Acesta este noul Mini facelift: design nou, volan încălzit și frână de parcare electronică

de Florin Ardeleanu
Miercuri, 27.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul britanic de automobile a publicat primele informații și imagini oficiale cu noul Mini facelift. Pe lista cu noutăți se numară inclusiv frâna de mână acționată electric, o premieră pentru acest model.

Spre deosebire de compania mamă BMW, britanicii de la MINI nu lansează o generație nouă pentru modelele din gamă o dată la 6-7 ani. Spre exemplu, actuala iterație MINI a debutat în 2014, iar primul facelift a fost prezentat în 2018.

Acum, celebrul model britanic a mai primit o rundă de îmbunătățiri. Acestea sunt disponibile pentru variantele hatchback (3 și 5 uși) și cabrio.

Din punct de vedere al designului exterior, conturul grilei este acum negru, bara frontală a suferit și ea o cosmetizare minoră, elementul pe care vine montat numărul de înmatriculare este finisat în culoarea caroseriei, farurile LED sunt standard, iar clienții nu mai trebuie să plătească în plus pentru semnătura LED Union Jack a stopurilor.

Paleta de culori include trei nuanțe noi: Rooftop Grey Metallic, Island Blue Metallic și Zesty Yellow. De asemenea, gama de jante a fost extinsă cu cinci modele.

O premieră este plafonul Multitone, care înglobează trei nuanțe: San Marino Blue, Pearly Aqua și Jet Black. Culorile individuale Aspen White, Melting Silver, Chilli Red și Jet Black sunt disponibile în continuare.

VOLAN CU ÎNCĂLZIRE, OFERIT ÎN PREMIERĂ

Pentru interior, constructorul britanic de automobile a pregătit tapițerii noi, un volan redesenat (care pentru prima dată poate fi comandat cu funcție de încălzire) și scaune sport finisate în nuanța Light Chequered.

Ornamentele cromate au dispărut aproape complet din habitaclu.

În locul lor, Mini a instalat elemente negre.

Display-ul central de 8.8 inch este standard, grafica sistemului de infotainment a fost revizuită, iar butoanele de pe consola centrală sunt integrate acum și mai armonios în elementul rotund specific modelelor Mini. Ceasurile de bord digitale, cu display de 5 inch, sunt trecute pe lista cu dotări opționale.

APARE FRÂNA DE PARCARE ELECTRICĂ

Mini era printre puținele mașini care mai ofereau cu o frână de mână convențională. Odată cu acest facelift, frâna de parcare electrică devine standard pentru Mini Cooper SE.

Pentru alte modele din gamă, cu excepția lui Mini One First, acest echipament este disponibil numai dacă este bifată cutia de viteze automată, pachetul opțional Driving Assistance și jantele cu diametru de cel puțin 17 inch.

Gama de motorizări rămâne neschimbată. Aceasta include propulsoare cu 3 cilindri, de 1.5 litri, în trei configurații de putere, dar și unitatea de 2.0 litri, cu patru cilindri, disponibilă în două versiuni de putere. Toate îndeplinesc normele de emisii Euro 6d.

Clienții au la dispoziție o transmisie manuală cu șase trepte (standard), dar și o cutie de viteze automată Steptronic cu 7 sau 8 rapoarte.

SUSPENSIE CU ÎMBUNĂTĂȚIRI

Pentru o manevrabilitate îmbunătățită, Mini facelift vine cu o nouă versiune a suspensiei adaptive.

Amortizoarele și arcurile au fost recalibrate, astfel că acel "go-kart feeling" este acum și mai pronunțat.

În ceea ce privește sistemele de asistență, modelul britanic poate fi echipat cu sistemul Active Cruise Control cu funcție Stop & Go, iar sistemul Lane Departure Warning a fost inclus în pachetul opțional Driver Assistance.

Lansarea pe piață a noului Mini facelift este programată anul acesta în luna martie.

via Mini

Comentarii (5)

  • Da, mare realizare tehnica, volan încălzit... Cred ca o să cumpăr și eu 2...volane din astea ca mai mult nu îmi permit
    12 0
  • Nu cumva frâna de parcare este electrică?
    11 0
  • Culmea penibilului: sa stergi comentariul in care ti se atrage atentia ca ai gresit, dar sa nu corectezi greselile semnalate.
    Calitate top notch, dupa cum ar zice Polo Ralph Lauren.
    3 0
  • frana de parcare nu pare electrica din poza care lea-ti distribuit
    0 0
  • Adrian
    Prea mare, prea grasa masina asta. Nu trebuia sa mai mare decat un Citroen C1. Poate chiar Smart.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru