Bugatti Chiron, față în față cu un avion de luptă Rafale pentru o cursă de pus în ramă

de Alexandru Monenciu
Joi, 20.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul francez de automobile a aliniat la start un Chiron Pur Sport Les Legendes du Ciel și un avion militar Dassault Rafale. Nu este prima dată când un model Bugatti se întrece cu un avion de luptă.

La finalul anului trecut, Bugatti a lansat versiunea Les Legendes du Ciel a lui Chiron Pur Sport. Aceasta este dedicată piloților Bugatti din trecut care au zburat de asemenea pentru Forțele Aeriene Franceze.

Producția este limitată la doar 20 de exemplare și fiecare pornește de la 2.88 milioane de euro.

Acum, Bugatti Chiron Pur Sport Les Legendes du Ciel se ridică la nivelul numelui și se ia la întrecere chiar cu un avion de luptă, aparținând Forțelor Navale Franceze. Este vorba despre un Dassault Rafale, iar întrecerea a avut loc pe pista bazei aeriene Landivisiau din nord-vestul Franței.

Dacă Chiron dispune de 1.500 CP și este capabil să atingă viteze de aproape 500 de km/h (în versiunea Super Sport 300+), motoarele avionului Rafale dezvoltă echivalentul a 5.757 de cai putere. Asta îi permite să atingă o viteză maximă de aproape 2.000 de km/h.

Și Veyron, predecesorul lui Chiron, a avut o întâlnire cu un avion de luptă. Se întâmpla în 2007, în cadrul episodului 3 al sezonului 10 din emisiunea Top Gear.

Pe atunci, Richard Hammond s-a aliniat la start alături de un Eurofighter Typhoon.

via Bugatti

Comentarii (6)

  • Olivier Dassault
    Sa se limiteze la 180km/ toate masinile dar si toate avioanele,tot ce misca,pentru siguranta personala(sic) si cu ocazia asta scade si poluarea.
    11 8
  • Mind Assault
    Mai bine sa se interzica tot sa fim siguri ca nu moare nimeni. Si sa interzicem copii ca sa nu mai moara nimeni nici in viitor. In plus au si o amprenta de carbon foarte mare care afecteaza planeta.
    14 10
  • @ Olivier Dassault
    Pai daca nu ai voie legal sa mergi cu mai mult de 130 km/h, la ce iti trebuie viteza mai mare de 180 km/h ?

    Chiron e facut doar pentru a demonstra capabilitatile tehnicii actuale... oricum 90% din proprietari nici nu le conduc... in plus ei isi permit sa mearga pe un aeroport sa le "testeze" la viteza maxima, nu ca alti inconstienti cu tot felul de rable pe drumurile publice.

    Avioanele de lupta sunt pilotate de pilioti testati psihologic si cu pregatire, nu de tot felul de inconstienti beti si drogati. Mai mult avioanele de lupta sunt construite cu alt scop, nu sa simti cum te "baga in scaun".
    11 8
  • de unde stii tu mai loganistule?
    9 10
  • Hahaha.
    Desi nu am Logan, chiar daca as avea, mai ales cum se plange lumea ca s-a scumpit... la 14 k euro, cat e un Logan cvasi-full, inseamna ca mi-as permite un amarat de BMW 530d vechi care prinde 250 km/h, deci mai mult decat 180 km/h.
    Deci asa ca avand in vedere ca nu multi isi permit un Logan Full nou, care are tot ce e STRICT necesar in ziua de azi, faruri led, navi, camera marsarier (ca sunt destule masini straine care au doar senzori) ... nu mi se pare o "injuratura" ca ma faci "loganist". :-)
    5 6
  • Mai deunazi au murit 3 tineri care au "testat" un Maserati, care prinde mai mult de 130, respectiv 180 km/h.
    Evident, sunt multi soferi capabili sa conduca cu viteze mari.
    Dar marea majoritate sunt inconstienti.
    Asa ca nu poti lasa pe mana oricui masini puternice.
    In plus chiar pilotii de curse, care fac asta toata ziua, deci au experienta, fac accidente, ba chiar mor,inclusiv inziua de azi, cand sistemele de siguranta sunt dezvoltate... daramite niste soferi facuti in 40 de ore te scoala, facuta la viteze sub 130 km/h.
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru