ACEA: Vânzările de automobile au scăzut cu 20.5% în noiembrie, în UE

de Gabriel Nica, Foto: Volkswagen
Sambata, 18.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Conform celui mai nou raport venit din partea Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), vânzările de automobile din Uniunea Europeană au înregistrat o scădere de 20,5% în luna noiembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Raportul arată că luna trecută s-au înmatriculat 713.346 de autoturisme noi pe teritoriul Uniunii Europene, comparativ cu peste 850.000 de unități în aceeași perioadă a anului 2020. Acesta este un nou record negativ de performanță, vânzările înregistrate fiind cele mai mici pentru o lună noiembrie din 1993 încoace.

Multe piețe auto din Uniunea Europeană au înregistrat scăderi de două cifre luna trecută, mai ales piețele cele mai dezvoltate. Astfel, Germania a raportat o scădere de 31,7%, Italia -24,6% iar Spania -12,3%. Singurele piețe auto unde s-au înregistrat creșteri au fost cele din Bulgaria, Irlanda și Slovenia, în timp ce Franța a fost aproape de echilibru cu o scădere de doar 3,2%.

Și în România situația a fost similară, înmatriculările de mașini noi suferind o scădere de 13,4% în aceeași perioadă de referință. Luna trecută au fost înmatriculate doar 11.480 de mașini noi. Per total, pe primele 11 luni ale anului 2021, s-au înmatriculat 109.350 de unități noi în țara noastră, o scădere de 0,9%.

Conform oficialilor din industrie, această situație nu este legată de diminiuarea apetitului clienților ci de golirea stocurilor și incapacitatea companiilor de a produce în număr destul de mare.

"Penuria de microcipuri a împins vânzările de automobile din UE în teritoriul negativ şi asta în pofida faptului că 2020 constituie o bază de comparaţie extrem de redusă", a precizat ACEA într-un comunicat de presă.

Dacia, pe de altă parte, se situează bine în clasamentul producătorilor auto, înregistrând o creștere de 5,7% în luna noiembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Producătorul de la Mioveni a vândut 37.698 de exemplare în UE luna trecută. Astfel, după 11 luni, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 366.783 modele Dacia, o creștere de doar 0,3% per total. Top 15 producători pe luna noimbrie în Europa arată așa:

1. Volkswagen: 77.655
2. Renault: 53.959
3. Peugeot: 52.681
4. Mercedes-Benz: 52.541
5. Toyota: 51.950
6. BMW: 51.643
7. Hyundai: 45.837
8. Kia: 40.056
9. Škoda: 39.573
10. Audi: 37.722
11. Dacia: 37.698
12. Opel: 34.670
13. Citroën: 33.589
14. Fiat: 32.755
15. Ford: 31.177

Via: ACEA

Comentarii (9)

  • Faceți și top 30 va rog, să apară și Volvo .
    20 32
  • Bubi Mubi
    Volvo detine o cota de piata de vreo 75% raportat la cea a Dacia, atat doar ca masinile sunt de vreo 5-20 de ori mai scumpe.
    S-au limitat si ei la top 15 cat sa incapa Ford, un brand plecat pe urmele Concorde.
    22 6
  • Edikkk
    Cele care au creştere sunt ori maşinile foarte ieftine, gen Dacia ori cele full electrice

    Asta zice multe, nu că este neapărat o criză a semiconductorilor ci mai ales că lumea nu vrea să dea bani pe maşini scumpite excesiv şi dacă tot dau, măcar să fie electrică (nu porcării electrificate)
    2 21
  • Scad cei care se joaca de-a calitatea. Dacia s-a scos cu banii furati de la stat prin programele Rabla, nu-i putin lucru sa-i vinzi consumatorului o masina de 4000 Euro la 9000 Euro pe care sa incasezi, de fapt, 18000 Euro. Fraierul suprem zice ca a dat lovitura, in banul public.
    10 2
  • @dan_grc
    Nu e nevoie boss, Volvo nu se vrea numarul 1, ca smenarii cocalari cu BMW.
    Circula pe net o gluma buna: cand bubuie maseaua iei ketonal, cand bubui de prost ce iei? Un Bemveu.
    Desi nu apare Volvo in top, e cu mult peste orice troaca/cotet/tigaie obosita ca a ta. Discutam si de categorii diferite carora se adreseaza: COCALARI Vs oameni linistiti care isi iau masini pentru deplasari de la A la B, fara drifting, liniute, parcari pe plaja, depasiri periculoase...
    Volvo apare la cele mai sigure masini, BMW printre cele mai furate, cu cei mai multi km dati inapoi, cu proprietari care le dau foc si le distrug in fata sediilor BMW sau saloane auto, ca sa vada si lumea ce produse bune sunt.
    Esti mai linistit? Tot cu bidonul de 2 litri de motorina umbli la peco?
    3 12
  • Ascensiunea Dacia nu ar trebui sa bucure pe nimeni. Nu e vorba că brusc Dacia a început să facă mașini adevărate, doar că s a rapsiandit mai mult bunăstarea uerss respectiv a crescut...gradul de sărăciei. Tot înainte tovarășii.
    Problema 2 Nu înțeleg de ce in materie de soluții eco mi se obliga să cumpăr mașina electrică nu și cal și teleguță. Hai pa.
    8 1
  • ...Și vor mai scădea vânzările -- dar, paradoxal, nu și alea de electrice.
    Deși ștecheroasele au în mațele lor un multiplu de semiconducători :-) -- mă lămurește și pe mine cineva unde-i fractura logică??!!
    11 0
  • E simplu... insuficienta acestor cipuri face ca producătorii sa redirecționeze aceste componente către mașinile care aduc mai mult profit... in plus dacă intr-o electrică intra 10 cipuri iar într-un diesel doar doua asta nu înseamnă ca producatorul ar trebui sa producă 5 dieseluri pentru ca media de co2 ar fi prea mare...
    3 3
  • Seriff
    E vorba ca cele cu stecher nu se vand ca termicele, normal ca se fabrica mai usor, e cererea mult mai mica.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru