Ce face Dieselgate din Volkswagen: subcompacta Polo şi SUV-ul Touareg vor utiliza aceeaşi platformă

de Daniel Popescu
Marti, 08.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen va transfera numeroase modele pe platforma MQB, astfel că subcompacta Polo va avea aceeaşi bază tehnică cu SUV-ul Touareg.

Grupul Volkswagen traversează o perioadă marcată de incertitudini în care încearcă să reducă costurile în contextul scandalului Dieselgate, iar una dintre cele mai noi măsuri este să pună accentul pe platforma Modularer Querbaukasten (MQB).

Constructorul german susţine că a reuşit să reducă costurile pentru modelele bazate pe această bază tehnică, întrucât acestea utilizează numeroase componente comune. Tocmai de aceea, platforma MQB va deveni şi mai importantă în cadrul grupului.

Astfel, MQB va fi utilizată în continuare pentru încă două generaţii, iar numeroase modele mici, compacte, dar şi SUV-uri din cadrul Grupului Volkswagen vor fi transferate pe această platformă. Printre ele se numără viitoarele generaţii ale lui Volkswagen Polo şi Seat Ibiza, care vor fi lansate anul viitor, dar şi viitorul Seat Arona şi modelul de serie prefaţat de conceptul 20V20 care va înlocui actualul monovolum Alhambra.

Volkswagen Polo va avea aceeasi platforma ca Touareg

Urmareste Automarket
Pe lângă acestea, şi modelele de clasa mini Volkswagen Up! şi Skoda Citigo urmează să fie transferate pe această platformă, la fel ca şi noile Volkswagen CC şi Volkswagen Touareg.
Cu alte cuvinte, MQB va deveni gazdă atât pentru un model subcompact precum Polo, care are o lungime de 3.9 metri, cât şi pentru SUV-ul Touareg, care măsoară circa 4.8 metri lungime.

Prin aceste noutăţi, Volkswagen vrea să crească livrările de maşini bazate pe MQB de la două milioane de unităţi în 2014 la 7 milioane de unităţi în 2018, în condiţiile în care vânzările anuale ale întregului grup sunt de circa 10 milioane de unităţi.

Platforma MQB a fost introdusă în 2012, iar în prezent gama include modele precum Volkswagen Golf, Skoda Octavia, Seat Leon, Audi A3, precum şi Volkswagen Passat, Skoda Superb, Volkswagen Tiguan, Seat Ateca, Audi Q2 şi Skoda Kodiaq, dar şi viitorul Volkswagen Atlas.

În paralel, Volkswagen investeşte sume importante de bani în dezvoltarea platformei Modular Electric Toolkit (MEB) dedicata maşinilor electrice, care va beneficia de 30 de modele până în 2025.

Via Motor1

Comentarii (10)

  • Touareg pe platforma de Polo sau invers? :)
    23 0
  • In cazul asta ne asteptam si la preturi de 20 de mii de euro la Touareg nu ? Parca vad ca va costa 50 de mii.+...o mare greseala ar face sa strice viitorul Touareg pe o platforma ieftina si neinsemnata.....de ce ai mai da o graamada de bani pe ceva ce se produce cu de 4 ori mai putin pretul cerut ?
    19 5
  • @Stefi, cum ar fi un Touareg cu roti mici de polo, si cu piese la fel de mici/subtiri, ca in mers sa il vezi cum la ai lui 4,8m flexeaza pe lungime, dar in schimb o sa fie ieftin si usor plus consum mic.
    4 8
  • kalshnikov
    daca nu scot un polo 3.0 tdi n-au sanje,
    13 3
  • Pai si B6 a impartit platforma cu Golf 5. Si ce? A plans cineva? Si astea sunt practici des intalnite in industria auto din rationament de costuri. Primii care au facut asa ceva au fost cei de la GM in anii 70.
    16 10
  • Andrei
    Am un C'eed cu suspensie independenta si un Polo cu punte rigida. Directia moarta a lui Polo (fara feed-back) este cert mai buna decat la C'eed a carui directie, pe langa faptul ca e imprecisa, are si un grad aleator de intarire in functie de viteza, pe care nu il pot intelege. Legat de suspensie, ea este doar o idee mai confortabila decat la Polo, dar mult mai galagioasa si rigida decat la un Golf si fara nici cel mai mic avantaj cand vine vorba de tinuta de drum. Cu alte cuvinte degeaba ai o suspensie mai performanta (pe hartie) cat timp ea nu se simte si in realitate si mai este penalizata de o directie ridicola.
    Cu sau fara independenta un Golf e intr-o alta clasa fata de concurenta cand vine vorba de confort, tinuta de drum, materiale, motoare, cutii si ce mai vreti voi acolo.
    Treaba asta cu platforma comuna nu se va traduce intr-un Touareg cu suspensie de Polo sau reciproc.
    12 12
  • someone
    e dificil pentru cumparator sa treaca de la o platforma pe care s-a facut cayenne la una pe care sta nu numai polo, dar si ibiza si viitoarea fabia. touareg era varful de gama vw de cand phaeton a iesit din gratiile cumparatorilor. si chiar avea cu ce: V8 diesel, hybrid cu V6 compresor, suspensie pneumatica optionala.
    acum cu mqb, care e o platforma excelenta pentru masini pana in clasa medie, vw va ramane cu motoare l4 transversale si poate un V6 foarte inghesuit, desi platforma nu a fost construita pentru asa ceva de la inceput.
    daca aceasta schimbare este una reusita sau nu, doar cumparatorii si vanzarile ne vor confirma sau infirma
    4 12
  • Daca Polo va folosi platforma de Touareg va avea si motoare V8 sau doar V6? :)
    3 9
  • E clar ca noul Touareg va scadea in calitate odata cu abordarea unui substrat tehnic de pe Polo.

    Referitor la discutiile de mai sus. Nu stiu cine este cel fara nickname, chiar nu ma intereseaza atat timp cat nu vorbeste baloane. Detin un Peugeot 307 , si ulterior m-am mai ''procopsit' acum 2 ani cu un Chevy Epica pe motorina acesta cumparat la mana a doua cu doar 5.500 euro. Cel care zice mai sus ca puntea rigida nu compromite tinuta de drum are o grava problema, si ii transmit o documentare cat mai profunda, fiindca ii lipseste cu desavarsire . Directia n-are absolut nici o legatura cu suspensia . Pe 307 am servodirectie hidraulica, mult mai precisa ca cea electronica de pe Epica, insa puntea rigida spate isi arata limitarile constructive. Ea este regasita si pe Logan, asadar nu putem avea mari asteptari de la un astfel de tip de suspensie indiferent ca aceasta este pusa pe Audi sau pe Dacia, este pur si simplu o solutie ieftina care sa reduca costurile si atat . In stilul de condus dinamic suspensia independenta de pe Epica sta pe trasa ideala, cu toate ca masina este mai lunga , rotile stau in permanenta in contact cu asfaltul, fara sa te faca sa franezi pierzand astfel puterea si cuplul la roata.
    11 3
  • Platforma nu se imprumuta de la Polo la Touareg, ignorantilor. Platforma modulara MQB poate fi adaptata la dimensiuni diferite si customizata ca atare. In prezent, aceasta platforma este folosita la noul Audi Q7, Passat si Golf. Evident, noul Touareg va avea cel mai mult in comun cu versiunea platformei MQB folosita pe noul Audi Q7. Aceiasi platforma va fi folosita si ne noul Cayenne. Aceasta platforma nu apartine niciunui model. Tocmai asta a fost idea cand a fost conceputa. Poate fi adaptata la orice masina, de la VW Up! pana la Porsche Cayenne. Asta nu inseamna ca noul Cayenne sau Touareg vor avea ceva in comun cu Polo.
    10 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru