Aston Martin şi Henrik Fisker şi-au rezolvat disputa de design: proiectul Thunderbolt a fost oprit

de Sebastian Toma
Joi, 09.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urma unei medieri, Aston Martin a decis să renunţe la procesul intentat lui Henrik Fisker după ce fostul designer şef al mărcii britanice s-a angajat să nu producă modelul Thunderbolt.

Aston Martin şi Henrik Fisker au făcut o înţelegere în privinţa problemei pentru care compania din Gaydon l-a chemat în instanţă pe fostul său designer şef. Vorbim despre Project Thunderbolt, modelul care anticipa o maşină de serie de producţie limitată care era bazată pe Aston Martin Vanquish şi avea o caroserie din fibră de carbon şi un interior îmbunătăţit. Cei de la Aston Martin l-au acuzat atât de plagiat, pentru design-ul exterior al conceptului care seamănă prea mult cu cel al mai multor modele din oferta actuală a mărcii, cât şi pentru legătura pretinsă dintre Vanquish şi Thunderbolt, englezii explicând că experţii lor tehnici consideră că expnatul este bazat pe un DB9, nu pe un Vanquish.

Henrik Fisker a creat conceptul Thunderbolt, un supercar bazat pe modelul Aston Martin Vanquish

Renunţarea la procesul cu care l-au ameninţat pe designerul Henrik Fisker a fost efectuată după ce acesta s-a angajat în scris să nu producă niciodată o variantă de serie a lui Thunderbolt.

Cele două părţi au explicat că întreaga situaţie a fost o neînţelegere groaznică şi că lucrurile au fost rezolvate amiabil. Întreaga acţiune legală a demarat după ce Henrik Fisker a prezentat la Concursul de Eleganţă de la Amelia Island conceptul Thunderbolt şi a anunţat posibilitatea intrării acestuia în producţie cu mici modificări în cazul în care vor exista suficienţi doritori.

Henrik Fisker a părăsit compania cu acelaşi nume

Urmareste Automarket
Henrik Fisker nu este la prima maşină modificată din cariera sa, designerul prezentând în 2014 un Ford Mustang personalizat alături de cel mai important dealer al mărcii respective pe piaţa din SUA, Galpin Autosports. Înainte de acest proiect, Fisker a lucrat pentru compania pe care a înfiinţat-o tot dânsul, dar pe care a fost nevoit să o părăsească în urma intrării în insolvenţă.
Fisker a reuşit să deseneze, să proiecteze şi să lanseze pe piaţă un singur model care să-i poarte numele, Fisker Karma.

După decesul Fisker, fondatorul mărcii se reprofilează cu un Ford Mustang unicat, de 725 cai putere

Via Aston Martin

Comentarii (1)

  • pina sa-i plagieze thunderbolt i-a plagiat ford . absolut toate noile modele de la ford au grila aston ... numai bine faceti reclama lui ford fiesta ...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru