Continental a inventat mașina fără difuzoare audio: sunetul se propagă prin componentele caroseriei, nu prin boxe

de Bogdan Mirică
Luni, 03.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Continental a dezvoltat mașina fără boxe, dar cu un sistem audio performant. Ce se folosește în loc de boxe? Anumite părți ale caroseriei.

În vreme ce marii producători de sisteme audio se întrec în numărul de difuzoare pe care îl oferă pe mașinile lor, Continental lucrează la un sistem audio fără boxe.

Unul dintre cei mai mari furnizori din industria auto, cunoscut și ca un mare producător de anvelope, a prezentat în cadrul unor zile dedicate presei, cele mai importante tehnologii la care lucrează inginerii săi. Printre ele se numără și sistemul Ac2ted Sound, care transformă întreaga mașină într-un difuzor.

Deși pare greu de închipuit, Continental își imaginează o mașină cu zero boxe, care ar putea să se audă la fel de bine ca orice sistem audio de înaltă calitate.

Tehnologia noastră își propune să facă din mașină un instrument de transmitere a sunetelor. Folosim actuatori plasați în mașină, capabili să interacționeze cu anumite suprafețe ale mașinii și să genereze astfel o experiență audio 3D.

Johann Hiebl
directorul departamentului de conectivitate și infotainment Continental
„În era mașinilor electrice, producătorii caută metode de reducere drastică a costurilor și a masei totale pentru a obține mai mult spațiu și un preț mai accesibil.
Tehnologia noastră își propune să facă din mașină un instrument de transmitere a sunetelor. Folosim actuatori plasați în mașină, capabili să interacționeze cu anumite suprafețe ale mașinii și să genereze astfel o experiență audio 3D”
, a declarat Johann Hiebl, directorul departamentului de conectivitate și infotainment Continental.

Explicația oficialului încearcă să ne facă să înțelegem că anumite părți ale mașinii pot avea o acustică ce poate fi folosită pentru diferite frecvențe. Potrivit Continental, primul rând de montanți este bun pentru frecvențe înalte, panourile ușilor pentru frecvențe medii, iar acoperișul și partea posterioară pot acționa ca subwoofer. În loc să monteze boxe în aceste zone, Continental a instalat acești actuatori care transmit vibrații. Este un principiu de funcționare similar celui folosit de chitară sau vioară.

Continental speră că invenția inginerilor săi va intra în viitoarele planuri de producție ale constructorilor auto.

Astfel, aceștia ar putea scăpa de până la 22 de kilograme prin renunțarea la boxele tradiționale. În plus, spațiul interior ar crește și el.

Comentarii (6)

  • Cea mai proasta solutie. Sper sa ramana doar un concept de prost gust . De ce spun asta ? Ma pun in pielea unui cumparator exigent care nu este multumit deizolarea fonica din fabrica a masinii, si o duc la reprezentati specializati pt a imbunatatii acest aspect : vibratii, zgomote, etc.
    10 5
  • Oare cum suna manelele ?
    5 6
  • @s
    conti...
    0 1
  • totusi stau sa ma intreb de ce nume consacrate in domeniul hi-fi nu s-au gandit la asta si s-a trezit continental sa reinventeze tehnologia sunetului?
    de fapt este o ipoteza teoretica pe care doar niste nesimtiti au avut indrazneala sa o avanseze fara a avea rezultate concrete..
    0 8
  • Greu cu incultii
    Daca cineva crede (adica cei de sus) ca o firma care vine cu un concept sunt nesimtiti si de prost gust, i-as recomanda un control la psihiatru. E grav!
    7 1
  • Arogantul
    propun ca Bowers & Wilkins sa inventeze roata patrata, o sa fie mai ieftina de produs, mai ergonomica
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru