul Argeș, traversează localitățile Perișani, Titești, Boișoara și Câineni, până la intersecția cu DN 7," susține Rădulescu.
Lucrările de modernizare vor începe de la limita cu județul Argeș, din zona Poiana - Perișani.
Pe lângă turnarea unui strat nou de asfalt, vor fi reabilitate opt poduri, vor fi construite alte trei poduri noi, vor fi amenajate drumurile laterale, podețele de acces și, desigur, parcări.Contractul de proiectare și execuție are o durată totală de 41 de luni. Acest drum județean va avea un rol foarte important, având în vedere că este o alternativă mai scurtă la Valea Oltului, făcând legătura între orașele Curtea de Argeș și Sibiu.
via Profit.ro
Pentru tranzit dinspre București și Pitești către Sibiu e mai scurt cu aproape 20 km ca varianta pe la Călimănești și-n plus sunt evitate riscurile de ambuteiaj de pe parcursul văii Oltului ieșind la Câineni, de unde mai sunt doar 20 km de defileu.
Sper ca autoritățile argeșene să se ocupe de capătul din curtea lor, nu de alta dar pe traversarea Poiana - Sălătrucu era cea mai accidentată din tot drumul când am trecut ultima dată.