BMW M4 Cabriolet - imagini şi informaţii oficiale ale succesorului lui M3 Cabrio

de Sebastian Toma
Vineri, 04.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a prezentat noul M4 Cabriolet. Este modelul care înlocuieşte a patra generaţie a lui M3 Cabrio şi aduce cel mai ridicat nivel de putere, cel mai mic consum şi cele mai bune performanţe asigurate vreodată în această gamă.

Date tehnice BMW M4 Cabriolet
  • Motor / cilindri 6L TwinPower Turbo
  • Cilindree cmc 2.979
  • Putere (CP) 431/5.500
  • Cuplu (Nm) 550/1.850
  • Vmax (km/h) 250
  • 0-100 km/h (s) 4.6
  • Tractiune Spate
  • Cutie viteze M6
  • Nr. locuri 4
  • Lungime (mm) 4.671
  • Latime (mm) 1.870
  • Inaltime (mm) 1.386
  • Greutate (kg) 1.750
  • Ampatament (mm) 2.812
  • Rezervor (litri) 60
  • Portbagaj (litri) 220-370
BMW M4 Cabriolet este noua apariţie în gama de modele de performanţă a constructorului german şi este gata pentru debutul de la Salonul Auto de la New York. Modelul este succesorul lui M3 Cabriolet E93 şi îşi trage rădăcinile de la prima generaţie a lui BMW M3, numită E30, care a avut şi ea o versiune decapotabilă, lansată în 1988. Versiunea din 1990 a lui M3 E30 Cabrio era cea mai rapidă decapotabilă cu patru locuri din lume aflată în producţie la vremea respectivă. Revenind în zilele noastre, M4 Cabriolet este versiunea de performanţă a lui BMW Seria 4 Cabriolet, model prezentat la finalul anului trecut şi lansat deja pe piaţa din România. La fel ca fraţii săi de platformă, anume M3 şi M4 (Coupe), motorizarea asigură 431 CP de la 5.500 la 7.300 rpm şi furnizează un cuplu maxim impresionant, de 550 Nm, pe o plajă de turaţii generoasă, de la 1.850 rpm la 5.500 rpm, cea din urmă fiind cea la care motorul asigură puterea maximă. Apropo de subiectul turaţiilor, motorizarea lui M4 poate să urce până la 7.600 rpm.

M4 Cabriolet - AL PATRULEA DESCENDENT AL LUI M3 E30 Cabrio

Fiind cel mai puternic model decapotabil de segment D oferit vreodată de BMW, v-aţi aştepta ca acesta să fie şi cel mai însetat, dar a cincea generaţie de decapotabilă de performanţă de segment mediu surprinde şi la acest capitol. Situaţia reală este exact opusă, M4 Cabriolet având un consum mediu de 9.1 litri la sută în versiunea cu transmisie manuală, respectiv de 8.7 litri la sută în compania transmisiei M DCT.

Pentru că tot vorbim despre o decapotabilă, plafonul metalic din trei bucăţi al lui M4 Cabriolet poate să treacă de la închis la deschis în mai puţin de 20 de secunde, chiar şi din mers, comutarea fiind posibil la o viteză de până la 18 km/h. Este al doilea BMW oferit în standard cu hardtop, după Seria 4 Cabriolet. Ca la orice BMW modern, gama de accesorii şi echipamente BMW Individual oferă o paletă largă de opţiuni pentru personalizare, asigurând zeci de combinaţii de culori şi materiale, totul pentru satisfacţia proprietarului.

În această fotografie se află (cel puţin) două elemente fascinante. O motorizare turbo capabilă să atingă 7.600 rpm şi o bară de rigidizare din fibră de carbon, care are o masă de 1.5 kilograme.

Elementele de aluminiu şi fibră de carbon integrate în construcţia lui M4 Cabriolet au dus la o reducere de 60 kilograme a masei totale în raport cu predecesorul său, totalizând 1.750 kilograme. Printre elementele speciale care formează modelul M4 Cabriolet se numără cardanul dintr-o bucată realizat din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), dar şi capota şi aripile frontale din aluminiu, şasiul cu elemente de aluminiu şi fibră de carbonr şi multe alte componente. Trecem în revistă şi bara în formă de "V" din jurul motorului, care leagă amortizoarele şi măreşte rigiditatea caroseriei - aceasta cântăreşte doar 1.5 kilograme.

INTERIOR

Din acest cadru nu puteţi face diferenţa dintre un M4 Cabriolet şi un M4 Coupe.

Esential 13 culori de piele există în configuratorul BMW pentru M4 Cabriolet.
220 de litri are portbagajul atunci când plafonul este pliat.
Habitaclul lui BMW M4 Cabriolet nu se îndepărtează de ceea ce găsim la interiorul lui BMW M4, singurele elemente suplimentare fiind comenzile sistemului de decapotare, la fel cum le găsim la BMW Seria 4 Cabriolet. În standard, modelul se bucură de tapiţerie din piele tip Merino, care poate fi comandată în patru culori oferite exclusiv pentru M4. Pentru o notă personală, clientul poate comanda din gama Individual tapiţerie din piele disponibilă în nouă nuanţe de culoare. Ca la orice model M, avem un volan M dedicat, ornamente speciale la interior şi cusături în culorile M pe volan. Lista de dotări opţionale este destul de lungă şi cuprinzătoare, fiind disponibile toate tehnologiile BMW ConnectedDrive, unii dintre voi fiind familiarizaţi deja cu acestea de la prezentarea modelelor M3 Sedan şi M4 Coupe.

Scaunele sport oferite standard sunt îmbrăcate în piele Merino, au ornamente M şi desăvârşesc interiorul deja reuşit oferit de Seria 4 Cabriolet, modelul pe care este bazat M4 Cabrio.

O altă premieră pentru o decapotabilă de clasă medie de la BMW este prezenţa unui afişaj Head-Up Display, care vine cu funcţii specifice modelelor M, cum ar fi indicator de treaptă, turometru digital şi indicator de schimbare a treptei, toate afişate pe parbriz, în faţa şoferului. Pe lângă acestea, şoferul poate urmări viteza de rulare, indicaţiile sistemului de navigaţie şi lista posturilor de radio atunci când efectuează o schimbare a acestora cu ajutorul comenzilor de pe volanul M multifuncţional.

Odată cu actualizările aduse sistemului multimedia de la BMW pentru generaţia 2014, M4 Cabriolet se bucură de grafică îmbunătăţită pentru sistemul de navigaţie BMW Professional, care include şi elemente 3D pe afişajul hărţii.

PERFORMANŢE

Hardtop-ul este standard pentru M4 Cabriolet. Tot standard este şi masa mai mare decât cea a versiunii Coupe a lui M4, diferenţa dintre cele două fiind de 178 kilograme.

Din noua familie de M-uri de la BMW construită pe platforma de segment mediu, M4 Cabriolet este cea mai grea versiune, fiind la 178 kilograme diferenţă de M4 Coupe. Acest lucru se restrânge şi asupra performanţelor, noul M4 Cabriolet necesitând 4.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, cu 0.3 secunde mai mult decât necesită un M4 Coupe, ambele în echiparea transmisiei opţionale M DCT cu şapte trepte. Tocmai de aceea, decapotabila din această gamă prezintă un consum de carburant mai mare decât suratele sale echipate cu aceeaşi motorizare,  acestea având un consum mixt situat la 8.3 litri la sută pentru transmisia M DCT şi 8.8 litri la sută pentru manuala cu şase trepte în cazul noilor M3 Sedan şi M4 Coupe, pe când la M4 Cabriolet acesta este de 8.7/9.1 litri la sută.

Aţi remarcat frânele BMW M Carbon Ceramic şi etrierele vopste în auriu? Sunt în spatele jantelor de 18 inch oferite standard și care au un design ce aminteşte de vechiul M6.

Viteza maximă a modelului este limitată electronic la 250 km/h, la fel ca la fraţii săi de platformă. La fel ca la M3 Sedan şi M4 Coupe, motorizarea respectă normele Euro 6. Emisiile sale de CO2 sunt de 194 de grame pe kilometru pentru versiunea cu transmisie M DCT, respectiv  şi are emisii 204 grame/km pentru versiunea standard, cu transmisie manuală cu şase trepte. Funcţiile Smokey Burnout şi Launch Control ale transmisiei M DCT sunt prezente şi la M4 Cabriolet.

BMW M3 Sedan şi M4 Coupe: imagini, informaţii şi detalii complete

Urmareste Automarket
Direcţia electromecanică "Servotronic" a modelului şi suspensiile M oferă mai multe setări, existând trei moduri de rulare: Comfort, Sport şi Sport+ - aspect care-i oferă celui de la volan libertatea de a-şi modifica răspunsul maşinii în funcţie de nevoi şi context. Suspensia Adaptivă M este opţională şi pentru M4 Cabriolet, la fel ca la fraţii săi de platformă. Diferenţialul activ M, controlat electronic, este standard şi poate să regleze nivelul de blocare la punţii spate de la 0 la 100% într-o fracţiune de secundă. 

Comentarii (4)

  • Probabil unul dintre cele mai frumoase cabrio create....
    20 2
  • Veti vedea cum se vor lansa japonezii in crearea unui rival pentru aceasta masina.Ca de obicei.Apare ceva in Europa,japonezii vor face un rival.Nu-i nimic rau in asta,dar de ce nu sa intampla si invers?
    10 2
  • cristi
    Superb !
    2 0
  • Andrei
    Sa fac putina ironie "seria 4" antipatic...intotdeauna la scoala am fugit de nota asta,sa il numeasca 4.5, seria 5 este deja. O masina superba!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru