Alfa Romeo Giulia, urmaşul lui 159, va introduce un nou design

de Bogdan Mirică
Marti, 05.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alfa Romeo Giulia, înlocuitorul vechiului 159, va avea misiunea de a obişnui publicul cu o nouă filosofie de design. Aceasta va trebuie să captiveze şi, în acelaşi timp, să poată trece proba timpului.

La sfârşitul lunii trecute, şeful de marketing Alfa Romeo trasa o nouă direcţie pentru brandul italian, promiţând maşini cât mai pure, dedicate doar plăcerii de a conduce.

Nu este încă cert dacă toate modelele peninsularilor vor adopta această filosofie, însă pe lista premierelor promise se află un model aşteptat deja de mulţi ani. Este vorba despre Giulia, înlocuitorul lui 159, model popular pentru designul său sportiv.

Se pare că italienii vor să repete experienţa, lucrând la un design complet diferit, clădit pe o filosofie cu totul nouă. Lorenzo Ramaciotti, şeful departamentului de design al grupului Fiat-Chrysler a declarat că modelul va introduce o modificare estetică substanţială în interiorul gamei. Acelaşi Ramaciotti a recunoscut şi că „Alfa Romeo este cea mai dură provocare de până acum pentru oamenii de creaţie”. De ce? Ramaciotti explică simplu: „Designul viitorului model Alfa trebuie să fie remarcabil şi, totodată, să treacă testul timpului”.

Designul viitorului model Alfa trebuie să fie remarcabil şi, totodată, să treacă testul timpului

Lorenzo Ramaciotti
Designer şef Fiat-Chrysler
Prevăzut să ia locul vechiului 159 cât mai repede, Giulia a suferit mai multe amânări, cauzate de fuziunea dintre Fiat şi Chrysler.
Revenit pe planşa de lucru a designerilor şi inginerilor, Giulia ar trebui să devină un model global. El va fi distribuit şi pe piaţa din Statele Unite, alături de unitatea V6 Pentastar, dar şi pe cea europeană, alături de „benzinarul” de 1750 cmc, folosit şi pe coupe-ul 4C.

Planurile de viitor ale companiei includ o lansare a noului Giulia abia la sfârşitul lui 2015, începutul lui 2016. Gama va fi extinsă apoi şi cu o variantă break.

via wcf

Comentarii (21)

  • Superb pana acum! Sa vedem si restul.
    12 6
  • Nu au cum sa adopte filosofia aplicata 4C-ului ... ar fi sinucidere curata dpdv al vanzarilor! Clasa in care se va incadra Giulia nu este o clasa dedicata "puristilor" ...parerea mea, hac! Ma bucur totusi cand citesc afirmatia asta legata de design "să treacă testul timpului" pentru ca fix asta a lipsit AR incepand cu 156 -ma refer la modelele de volum! Acum ceva timp (adica prin 2011) niste cititori haleau galusca aia cu designul care nu ii placea macaronarului samd ...printre ei si "bosul" clubului mioritic AR sau atotstiutorul Stele!
    7 7
  • ar fi inteligent sa creeze o caroserie cat mai usoara si un interior bine gandit ca si ergonomie si spatii de depozitare...
    9 3
  • schumi
    Este capital pt Alfa ca viitoarele sale modele sa vina cu elemente de design cat mai avangardiste. Pana atunci, noua alfistilor, nu ne ramane decat sa tragem de noi si de Alfele noastre in asa fel incat viitoarele modele sa ne gaseasca intr-o forma cat mai buna (mai ales cei care nu mai suntem la prima tinerete :-)).
    13 5
  • Ma uit si acum pe strazi la modelul 147, vechi de 10-12 ani, si ma gandesc ce provocare e acum pe ei, macar sa-l egaleze din punct de vedere al designului superb si atemporal. Nici 159 n-a fost mult mai prejos. Din punctul meu de vedere, nici cu Mito si nici cu Giulietta n-au reusit mare branza, comparativ cu vechile modele, abia cu 4C si-au mai spalat din pacate.
    10 8
  • @dan
    Din potriva...au reusit sa faca din Mito si Giulietta cele mai bune din clasa. Cel mai probabil au investit tot in Mito si Giulietta ca sa detina suprematia pe clasa mini si hatchback. Lumea a vazut ce calitati au acele doua masini si au cumparat. Acum culeg roadele si investesc mai departe in alte modele. O sa fie greu sa vina cu ceva mai bun ca seria 3....dar am toata increderea in ei si sper sa ii egaleze macar.
    12 5
  • @scorpionul negru
    Cele mai bune din clasa/ au cumparat/culeg roadele ... pur si simplu din alt film! :)) omule nu am ras de ceva timp atat de bine si nu o lua ca o rautate dar situatia nu sta chiar asa! Tu ai vazut ce vanzari au avut cele doo?
    5 11
  • chitibusar
    Alfa (si toate suratele de suferinta) o sa inceapa sa aiba vanzari mai bune din momentul in care sa regandeasca designul pentru a primi un numar de inmatriculare pe linia mediana a automobilului. Pana atunci vor fi niste ciudatenii dpdv estetic; in privinta calitatii, ar trebui oricum sa mai creasca nivelul.
    0 9
  • @@scorpionul negru
    Te intreb un singur lucru dar raspunde sincer si fara suparare. Ai mers cu ele ? Ai mers si cu concurenta ? Daca ai fi mers ti-ai fi dat seama ca Giulietta nu discuta la nici un capitol nici cu A class nici cu seria 1 nici cu alte modele din clasa. Iar Mito pur si simplu nu are concurenta. Doar nu o sa fie Fiat 500 mai bun ca el ? Nu mai zic ca arata prea bine !
    Recunosc ca vanzarile nu le stiu dar vad ca sunt destule pe strazi. Atata tot.
    7 3
  • @scorpionul negru
    Am urcat in Giulietta si am fost "plimbat" cu Mito! Tot ce pot sa spun e ca noul A class e peste el ca look (nu mai zic de gama de motorizari si performante atat timp cat Merc-ul ofera cel mai puternic 2.0 de pe piata) iar Seria 1 chiar dc nu are un look extraordinar exceleaza la placerea condusului (cu asta a mers destul). De calitatea interiorului celor 2 vs Giulietta nu cred ca este cazul sa discutam! Giulietta cu toate briz brizurile de la interior pus si simplu nu este in ac clasa (si nici nu vrea sa fie acolo, e putin mai jos .. pana si pretul iti spune asta! Se afla fix peste Golf/C4/Ford dar nu mai sus). Mito in schimb intra lejer in ac clasa cu Ibiza/Polo/Fiesta samd masini cu vanzari deosebit mai mari (Fiesta cel putin a rupt in europa- vezi statisticile, iar ca look e mult mai ok decat Mito care e prea girlish, look-ul sau fiind hulit pana si de fanii marcii). Pana una alta pana GTI-ul sta mai bine la performante decat Giulietta QV -vezi aici http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html (deci nu discuta cu seria A sau A class dar pana sa ajunga la nasul celor 2 se impiedica de G7)

    VW Golf GTI (MkVII) 8:29.00 146 '13 230 / 1351
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio verde 8:30.39 145 '10 235
    2 9
  • @@scorpionul negru
    Ca design fiecare cu gusturile lui. Pt. mine Giulietta arata mult mai bine ca A class. Stopurile sunt mai frumoase la Alfa....la A class aduc a Polo la fel si la Seria 1. Din fata este mult mai deosebita Giulietta. Grila inconfundabila si 'trasaturi' de Ferrari. Cand a aparut, asta a fost parerea mea. Dupa mult timp am vazut testul lui (George Buhnici) si el a spus la fel. Asa ca nu m-am inselat.
    Acel 2.0 (A 45 AMG) costa prea mult pt. o masina din clasa ei si nu merita. Dar aici Mercedes recunosc ca are un + in clasa lui.
    Iar 2.0 Mjet 170HP de pe Alfa si 2.1 de A class tot cu 170 cp sunt la fel ca perfromante. Un + la Alfa ca platesti mult mai putin la impozit fata de A pt. ca depaseste 2 litri.
    Iar ca motoare mici, Mercedes A nu are un raspuns la 1.4 M-Air 170HP de pe Gilietta. Deci un + si la Giulietta. Asa ca tehnic sunt la egalitate.
    Calitativ nu am vazut nici o diferenta....interiorul lui A class parca e mai frumos putin. Dar pe afara Giulietta arata mult mai bine.
    Ca tinuta de drum A-ul se comporta ca o masina obisnuita. Giulietta se conduce mai usor si iti da senzatia ca esti in masina sport.
    Faptul ca Mercedes e mai scump nu reflecta realitatea ! Platesti steluta de pe capota si atat ! Primesti o masina buna dar monotona pe langa Alfa.
    10 2
  • @Scorpion
    Exagerezi putin ca Giulietta este la orice capitol peste clasa A, seria 1 , A3 si as pune si V40, in primul rand seria 1 nu se conduce ca o masina obisnuita, daca zici ca Giulietta este mai sportiva decat seria 1 nu prea te cred, modelul italian se conduce foarte bine pt o masina cu tractiune fata, dar la sportivitate nimic nu se compara cu tractiunea spate, deci nu stiu dc ar avea un plus la acest capitol fata de seria 1, apoi la interior, arata bine, sportiv, dar materialele sunt preluate in mare parte de la Fiat Bravo, care sunt cam prostute, daca facem o comparatie cu interiorul A3-ului la materiale, e o diferenta mare, apoi la exterior arata foarte bine si V40, deci nu este singura care arata bine, iar la motoare Bmw are oferta pt orice motorizare de la Alfa, deci hai sa nu exageram ca este cea mai buna la toate capitolele fata de concurenta pt ca nu este asa, iar ca Mito nu are concurenta, iar exagerezi, mai exista si Mini, cu ce este mai buna Mito decat un Mini One? Poate pt ca este mai ieftina, in rest nu vad la ce anume.
    3 7
  • @ @scorpion
    Asa crede el! As avea atatea argumente sa ii prezint incat nu o sa ma creada daca-i spun ca vorbeste prostii doar dintr-un impuls "tineresc"(adica e fan al marcii) insa am considerat ca nu are rost sa ii mai raspund ...da-i pace! A redus discutia mai sus doar la o comparatie cu A class desi initial adusese in discutie si BMW-ul, daca i-am spune ca noua platforma MQB de pe A3 a dat niste semnale extraordinare in radul jurnalistilor ne-ar raspunde ca e anosta/ca e VW si ca probabil nici nu merita introdusa in comparatie...sunt satui de fanboy d'astia pana peste cap
    3 3
  • @Scorpionul.negru
    Vorba partenerului tau de discutii, nu stiu din ce filme vorbesti tu acolo.
    Puse una langa alta, 147 vs Giulietta, ultima nici nu suporta comparatie. Ai urcat vreodata intr-un 147? Eu am avut una pana acum 8 ani. Calitatea executiei si a materialelor era de top la vremea ei, chiar nu era nimic atat de apropiat. Giulietta are un interior de Fiat ieftin, Mito la fel, fara nici o exagerare. Nici nu mai vorbesc de tinuta de drum sau de sasiu. 147 avea pe fata sasiu tip paralelogram deformabil, cu mult superioara MacPherson-ului actual. Masina statea intr-un mare fel pe viraje. Iar motorul de 1.6 t-spark, desi cam insetat, era perfect, avea cuplu pe toata plaja de turatie. Doamne, si ce sunet avea! Ziceai ca ai un V6 sub capota! Nici nu mai conta ca imi consuma cat un 2.0. Era o masina emotionala pe de-a-ntregul.
    Astea noi n-au nici o legatura.
    4 2
  • @@ @scorpion
    Nu imi place sa repet dar sunt nevoit sa o mai spun inca o data ! NU SUNT FAN AL UNEI MARCI. Sunt fan al unor modele care mi-au placut mai mult. In ceea ce priveste A3 ai ghicit ! Personal din Golf mai bine finisat nu o scot si nu as da banii pe asa ceva. Ar trebuii sa tin cu Audi din moment ce conduc unul dar nu pot pt. ca nu sunt cei mai buni. Audi a evoluat mult in ultima perioada dar nu a ajuns inca sa fie mai bun ca BMW si Mercedes si nu cred ca va ajunge prea curand. Sa nu se inteleaga ca nu arata bine si ca nu sunt bune. Daca tie ti se par mai ,,tari'' A-class, seria 1 si A3 e problema ta. Eu am fost impresionat de Giulietta si nu imi voi schimba parerea. Nu incerc sa conving pe nimeni de ea...cine a mers a vazut cum e, ii place bine, nu iar bine.
    8 1
  • @dan
    Dentistul meu are un 147 1.9 diesel (120cp) cumparata de noua in 2008. O are si acum pt. ca la fel ca tine ii place foarte mult dar vrea sa o vanda pt. ca si-a cumparat Giulietta si e mai incantat de ea. Cu el am avut ocazia sa merg cu Giulitta cand a testat masina inainte sa o achizitioneze. Si a avut aceeasi impresie ca si mine. Giulietta practic e noul model de 147. Succesorul sa ii zic asa. E mai buna si mai frumosa Giulietta. 147 a imbatranit frumos si la vremea ei a avut aceeasi situatie ca si Giulietta.
    7 3
  • @scorpionul negru
    Eu te intreb cat de greu e sa te documentezi si sa vezi ce performante are noul A3 vs Giulietta? Deci cum ar putea sa te impresioneze mai mult Giulietta exceptand look-ul?

    A3 1.6 TDI 0-100 10.7s
    Giulietta 1.6 TDI 0-100 11.3s

    A3 1.4TFSI 122 HP 0-100 9.3 s
    Giulietta 1.4 120 HP Tjet 0-100 9.4

    A3 2.0 150 HP 0-100 8.6 (Sa le fie rusine ca au o versiune mai potenta)
    Giulietta 2.0 140 HP 0-100 9.0

    A3 2.0 184 HP 0-100 6.9 (Sa le fie rusine ca au o versiune mai potenta)
    Giulietta 170 HP 0-100 8.0

    S3 2.0 300 HP 0-100 4.8 (Sa le fie rusine ca au o versiune mai potenta)
    Giulietta QV 235 HP 0-100 6.8
    1 6
  • @@scopionul negru
    Bah, vorba lui Amza, tu n-ai servici ?
    1 3
  • @@scorpionul negru
    Pe hartie e una, in realitate e altceva. Mergi cu ele si o sa vezi ca am dreptate.
    4 1
  • @scorpionul negru
    In realitate e altceva ce-i drept ...GTI-ul scoate un timp mai bun decat QV pe nurburgring! ce va mai place sa va amagiti!
    2 6
  • a.l.f.a.
    Am o Giulieta din vara, dupa ce am studiat intreaga piata de hatchback.
    Intrucat nu exista prea putine parerei ale detinatorilor, pot sa va dau niste detalii obiective. Consider ca Merc A class si Volvo V 40 sunt singurele peste Giulietta ca si look + calitate materiale. Giulieta se conduce extraordinar insa, nu este o oarecare, are trasaturi de masina sportiva, desi vorbesc desprea cel mai ieftin motor din gama.
    Faptul ca nu se vinde este doar rezultatul unui post management si Mkt al Fiat, la care se adauga superstitiile oamenilor legate de fiabilitatea slaba din trecut. Dar asta chiar este la trecut. Materialele sunt rezistente, insa in interior combinatia e proasta, in ulele locuri piele in altele musama, si un plastic neestetic dar rezistent. Cu toate astea este categoric o masina peste bmw seria 1 unde in varianta cea mai ieftina primesti de asemenea materiale f proaste. A3 din pacate este un VW care merge bine dar arata invechit. I-au pus chiar si la A4 o gramada de insertii de Al sa para calitativa dar a cam iesit chici. Giulietta va ramane ca si design "actuala" si peste 10 ani de acum, pe cand, cam toate celelalte, incluzand mercedes, vor parea invechite....
    Clientii sunt destul de naivi, toate modelel de sub umbrela fiat pot fi achizitionate la preturi mult mai bune decat cele de lista spre deosebire de arogantii care vand modele foarte bine vandute.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru